Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: TwanVenlo op 08 augustus 2019, 14:34:13
-
Hallo allemaal,
Gezien de melding van Ransomeware heb ik vandaag mijn "admin" account op de NAS gesloten en een nieuw account aangemaakt om als administrator in te loggen.
Gelijk de diverse netwerkverbingingen gewijzigd c.q. opnieuw ingevoerd naar document en foto mappen via Synology Assistant.
Echter, bij Netwerk staat mijn NAS en normaal als ik hier op klik kom ik in de root van de NAS (via Admin) maar omdat deze gewijzigd is krijg ik nu een foutmelding t.w. het account is uitgeschakeld (en dat klopt).
Nu mijn vraag:
Wie weet hoe ik deze toegang kan aanpassen naar mijn nieuwe administrator inlog, zodat ik wederom in de root kom?
Alvast allemaal hartelijk dank.
Groet,
Twan uit Venlo
P.s. Zie ook twee (bewerkte) screenshots
-
Kun je met een nieuw admin account wel gewoon inloggen op DSM (in de browser). In dat geval denk ik dat je de Netwerklocatie in Windows moet verwijderen, en opnieuw koppelen met het nieuwe account. Op dit moment probeert Windows namelijk nog in te loggen op het oude account.
-
Super bedankt voor de snelle reactie!!!!
Jazeker, mijn nieuwe "admin" account werkt gewoon. ook werken de toegangen naar de mappen via Verkenner uitstekend.
Zover ik dit kan beoordelen, is dit geen netwerklocatie (C:, D:, X:, Y: of Z:)
Verkenner detecteert deze in het netwerk, maar hoe pas ik de benadering aan met de nieuwe inlog?
P.s. Mocht het toch een netwerklocatie zijn, hoe verwijder ik deze dan? Dit gaat niet met rechtermuisknop, de optie verwijderen zit er niet tussen.
-
Ik run zelf op dit moment geen Windows, dus ik kan je geen screenshot laten zien. Je kunt alle netwerklocaties eruit gooien met een commando in CMD (ik ga ervan uit dat je dat wel eens gebruikt hebt...)
Gebruik dit commando: (je moet wel als Windows admin ingelogd zijn...)
net use * /d /y
Ga vervolgens terug naar de verkenner en koppel de NAS opnieuw, Windows vraagt dan als het goed is voor inloggegevens! Laat me maar weten of het gelukt is!
-
Grrr, niet echt..... Nu zijn mijn netwerkverbindingen X:, Y: en Z: weg en (zoals gezegd) die werkte prima.
Het gaat om de NAS toegang die door de verkenner wordt gevonden bij Netwerk. Zie screenshots.........
P.s. Uiteraard toch bedankt, maar heeft me niet geholpen.
-
Haal eens alles weg in Control Panel\User Accounts\Credential Manager wat met je NAS te maken hebt.
Daarna weer proberen, zal dan om een login vragen.
-
Probeer dit eens:
-
Helaas, beide geen oplossing!!!
Bij instellingen/accounts staat niks van de NAS.
Bij toevoegen van een netwerklocatie blijft mijn "oude" NAS staan en voeg ik alleen een IP adres toe. Dat zou kunnen, maar moet uiteraard anders.
-
Dat zou kunnen, maar moet uiteraard anders.
Even uit nieuwsgierigheid... Als dat toch een oplossing is die werkt, waarom moet het dan anders? :lol: :lol:
-
Haha, klinkt alsof je gelijk hebt maar dan staat er in de verkenner onder elkaar:
-Netwerk
-NAS-Voorbeeld
-192.168.128.xx
En werkt de naam NAS niet maar het IP adres wel.....
Dus het werkt wel maar is geen oplossing.
Helaas...morgen verder moet nu weg.
P.s. Oplossingen insturen mag altijd..... Allemaal bedankt!!!
-
Ohh, oke, dan snap ik het. Als het morgen nog steeds niet lukt, laat het me maar weten!
-
Ja, het is gelukt..... Omdat ik opnieuw de netwerkverbindingen moest aanmaken, heb ik gegoogled op netwerkreferentie aanpassen en voila!!!
Mocht iemand ook dit probleem hebben, dit is de oplossing:
Druk op Windows icoon + R tegelijk op uw toetsenbord
Typ netplwiz
Druk op enter
Klik op tabblad geavanceerd
Klik op wachtwoordbeheer
Klik op windows - referenties
Zoek in de linkerkolom de NAS naam, klik op het pijltje omlaag, klik op Bewerken en pas Gebruikersnaam en Wachtwoord aan
Allemaal succes en bedankt voor de hulp!!!
-
Dat is precies wat @Birdy zei. Alleen ben je er nu via een andere weg naartoe gegaan.
-
Ja, het is gelukt..... Omdat ik opnieuw de netwerkverbindingen moest aanmaken, heb ik gegoogled op netwerkreferentie aanpassen en voila!!!
Allemaal succes en bedankt voor de hulp!!!
Geweldig, zat ook met dit probleem, op deze manier fluitje van een cent!!!
-
Kijk hier hebben we wat aan.....
Belachelijk dat je dat niet via context menu in window kun selecteren of als optie wanneer je geen toegang (meer) hebt..
Bedankt TwanVenlo
GeertVenlo
-
Super dank je wel.