Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: Delacour op 16 juli 2018, 20:31:28
-
Hallo,
Ik ben nu zover dat ik Synology Cloud Station heb draaien op mijn NAS DS213, als ik vervolgens Synology Cloud Station Drive installeer op mijn MACbook en IOS device dan werkt dit prima.
Echter Synology Cloud Station Drive (versie 4.2.7-4415) start niet onder Windows. Als ik dubbelklik op de launcher.exe dan komt er heel even snel een zandlopertje en daarna niets meer.
Onder Control Panel staat er echter Synology Drive (Remove Only). Ik weet niet of dit wat uitmaakt?
Hieronder de logging (launcher.debug):
auto_updater=6
autoconn_debug=6
channel_debug=6
channel_ui_debug=6
client_debug=6
client_updater_util=6
client_updater_core=6
client_task_mgr_debug=6
conflict_checker_debug=6
daemon_mgr_debug=6
daemon_task_debug=6
detector_debug=6
detector_vol_debug=6
event_debug=6
event_db_debug=6
event_mgr_debug=6
expander_debug=6
file_op_debug=6
flist_debug=6
fstat_db_debug=6
icon_overlay_debug=6
preference_debug=6
proto_client_debug=6
proto_common_debug=6
proto_comp_debug=6
proto_server_debug=6
proto_ui_debug=6
msg_mgr_debug=6
service_ctrl_debug=6
sign_mgr_debug=6
syncd_debug=6
syncer_debug=6
syncer_event_mgr_debug=6
progress_syncer_debug=6
sync_server_debug=6
sync_task_debug=6
long_poller_debug=6
long_poll_manager_debug=6
sysinfo_mgr=6
stream=6
task_mgr_debug=6
tray_updator_debug=6
user_mgr_debug=6
ui_debug=6
ui_mgr_debug=6
umount_notifyer_debug=6
utility_debug=6
worker_debug=6
monitor_daemon=6
filter_db_debug=6
filter_utils_debug=6
progress_cache_debug=6
icon_updater_debug=6
dscc_cgi_debug=6
error_handler=6
share_hook=6
resume_mgr=6
acl_debug=6
punchd=6
event_tree_debug=6
working_tracker_debug=6
file_status_tracker_debug=6
policy_debug=6
set_sync_folder=6
comparator=6
event_scheduler_debug=6
recycle_cleaner_debug=6
eventloop_debug=6
milu_framework_debug=6
wizard_debug=6
db_debug=6
Ik hoor het graag...
-
Als ik dubbelklik op de launcher.exe
Waarom dubbelklik je eigenlijk op launcher.exe ?
Je krijgt een iccontje op je Desktop en in je Menu.
Maar goed, heb even Drive op m'n Windows 7 PC geïnstalleerd.
Dubbelklik op het icoontje, en krijg een pop-up met "bezig met initialiseren"
Daarna verdwijnt de pop-up en zie het icoontje Cloud Station Drive rechts onderin: [attachimg=1]
En krijg dan:
[attach=3]
Onder Control Panel staat er echter Synology Drive (Remove Only). Ik weet niet of dit wat uitmaakt?
Nee, heb ik ook in Control Panel > Programs and Features
[attachimg=2]
Hieronder de logging (launcher.debug)
Het enige wat ik kan zeggen, is dat mijn launcher.debug gelijk is aan die van jou.
Welke Windows draai je ?
-
Hoi Birdy,
Bedankt voor je reactie.
Klopt, ik heb inderdaad ook een icoontje op mijn bureaublad staan, maar omdat Drive niet opent ben ik rechtstreeks naar de folder gegaan om te kijken of ik de app vanuit de launcher wel kon starten.
Maar het scherm waar jij naar refereert m.b.t. initialiseren verschijnt bij mij al niet. Ook krijg ik geen icon te zien in de system tray.
Ik gebruik Windows 10.
-
Ok....zal eens kijken of ik het kan installeren op m'n W10 Laptop.
-
Onder W10 heb ik ook geen probleem:
[attachimg=1]
-
Hmm raar, dit laat mijn eventlog zien:
Activation context generation failed for "C:\Users\timg\AppData\Local\CloudStation\CloudStation.app\bin\cloud-drive-ui.exe". Dependent Assembly Microsoft.VC90.CRT,processorArchitecture="x86",publicKeyToken="1fc8b3b9a1e18e3b",type="win32",version="9.0.21022.8" could not be found. Please use sxstrace.exe for detailed diagnosis.
-
Zo te zien draai jij een 32bits windows versie (x86 in plaats van x64).
Controleer dat eens in windows(control panel, system).
Ik vermoed dat Synology geen 32bit versie van Cloud Station Drive levert.
Of dat echt zo is zou je aan Synology moeten vragen.
-
Nee hoor. Ik draai een 64-bits:
-
Google eens op "Dependent Assembly Microsoft.VC90.CRT,processorArchitecture="x86",publicKeyToken="1fc8b3b9a1e18e3b",type="win32",version="9.0.21022.8" could not be found"
-
Ik zou die Cloudstation drive eens verwijderen en opnieuw installeren.