Auteur Topic: Scan naar netwerkmap Synology werkt niet meer  (gelezen 8764 keer)

Offline dvandonkelaar

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 161
  • Berichten: 937
Re: Scan naar netwerkmap Synology werkt niet meer
« Reactie #15 Gepost op: 11 april 2017, 07:07:24 »
Maakt de printer met problemen geen verbinding met een account dat minder schrijfrechten heeft? Of maken ze allebei met hetzelfde account verbinding met de NAS?
--
dvandonkelaar

DS415+ 8GB | 2xWD30EZRX en 2xWD30EFRX | RAID5 EXT4 [Productie]
DS211J | 2x WD20EZRZ | RAID1 EXT4 [Backup]
Eaton Ellipse PRO 650 DIN (Schuko)

Ben(V)

  • Gast
Re: Scan naar netwerkmap Synology werkt niet meer
« Reactie #16 Gepost op: 11 april 2017, 09:33:41 »
Even een aantal basis dingen checken.
  • Controlleer de ipadressen van de printer en de NAS of die in hetzelfde subnet zitten(eerste vier getallen ipadres moeten gelijk zijn).
  • Kijk welk protocol ingesteld staat in je printer. Moet SMB ook wel genoemd CIFS zijn
  • Kijk of je in zowel je NAS als je printer een workgroup hebt ingesteld en dat die hetzelfde zijn.
  • Verbind je de printer via wifi, controleer of je wel verbinding hebt
  • Kijk of je NAS niet een ander ipadres gekregen heeft zodat de printer denkt dat de naam van je NAS aan een ander ipadres vast zit.
  • Controleer of het username/password combinatie die je in de printer gezet hebt wel in je NAS bestaat en rechten heeft op die folder

Offline skettis

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: Scan naar netwerkmap Synology werkt niet meer
« Reactie #17 Gepost op: 11 april 2017, 12:20:13 »
Geen idee, maar dan zou je denken dat je andere printer het toch ook niet moet doen.
Ik denk dat je je printer een default reset moet geven en opnieuw inrichten zoals je het wilt hebben.

Heb ik ook al gedaan, full reset blijft hetzelfde probleem hebben.
Wordt de printer misschien geblokkeerd door de firewall van synology?
  • Mijn Synology: ds216play
  • HDD's: 2x WD30EFRX
  • Extra's: 1GB ram

Offline skettis

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: Scan naar netwerkmap Synology werkt niet meer
« Reactie #18 Gepost op: 11 april 2017, 12:21:40 »
Maakt de printer met problemen geen verbinding met een account dat minder schrijfrechten heeft? Of maken ze allebei met hetzelfde account verbinding met de NAS?

Beide hebben dezelfde schijfrechten.. ik heb iedereen van de gehele NAS schrijf & lees functie gegeven.

  • Mijn Synology: ds216play
  • HDD's: 2x WD30EFRX
  • Extra's: 1GB ram

Offline skettis

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: Scan naar netwerkmap Synology werkt niet meer
« Reactie #19 Gepost op: 11 april 2017, 12:24:11 »
Even een aantal basis dingen checken.
  • Controlleer de ipadressen van de printer en de NAS of die in hetzelfde subnet zitten(eerste vier getallen ipadres moeten gelijk zijn).
  • Kijk welk protocol ingesteld staat in je printer. Moet SMB ook wel genoemd CIFS zijn
  • Kijk of je in zowel je NAS als je printer een workgroup hebt ingesteld en dat die hetzelfde zijn.
  • Verbind je de printer via wifi, controleer of je wel verbinding hebt
  • Kijk of je NAS niet een ander ipadres gekregen heeft zodat de printer denkt dat de naam van je NAS aan een ander ipadres vast zit.
  • Controleer of het username/password combinatie die je in de printer gezet hebt wel in je NAS bestaat en rechten heeft op die folder
Alles is via LAN aangesloten, + is bereikbaar voor iedereen op het netwerk als netwerk functie. Iedereen kan printen maar niet scannen. De wireless functie wordt uitgeschakeld van zodra ik een bedrade verbinding heb. Als laatste staan de poorten wel open.
Pfff wat een vreemd probleem  :(
  • Mijn Synology: ds216play
  • HDD's: 2x WD30EFRX
  • Extra's: 1GB ram

Ben(V)

  • Gast
Re: Scan naar netwerkmap Synology werkt niet meer
« Reactie #20 Gepost op: 11 april 2017, 12:49:38 »
Dit is alleen antwoordt op vraag 4

Offline skettis

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: Scan naar netwerkmap Synology werkt niet meer
« Reactie #21 Gepost op: 11 april 2017, 16:00:51 »
Dit is alleen antwoordt op vraag 4

Nas en printer zitten in hetzelfde subnet 192.168.1.xxx
Het protocol dat gebruikt wordt is CIFS
NAS en printer zitten in dezelfde workgroup aangezien ik beide kan vinden bij netwerken
Nas is verbonden met LAN
Nas IP zit ook in hetzelfde subnet.
Username en paswoord zijn ook getest geweest en werken.
  • Mijn Synology: ds216play
  • HDD's: 2x WD30EFRX
  • Extra's: 1GB ram

Offline skettis

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 33
Re: Scan naar netwerkmap Synology werkt niet meer
« Reactie #22 Gepost op: 15 april 2017, 17:42:46 »
Thread mag closed!! Op een of andere manier werd de printer ineens geblokkeerd door de firewall. Eens dat ik het ip van de printer had toegevoegd werkte alles weer prima. Aan allen bedankt voor de oplossingen!
  • Mijn Synology: ds216play
  • HDD's: 2x WD30EFRX
  • Extra's: 1GB ram

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7983
  • Berichten: 44.003
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Scan naar netwerkmap Synology werkt niet meer
« Reactie #23 Gepost op: 15 april 2017, 17:47:36 »
Citaat
Op een of andere manier werd de printer ineens geblokkeerd door de firewall
Zomaar ineens  ::)


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12


 

nzb scan directory op usb stick, hoe aan te geven?

Gestart door jantjekontantjeBoard SABnzbd (usenet)

Reacties: 4
Gelezen: 2670
Laatste bericht 01 oktober 2010, 21:01:51
door Matr1x
geen category bij "scan incoming directory"?

Gestart door GeddyLeeBoard NZBGet

Reacties: 3
Gelezen: 2425
Laatste bericht 16 februari 2014, 10:04:20
door GeddyLee
Antivirus scan duurt zeer lang - NAS onbereikbaar of heel traag

Gestart door TazmanianBoard Antivirus Essential

Reacties: 25
Gelezen: 21474
Laatste bericht 10 maart 2017, 11:29:18
door Birdy
Binnenkort fax en scan support bij printers?

Gestart door wizjosBoard The lounge

Reacties: 5
Gelezen: 4063
Laatste bericht 22 juli 2011, 01:28:38
door nelek
Document scan app

Gestart door X-FieldBoard Android Apps

Reacties: 5
Gelezen: 2336
Laatste bericht 07 januari 2020, 10:06:32
door Briolet