Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: NasAlot op 09 juli 2014, 15:39:57
-
Sinds enige tijd is inhoud op de NAS die is aangemaakt met mijn Pc niet meer toegankelijk via mijn laptop en omgedraaid. Nieuw aangemaakte mappen verschijnen helemaal niet, of de bestanden hebben een X ervoor staan. Kortom er iets mis met delen. Ik krijg het niet opgelost.
Beide Windows 8.1
Wat doe ik fout?
-
Wat doe ik fout?
Geen idee, weet n.l. niet wat je gedaan hebt ;)
Assistant zie de NAS ook niet ?
Kun je de NAS pingen ?
-
Ja, op beide systemen is de Nas zichtbaar in verkenner en in de Assistant. Op beide computers lijkt alles normaal, alleen wat ik bijv. van de ene download, is op de andere onzichtbaar of 'grijs' met een X ervoor.
Edit: als ik Assistant open, zie ik ook alleen maar wat op die betreffende Pc is gemaakt of geplaatst. Zelfs als ik ze gelijktijdig open, zie ik twee verschillende inhouden.
-
Klinkt mij alsof er iets niet goed gaat met offline filesynchronisatie van Windows. Kijk daar eens naar en Google eens.
-
@Richard67 Dank je.
Daar lijkt het inderdaad te zitten, maar ik krijg het niet opgelost. 'Deze map is offline vanwege een verbroken netwerkverbinding of een niet beschikbare gedeelde map'. Een mapsymbool met een rood kruis erdoor. De enige optie is op 'OK' klikken.
- In synchronisatiecentrum zijn geen relaties ingesteld.
- De NAS is vanaf beide Pc's gewoon bereikbaar en zichtbaar.
Iemand een idee hoe dit aan te pakken?
Nog zo'n toverbal: Ik download een bijlage van een e-mail en open die vanaf de opslaglocatie op de NAS. Na bewerking kan ik het bestand niet meer opslaan, omdat 'het bestand of de locatie niet worden gevonden'. Ik moet gedwongen de C-schijf gebruiken...
Groet,
Michel
-
Vorige week kon ik een keer niet de inhoud zien van mapjes bij benadering van de NAS. Die leken leeg te zijn.
Een keer de NAS herstart, en toen was het probleem opgelost.
Misschien ook eens proberen wat een hertstart oplevert, mocht je dat nog niet hebben geprobeerd.
(Ter info de NAS wordt hier 's avonds uitgeschakeld, misschien een keer niet goed opgestart of te snel proberen te benaderen na opstart ?).
-
Pffft, opgelost!
Je kunt onder Win 8.1 het synchronisatie centrum niet uitzetten, maar wel de activiteit stoppen. Vermoedelijk ontstond het conflict doordat op 1 Pc 'Offline beschikbaar' aanstond, op de andere niet. Nu op beide uitgezet en alles lijkt weer te werken.
Bedankt voor het meedenken!
Groet,
Michel