Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: chief96 op 08 februari 2011, 00:32:26
-
Ik heb mijn oude router (g versie) vervangen door een nieuwe Netgear N3700. Sindsdien mislukt de verbinding met de NAS211j door de Synology assistant. Ik weet nu niet meer wat te doen. De instellingen van de router heb ik na de standaard installatie niet veranderd. Ik kan in de assistant nog wel het IP adres aanpassen maar wat ik ook probeer de assistant blijft deze melding geven. Overigens als ik het oude modem weer installeer gaat de verbinding weer probleemloos....ik hoop dat iemand mij kan helpen.
-
deelt je nieuwe router wel het zelfde ipsegment uit dan de oude router. netgear deelt volgens mij 192.168.0.x uit
het kan zijn dat je oude router een andere reeks uitdeelt bijv. 192.168.1.x
Het zou dus mischien kunnen zijn dat je de DHCP van je nieuwe modem aan moet passen of je NAS een ander IP adres geven.
bovenstaande geld overigens alleen als op je Syno een vast ip adres hebt ingesteld
-
En om de NAS weer op DHCP te zetten: Resetknop indrukken tot je een piep hoort. Daarmee worden de netwerk instellingen én het admin wachtwoord gereset.
-
deelt je nieuwe router wel het zelfde ipsegment uit dan de oude router. netgear deelt volgens mij 192.168.0.x uit
het kan zijn dat je oude router een andere reeks uitdeelt bijv. 192.168.1.x
Het zou dus mischien kunnen zijn dat je de DHCP van je nieuwe modem aan moet passen of je NAS een ander IP adres geven.
bovenstaande geld overigens alleen als op je Syno een vast ip adres hebt ingesteld
Dit was inderdaad het probleem en is daarmee opgelost!! Thanx
-
Dit was inderdaad het probleem en is daarmee opgelost!! Thanx
Graag gedaan :D
-
Ik heb mijn oude router (g versie) vervangen door een nieuwe Netgear N3700. Sindsdien mislukt de verbinding met de NAS211j door de Synology assistant. Ik weet nu niet meer wat te doen. De instellingen van de router heb ik na de standaard installatie niet veranderd. Ik kan in de assistant nog wel het IP adres aanpassen maar wat ik ook probeer de assistant blijft deze melding geven. Overigens als ik het oude modem weer installeer gaat de verbinding weer probleemloos....ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb dit probleem ook met een Netgear WNDR3700 en kan na veel zoeken, instellingen veranderen en resetten geen oplossing vinden. Iemand een suggestie?
-
deelt je nieuwe router wel het zelfde ipsegment uit dan de oude router. netgear deelt volgens mij 192.168.0.x uit
het kan zijn dat je oude router een andere reeks uitdeelt bijv. 192.168.1.x
Het zou dus mischien kunnen zijn dat je de DHCP van je nieuwe modem aan moet passen of je NAS een ander IP adres geven.
bovenstaande geld overigens alleen als op je Syno een vast ip adres hebt ingesteld
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Eerst geen router, daarna router (NETGEAR WNDR4500) tussen modem van UPC toegevoegd. Hierna is via het web DSM niet meer te bereiken. Via Verkenner gaat het wel goed. Tevens portforwarding (5000) ingevoerd in de router. Bovenstaande heb ik ook uitgevoerd, aangezien de router 10.0.0.x adressen uitgaf, dit weer naar het oude gezet. Maar nog steeds geen oplossing. Ik kan via het de Synology Assistent nog steeds niet op DSM komen. Het lijkt iets te maken te hebben met poort 5000. 8080 en 8081 gaan wel goed.
Iemand nog een idee?