Synology-Forum.nl
Packages => 3rd party Packages => Zarafa => Topic gestart door: FranckeM op 05 oktober 2012, 17:29:57
-
Ik ben bezig om zarafa te configureren, maar ik krijg bij fetchmail het volgende in het log
DS007> tail -f /var/log/fetchmail
fetchmail: socket error while fetching from xx@mail.zeelandnet.nl (http://mailto:xx@mail.zeelandnet.nl)
fetchmail: Query status=2 (SOCKET)
fetchmail: terminated with signal 15
fetchmail: starting fetchmail 6.3.21 daemon
fetchmail: SSL connection failed.
fetchmail: socket error while fetching from xx@mail.zeelandnet.nl
fetchmail: Query status=2 (SOCKET)
Het bestand heb ik als volgt in gevuld
In het bestand /etc/fetchmailrc
# every 60 seconds fetchmail tries to download new mail
set daemon 60
# Replace POP3SERVER and USERNAME with the correct values from your provider
poll mail.zeelandnet.nl protocol pop3 port 995 user mijninlognaampop3mailaccount
# Replace PASSWORD_OF_USERNAME with the password of the username
password mijnwachtwoordpop3mailaccount ssl
smtpaddress localhost
# Replace ZARAFAUSER with the username of your local zarafauser where the mail shoud be delivered to.
flush forcecr mda "/usr/local/zarafa/bin/zarafa-dagent michiel"
Wat doe ik fout, of moet nog een poort open gezet worden?
-
MOD NOTE: We hebben tegenwoordig een eigen sectie voor Zarafa... Even verplaatst dus :mrgreen:
Wizjos
-
topic titel aangepast
-
# Replace POP3SERVER and USERNAME with the correct values from your provider
poll mail.zeelandnet.nl protocol pop3 port 995 user mijninlognaampop3mailaccount
Als ik kijk op http://www.zeelandnet.nl/helpdesk/ (http://www.zeelandnet.nl/helpdesk/)
Zie ik dat je gebruik moet maken van IMAP en niet pop3 zoals jij opgeeft in je poll
Hoe kan ik mijn ZeelandNet E-mail ontvangen op mijn smartphone of tablet?
Om e-mail te ontvangen op uw smartphone of tablet kunt de volgende procedure volgen:
Start op uw smartphone of tablet de wizard om een nieuwe e-mailaccount toe te voegen
Geef uw e-mailadres en wachtwoord op zodra hier om gevraagd wordt bij het instellen van het account op uw smartphone
Kies vervolgens voor het handmatig instellen van het e-mailaccount
Kies als type account voor IMAP
Gebruikersnaam staat waarschijnlijk al ingevuld, dit is het deel van uw e-mailadres voor het apenstaartje
Wachtwoord staat ook al ingesteld, zo niet vul deze dan alsnog in
Vul bij IMAP-server in: mail.zeelandnet.nl
Kies als beveiligingstype voor SSL
De poort staat na het kiezen voor SSL ingesteld op 993, zo niet wijzig deze dan naar 993
Nu worden de instellingen voor de inkomende server gecontroleerd. Als deze goed zijn kunt u verder met het instellen van de instellingen voor de uitgaande server.
Vul bij SMTP-server in: mail.zeelandnet.nl
Kies als beveiligingstype voor SSL
De poort staat na het kiezen voor SSL ingesteld op 465, zo niet wijzig deze dan naar 465
Nu worden de instellingen voor de uitgaande server gecontroleerd. Als deze goed zijn kunt u opgeven hoe vaak er gecontroleerd moet worden op nieuwe e-mail. Hier kunt u naar eigen inzicht een keuze maken.
Optioneel kan het voorkomen dat er wordt gevraagd om het account een naam te geven.
Geef de afzendernaam op welke getoond moet worden bij verzonden berichten. Hier vult u normaliter uw eigen naam in.
Uw e-mailaccount is nu ingesteld.
LET OP:
Als u via uw smartphone of tablet een e-mail verwijderd, wordt deze op de e-mailserver direct verwijderd. De verwijderde e-mail is dan niet meer door uw computer binnen te halen.
-
:P Het is me nu gelukt via pop3 door het bestand op de volgende manier aan te passen:
Dit werkt:
set daemon 60
poll mail.zeelandnet.nl protocol pop3
user gebruiker1
password wachtwoord
flush forcecr mda "/usr/local/zarafa/bin/zarafa-dagent gebruiker1"
user gebruiker2
password wachtwoord
flush forcecr mda "/usr/local/zarafa/bin/zarafa-dagent gebruiker2"
user gebruiker3
password wachtwoord
flush forcecr mda "/usr/local/zarafa/bin/zarafa-dagent gebruiker3"
Jammer dat je nu in het mailserver overview alleen de uitgaande mail ziet.
-
Mooi dat je het zo hebt kunnen oplossen.
Waarom je niet de inkomende mail ziet weet ik niet maar ik denk dat dit komt doordat de mail niet direct op de mailserver wordt afgeleverd.