Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: hansvandijk op 01 augustus 2015, 21:39:18
-
Sinds de upgrade van mijn laptop naar Windows 10 lukt het me niet meer op de shares op mijn NAS te mappen naar drive-letters in de Explorer. Ik heb de laatste DSM versie en SMB3 ge-activeerd maar helaas helpt dit nog niet. Iemand een idee?
-
Dat ligt niet aan Windows 10 want hier werkt het perfect.
Als je in de explorer neem aan dat je windows verkenner bedoelt boven in de regel:
//ipadresvanjenas
in toetst en dan op enter drukt wat zie je dan?
-
Ik bedoel inderdaad de Verkenner. Als ik //<ip-adres NAS> in tik wordt de browser gestart en een pagina van de webserver op de NAS getoond. In de Verkenner zelf zie ik niks. Bij andere PC's thuis met Win 7 en 8.1 werkt het mappen van de drives nog prima. Toegang via WebDAV lukt overigens wel, alleen niet via SMB.
-
sorry het moet zijn \\ipadresnas
-
Dan wordt een pop-up getoond met als titel Netwerkfout; geen toegang tot \\<ip-adres NAS> en foutcode 0x80004005 wordt getoond. Dit zou iets te maken hebben met productactivering, maar ik heb een legitieme versie van Win 10. Krijg overigens wel de melding dat de Windows Security Center-service is uitgeschakeld. Activeren van deze service lukt helaas niet. Kan dat er iets mee te maken hebben?
-
Ik had eerder hetzelfde probleem. Heb je al geprobeerd terwijl firewalls uitstaan (die van Windows en die van je DS)?
verstuurd via S6/Tapatalk
-
Ik kijk nu even via teamviewer bij hem, ik heb net bitdefender (anti virus enzo) verwijderd, hij start nu zijn laptop opnieuw op om verder te kijken.
Windows is ook niet te activeren en de store werkt ook niet......
Heel apart maar we geven niet op....
-
Kijk even waar het netwerktype van de netwerkverbinding op staat. Die stond bij mij na de upgrade op alle vier PC's op openbaar in plaats van particulier. En dan staat Windows het delen van het netwerk niet toe.
-
Hij staat bij hem op particulier, maar dat maakt in principe niets uit, die van mij staat op openbaar en ik kan wel bij mijn synology.
Windows activeren lukt bij hem niet, de windows store werkte niet.
De store heb middels een script weer aan de gang gekregen maar daar hield het wel op.
Ook defender kan hij niet inschakelen.
Er klopt iets niet helemaal daar ;-)
Hij heeft een service contract (laptop van de zaak) dus hij gaat daar morgen contact mee leggen.
-
Bij mij lukt het ook nooit als ik enkel "\\<ip-adres NAS>\" ingeef.
Wel als ik "\\<ip-adres NAS>\<Share>\" ingeef.
Misschien moet je het zo eens proberen.
-
Maar "\\ <IP-adres NAS>" zou wel moeten werken als je dit gewoon op Run /Uitvoeren invoert.
Weet niet hoe dit heet in Windows 10.
[attachimg=1]
-
Hier werkt het (windows 10) ook gewoon maar bij hem dus niet,
Maar er klopte meer niet, dus hij is nu terug gegaan naar windows 8.1.
Daar werkt het nu wel weer.
Heel raar maar waar haha.
-
Zelfde probleem hier, krijg het niet voor elkaar. Als het zo blijft ga ik ook wel weer terug
Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
-
Krijg je Windows wel geactiveerd?
Schone installatie of als update gedraaid?
-
Heb je gecontroleerd dat beide apparaten ( pc/laptop en je NAS) wel in hetzelfde netwerk segment zitten ?
Sent from my iPad using Tapatalk
-
Hier ook het zelfde probleem,
Eerst windows 10 als upgrade geïnstalleerd, alles werkte. Vervolgens een ssd gekocht en een clean instal gedaan, maar nu zie ik de nas niet meer in het netwerk, ook als ik synology assistant gebruik lukt het niet en krijg ik de foutmelding (verificatie mislukt (foutcode 1312) rarara???
-
Ik zag m'n NASsen ook eerst niet in Windws 10, bleek dat m'n netwerktype op openbaar stond na de upgrade, vervolgens op particulier gezet en zag m'n NASsen weer in Netwerk.
En controleer werkgroep, alle apparaten moeten wel in dezelfde werkgroep zitten.
-
Heb nog wat verder gezocht en kwam op een Engels forum de tip tegen om niet in te loggen met een pincode, dit heb ik gedaan en bij mij werkt het nu weer 😃
-
.... om niet in te loggen met een pincode....
Inloggen waar in ??
Waar moet je een pincode gebruiken ??
Alleen mijn bank vraagt om een pincode...!
-
Je kan je bij Windows 10 op verschillende manieren inloggen, waaronder via een pincode. Als je dit doet zie je geen netwerk shares meer, iig in mijn situatie. Door de pincode te verwijderen in weer in te loggen via een wachtwoord in Windows 10 zag ik mijn nas weer in het netwerk.
Hier het draadje
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=111&t=102747&p=388152&hilit=windows+pin#p388152
-
Aha, dat maakt het wat duidelijker......
Wist niet dat je zo ook al kon inloggen.
Al een bloed-hekel aan dat inloggen met Microsoft-account.
Het is -ook nu weer- een gevecht om een gebruiker toe te voegen ZONDER een microsoft account.
Ik hou het dan ook maar liever gewoon op aanloggen met gebruiker + password...!
-
Zo ingewikkeld is dat overslaan van een Microsoft account nu toch ook weer niet?
Bij de install meteen voor skip gekozen en ik zie het echt nergens meer voorbij komen.
-
Klopt Robert, bij de INSTALLATIE is het niet moeilijk.
Maar probeer daarna nog maar eens een gebruiker toe te voegen !
Standaard voeg ik bij installatie gebruiker 'beheerder' toe.
Die krijgt admin rechten.
Daarna voeg ik de 'gewone' gebruiker toe, die krijgt beperkte rechten.
We willen niet dat we met de 'deur wagenwijd open' in Windows gaan zitten werken !
-
Na de tijd kun je ook gewone gebruikers toe voegen. Zo moeilijk is dat echt niet.
-
Ik denk dan dat jij nog géén extra gebruikers heb toegevoegd in Windows 10 !
:lol: :lol: :lol:
Makkelijk is ECHT anders!
-
Ik denk dat jij dat niet goed denkt. Ik denk dat ik anders dat antwoord niet gegeven zou hebben.
Althans dat denk ik.
-
Ik zou me nog maar eens bedenken, Harry !
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
-
Instellingen -->Accounts-->Familie en andere gebruikers-->iemand aan deze PC toevoegen-->de persoon heeft geen emailadres-->gebruiker zonder Microsoft account toevoegen.
Nou dat is knap lastig.
Account type kun je daarna veranderen
-
Je hebt gelijk !
Nou, weet niet waar ik dan heb zitten wroeten, maar het waren mij toch veel te veel schermen.
Bedankt !
-
Geen dank, blij dat het toch mee viel