Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Wordpress package => Topic gestart door: Tieske op 12 juli 2017, 16:56:41
-
Vanuit het lokale (thuis)netwerk kan ik geen media bestanden uploaden via Wordpress.....blijft een http: error geven.
Het gekke is dat ik vanaf een externe locatie dit wel kan doen.
Meerdere bestanden tegelijk lukt trouwens daar vandaan ook niet, maar dat is iets minder erg.
Heeft iemand enig idee waar dit in zou kunnen zitten ?
-
Waarschijnlijk gebruik je een internet URL om je bestanden te uploaden.
Wanneer je dezelfde URL gebruikt vanaf je het interne netwerk gaat het mis.
Dit wordt veroorzaakt omdat je router waarschijnlijk geen 'NAT loopback' ondersteund of actief heeft.
Dit is een noodzakelijke functie om vanaf een intern netwerk toch de NAS te kunnen bereiken met een URL die over DNS loopt.
Je router vertaalt intern verkeer niet naar het interne IP van de NAS, zoals hij dat met externe verkeer wel doet, omdat dat verkeer
via je router naar binnen komt (intern verkeer gaat niet via de routerfunctie).
NAT loopback zorgt ervoor dat die vertaling alsnog plaats vind op intern netwerkverkeer.
Een oplossing (als je router NAT loopback niet ondersteund) is zelf een DHCP server opzetten op het interne netwerk maar dat
gaat hier misschien te ver.
Een work-around is om de upload te doen door ipv de internet URL direct het IPnummer van je NAS te gebruiken.
Dus http://www.mijnnas.nl/uploadfolder wordt dan http://192.168.1.xxx/uploadfolder.
(192.168.1.xxx is het ipnummer van je NAS).
Peter
-
Helaas, heb volledig wordpress maar verwijderd inclusief databases (heb een backup ;) )
Lijkt nu goed te gaan, wel met een domijn naam, dus geen intern ip-adres.
Zal die NAT Loopback eens bekijken in de Experiabox en de router.
In elk geval bedankt voor het meedenken
Biertje van mij !
-
Helaas werkt toch niet goed. Krijg kleine bestanden (tot 400 kb) er wel op, maar iets grotere foto's (JPG) gaat niet goed.
Rechten heb ik niet aangezeten, gewone compleet nieuwe installatie van DSM5.2 (Diskstation 710+).
Heb inmiddels de diskstation meerdere malen van een compleet nieuwe DSM voorzien, schijf volledig gewist. Dus geen oude instellingen die nog zijn achter gebleven ofzo.
Mocht er iemand nog een oplossing weten, dan graag een reactie.
Update : 16-07-2017 11:30
Weer een stapje verder.... lijkt toch op het probleem wat Peter vermoed:
Vanaf het thuis netwerk:
www.mijndomein.nl -> Fout
192.168.0.123 -> Werkt
Het lijkt er dus op dat het niet aan de DiskStation en/of WordPress ligt.
Nu nog een keertje testen vanaf een externe locatie (teamviewer is handig ;) ).
Update : 16-07-2017 12:03
Bij het installeren van een 2de Wordpress site werkte bovenstaande niet.
Installatie bron van de de 2de site is de download van Wordpress.org
Hierin staat onder de alegemene instellingen:
WordPress-adres (URL) www.mijn-2de-domein.nl/test
Siteadres (URL) www.mijn-2de-domein.nl/test
Bij de instellingen van de 1ste site, installatie bron Synology Package:
WordPress-adres (URL) 192.168.0.123/wordpress
Siteadres (URL) www.mijndomein.nl/wordpress
Bij de Synology installatie kan het WordPress-adres (URL) niet aangepast worden, vakje is grijs.
Wordpress.org installatie kan het wel aangepast worden, het IP adres ingevoerd te hebben werkt de eerder omschreven upload dus wel weer.
De verschillen tussen Wordpress-Adres (URL) en Siteadres (URL) zijn me echter niet echt duidelijk, en of de instellingen met het IP adres een juiste werking van de site in de weg staan.
Mocht iemand het kunnen uitleggen, dan graag :D
-
Het blijkt inderdaad een NAT Loopback probleem te zijn zoals Peter heeft gemeld (waarvoor dank !).
De Experiabox V9 heeft geen NAT Loopback. Heb na veel aandringen een Experiabox V10 gekregen van KPN, deze heeft alle ellende opgelost.
Vriendelijke groet,
Thijs
-
@Tieske
Goed te horen dat je probleem is opgelost !!!
Peter