Hallo FlipjeSR,
Ik heb een incident richting Synology aan gemaakt en heb het onderstaande terug ontvangen.
Ik kom er niet helemaal uit, het lijkt er op dat het probleem toch dieper zit....
Antw.: Synology Online Support #131267: [DS412+ DSM 4.0-2228] [maarten]
Hi ,
Thank you for the feedback. Please allow us to reply in English as multilingual support is limited at the moment.
It seems it's due to some privilege settings for the users.
Please refer here to troubleshoot the issue:
http://www.synology.com/tutorials/how_t ... shared.phpYou may also wish to refer to User Guide Chapter 7 for more info on privileges:
http://usdl.synology.com/download/ds/us ... er_nld.pdfHope this helps.
--
Sincerely,
Alexander Wong
For more tips and possible solutions to your issue, please visit:
Synology Tutorials:
http://www.synology.com/tutorials/tutorials.phpSynology FAQ:
http://www.synology.com/support/faq_all.phpSynology Wiki:
http://forum.synology.com/wiki/index.php/HomeSynology Forum
http://forum.synology.comYou can stay up-to-date on the latest Synology news by subscribing to our eNews at:
http://www.synology.com/support/register.php2012/6/27 <maarten@masabeau.nl>
Problem Explanation: Wanneer een standaard gebruiker alleen lid is van de System default groep Users lukt het niet om shares te benaderen. Deze worden niet geresolved en resulteerd met de melding " kan de opgegeven netwerk share niet benaderen "
Wanneer ik de gebruikers lid maak van de admin groep (wat ik natuurlijk niet wil). Openen de shares super snel.
Ik heb een tweede groep aangemaakt en heb de benodigde rechten op de shares gezet, en de gebruikers lid gemaakt.
Het lukt nog steeds niet om shares vanaf een Windows 7 pc.
Heeft u een suggestie?
Problem Reproduce Steps: 1. Shares aangemaakt. Gedeeld aan alle gebruikers.
2. gebruikers aangemaakt en rechten gezet op de aangemaakte mappen. (sommige lezen/schrijven) en andere niet aangehinkt.
3. Via windows7 computer/netwerk NAS benaderen. Werkt niet...
4. Extra user groep aangemaakt en Users lid gemaakt. Benodigde rechten gezet. Geen resultaat.
5. Users lid gemaakt van admin groep en rechten per persoon op de juiste map gezet.
Geen probleem werkt perfect
Product Information/Question Personal Information
Product: DS412+ Type of Customer: Eindgebruiker
Product Version: DSM 4.0-2228 Company Name:
Product Serial Number: C5KFN00186 Full Name: Maarten de Ridder
Type of Usage: Voor persoonlijk gebruik Job Title:
Type of Message: Technische support gevraagd