Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: casperb71 op 24 december 2023, 12:46:47
-
Er zal ongetwijfeld wel hier iets over geschreven zijn, maar ik kan geen duidelijk antwoord vinden om mijn vraag.
Mijn DS218+ ben ik opnieuw aan het inrichten vanwege nieuwe schijven. Ik kan de NAS wel volledig beheren via het IP-adres, maar zie hem niet staan in de W11 verkenner. Mijn 216Play zie ik wel staan in het netwerk en heb getracht te bekijken waar het verschil in zit. Voor mij niet duidelijk.
Mijn vraag is dus hoe ik mijn mappen zichtbaar krijg in het W11 netwerk.
-
Maak eens verbinding als je je firewall uit hebt staan, werkt dat wel?
Dan kun je na een snelkoppeling gemaakt te hebben de firewall weer aanzetten.
-
Dank maar dat maakt niets uit. Ik heb zowel de Firewall van de PC als die van de server uitgezet en beide opnieuw aangemeld.
Geen verschil.
-
Wellicht open deur, maar opnieuw aangemeld op je synology account en quick access opnieuw ingesteld?
-
Dat had ik inderdaad als eens gedaan.
-
Staat WS-Discovery aangevinkt bij Bestandservice?
En is de netwerknaam hetzelfde?
-
Het wil nog steeds niet lukken. Alle tips heb ik nagelopen en de nieuwe server vergeleken met de oude. deze "oude"zie ik WEL staan in mijn verkenner, maar de nieuwe niet.
Firewall uit in zowel de server als in de PC. VPN uitgezet. Zelfde Workgroup maar zie helemaal iets anders staan als in mijn oude server.
Dus zeg het maar.....
-
Ze hebben toch niet beide hetzelfde adres?
Of hetzelfde Quick acces adres?
Kun je met de bureaubladapp Synology assistant de NAS zien en dan Map station gebruiken??
-
Zo vandaag weer eens verder en ben wel wat wijzer geworden. het is nog niet opgelost, maar....
Je opmerking van of ze het zelfde adres hadden, blijkt deels te kloppen.
Ik zag 3 dingen:
1 - In de DDNS hadden beide server het zelfde externe IP-adres. Dit overgezet naar hun eigen IP-adres
2 - Beiden hadden hetzelfde e-mailadres terwijl ik bij de opzet een ander e-mailadres had ingevoerd. Dit ook gewijzigd. Nu merk ik waarom mijn 2e server zo traag was. is inmiddels opgelost dus.
3 - Als ik op mijn site van Synology kijk is het wel wat verwarrend. Ik zie Quickconnect.toXXXXXX staan, terwijl ik de synology.xxxx gebruik. Blijkbaar kun je beiden gebruiken.
Maar alles opnieuw gestart en ook de PC maar nog steeds zie ik alleen maar de oude server.
Nu heb ik ergens gelezen (weet niet meer waar) dat sommige providers geen 2e server accepteren. Lijkt mij vreemd, maar toch.
Ergens zou je toch zeggen dat in de nieuwe server iets moet staan, dat hij in het netwerk vindbaar moet zijn. Mijn oude zie ik wel, printers zie ik staan etc, maar de nieuwe server blijft uit....
-
1 - In de DDNS hadden beide server het zelfde externe IP-adres. Dit overgezet naar hun eigen IP-adres
Dat klopt, je hebt ook maar 1 extern IP-adres, ik weet dus niet wat je bedoelt met hun eigen IP-adres.
2 - Beiden hadden hetzelfde e-mailadres terwijl ik bij de opzet een ander e-mailadres had ingevoerd. Dit ook gewijzigd. Nu merk ik waarom mijn 2e server zo traag was. is inmiddels opgelost dus.
Wat kan 1 e-mail adres op 2 NASsen, een NAS traag maken, ik heb ook maar 1 e-mail adres voor m'n NASsen, dus kan dat geen probleem zijn.
3 - Als ik op mijn site van Synology kijk is het wel wat verwarrend. Ik zie Quickconnect.toXXXXXX staan, terwijl ik de synology.xxxx gebruik. Blijkbaar kun je beiden gebruiken.
Is niet verwarrend, je kunt met beiden werken.
Nu heb ik ergens gelezen (weet niet meer waar) dat sommige providers geen 2e server accepteren. Lijkt mij vreemd, maar toch.
Onzin, kijk eens hoeveel NASsen ik heb. ;)
-
Kun je met de bureaubladapp Synology assistant de NAS zien en dan Map station gebruiken??
Niet geprobeerd ?
-
Dat lukt bij beide servers niet
-
Voor beide servers stond in de DDNS het externe IP-adres. Deze was voor beiden hetzelfde. Ik heb dit omgezet naar hun eigen IP-adres die zijn in het netwerk hebben. Je krijgt een keuzeschermpje van automatisch of andere keuzes waaronder hun eigen IP-adres.
-
Dit versta ik onder DDNS:
[attachimg=1]
Dus, ik weet niet wat je probeert duidelijk te maken.
Printscreen graag.
-
Vreemd dat de buro app assistent geen verbinding maakt.
Wat zegt find.synology.com in de browser ingegeven?
-
Voor beide servers stond in de DDNS het externe IP-adres.
Wat heeft DDNS hier mee te maken? De vraag gaat toch over het interne netwerk en daarbij is DDNS of een extern IP van generlei betekenis.
-
=====HET IS OPGELOST====
Toch even het brein laten werken waarom de oude server wel zichtbaar en de andere niet. Het blijkt allemaal aan dat K***E modem van Nokia te liggen. Deze heeft volgens mij geen "Bridge" functie. Hierdoor komen alleen apparaten op het netwerk die op dezelfde poort zitten. Deze verwijderd en allen op een switch gezet en daarvan 1 kabeltje naar het modem. Opgelost en zie alles wat weer aan elkaar "geknupt" is en internet werkt overal.
Over het ontbreken van de mogelijkheid om hem in Bridge te zetten, had ik al eens gelezen.
Nu maar langzaam alles weer wat "dicht" zetten om de zaak weer veilig te maken.
Jullie allemaal hartelijk dank voor je support en door jullie tips heeft dit mij toch wat ruimer doe denken en is het opgelost. TOP!
-
Over het ontbreken van de mogelijkheid om hem in Bridge te zetten, had ik al eens gelezen.
Je hebt een NokiaXS-2426G-B (https://manuals.plus/m/1d1e863108baa7100cb40a6032cd7fded60bf40fc5533f8a91e869b539a7d8f6.pdf) en deze kan wel in Bridge modes (Pagina 102) maar, dan moet er nog wel een andere Router zijn die baasje is van het netwerk.
-
Ja dank en heb dezelfde. Hier begin ik dus niet aan. Alles werkt nu dus pas op de plaatst 8)