Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: unknown op 18 november 2019, 11:14:23
-
Goedemorgen,
Graag zou ik jullie advies willen voor een Synology DS115J. Deze hangt in een netwerkje maar is niet zichtbaar voor een laptop Windows 10. Deze is wel zichtbaar met een andere PC of laptop in hetzelfde netwerk. Hij is niet te pingen, geen toegang tot webinterface, enige is dat synology assistant m kan vinden maar zegt "verbinding mislukt".
Ik heb het antivirus pakket al van de PC verwijderd, Windows firewall uitgeschakeld, maar dit helpt allemaal niks. Iemand nog ideeen?
Alvast bedankt!
-
Wifi of bedraad of beiden.
-
nas zit bekabeld, laptop met problemen zit via wifi, andere laptop op zelfde wifi kan er wel bij
-
Beide laptops met dezelfde windows-versie? In de laatste update is er nl. wel wat veranderd (SMB1-protocol uitgeschakeld).
-
Yes daar ben ik van op de hoogte, maar dat lijkt me alleen van toepassing bij browsen naar een share. Ik kan de NAS nieteens benaderen op zijn IP in de webbrowser, of pingen, vanaf de betreffende laptop.
-
Zit die laptop wel in dezelfde Werkgroep ?
-
Dat zou ik moeten checken als ik er weer ben of op afstand. Maar dat verklaart toch niet dat de NAS zelfs niet via de webbrowser te benaderen is, of te pingen? Dit terwijl ze in zelfde IP-range zitten (DHCP van router) en andere laptop op zowel Windows 10 al Linux kan er wel gewoon bij op IP.
-
Ik heb n.l. gelezen dat Microsoft GEEN thuisgroepen meer gebruikt en MS heeft sindsdien standaard WORKGROUP.
Misschien dat dit toch bij jou rol speelt.
Als die Laptop wel in de WORKGROUP zit, dan wil ik precies weten wat je voor een melding je krijgt, als je met webbrowser naar je NAS-IPadres gaat.
Maak daar een scherm afdruk van en laat die zien hier.
-
De laptop welke niet werkt zit ook in WORKGROUP. Ik krijg gewoon een standaard timeout op de webpagina, melding: kan deze pagina niet bereiken
-
Heb je op de NAS Quick connect ingesteld?
Werkt dat ook niet?
Anders via de Linuxbak dat tooltje activeren op de NAS.