Synology-Forum.nl

OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: rikke13juni op 10 augustus 2013, 18:14:18

Titel: Kan niet meer inloggen via web browser
Bericht door: rikke13juni op 10 augustus 2013, 18:14:18
Hallo Allemaal,

Ik heb al enkele jaren probleemloos mijn Synology 212J NAS draaien.
Maar zins heden kan ik niet meer inloggen via de webbrowser (192.168.1.200).
Omdat ik nog nooit problemen heb gehad met mijn NAS is dit mijn eerste bericht op dit fora. (verbeter me wanneer ik iets fout doe/plaats)

Wanneer ik via de web browser probeer in te loggen krijg ik netjes het inlog scherm te zien, maar na de gegevens te hebben ingevoerd zegt hij dat ik geen rechten heb om in te loggen.

Via de Synology Assistent en via mijn netwerk locaties kom ik er wel gewoon bij mijn bestanden met dezelfde gegevens waarmee ik altijd inlog via de web browser. Ik heb ook al een netwerk locatie verwijderd en opnieuw aangemaakt, hiermee pakt mijn wachtwoord en id combinatie hem ook gewoon.

Mijn computer draait op windows 8 64Bits Pro en alle updates zijn geinstaleerd.

Het probleem heeft zich voort gedaan zins ik ziggo mijn modem/router op bridge heb laten zetten zodat ik nu werk met een eigen Router (Asus RT-N56U)

Al mijn ip instellingen staan in dezelfde range, dus hier kan het niet aan liggen (want ik zie het inlog scherm wel via de web insterface)

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen,
wanneer er meerdere gegevens nodig zijn hoor ik dit graag!

met vriendelijke groet,
Rikke Doornbos
Titel: Re: Kan niet meer inloggen via web browser
Bericht door: TonVH op 10 augustus 2013, 19:14:47
Waarschijnlijk heeft je NAS een nieuw IPnummer gekregen en wordt wat je ziet veroorzaakt doordat het uit de cache van de browser komt.

Kijk eens wat het IPnummer is wat de synology Assistent zegt en gebruik dat om rechtstreeks in te loggen.


Wat is het nut van die poll?
Titel: Re: Kan niet meer inloggen via web browser
Bericht door: rikke13juni op 10 augustus 2013, 21:15:08
Bedankt voor je reactie.

De gegeven ip van de Synology Assistant is 192.168.1.200.
Wanneer ik hier met de rechter muisknop op druk kan ik via het kopje "mapstation" gewoon met het wachtwoord verder komen.

Maar wanneer ik hier op "verbinden" druk zit ik met hetzelfde probleem als wanneer ik het ip adres in toets via de web browser. (zie screenshot)

Ik had eerder al mijn cache en alle geschiedenis opgeschoond.

Normaal gesproken gebruik ik alleen Google Chrome, maar ik heb het ook geprobeerd met internet Explorer en met mozilla. Maar helaas mocht niet niet helpen.

Mvg
Rikke

ps. ik moest per se dat poll vakje invullen voordat ik het originele bericht mocht plaatsen.
Titel: Re: Kan niet meer inloggen via web browser
Bericht door: rikke13juni op 10 augustus 2013, 21:26:45
Na een hoop prutsen en dingen uitpuzzelen ben ik het volgende te weet gekomen:

Op de 1 of andere manier heeft de firewall van mijn NAS mijn automatisch aangewezen ip adres geblokkeerd.
Ik heb mijn netwerkkaart handmatig een ander ip adres gegeven, en nu kan ik weer via de web browser in mijn nas komen. Nu heb ik het geblokkeerde ip adres weer uit de lijst gehaald en in de lijst gezet van uitzonderingen. Ik kan nu dus weer via het automatisch aangewezen ip adres op mn nas komen, via de web browser.

Excuses voor mijn lompheid, en nogmaals dank voor je reactie!

Mvg
Rikke
Titel: Re: Kan niet meer inloggen via web browser
Bericht door: jelleruben op 11 augustus 2013, 08:38:30
Dat is niet erg.

Maar misschien een tip die iedereen misschien kan gebruiken (kan ook dat je het al wel weet).

Als je ip adres is geblokkeerd, probeer dan met je (als je hebt) telefoon of tablet via 3G in te loggen, je krijgt een externe ip adres van je telefoon provider. en kan je ook mee inloggen in de DSM (je zult wel een mobiele site zien, maar je hebt de optie om ip adressen te zien, en weer te deblokkeren).
Titel: Re: Kan niet meer inloggen via web browser
Bericht door: Briolet op 11 augustus 2013, 11:13:07
Sinds DSM 4.2 zit er een optie in om bepaalde adressen uit te sluiten van blokkades. Dus het kan handig zijn om je hoofdcomputer van blokkade uit te sluiten. (En dan die computer ook een vast IP te geven)
Zelf zul je niet zo vaak verkeerd inloggen, maar je weet nooit of er niet een huisgenoot via jouw computer een paar verkeerde pogingen doet en jou daarbij ook uitsluit.
Titel: Re: Kan niet meer inloggen via web browser
Bericht door: rikke13juni op 11 augustus 2013, 18:02:19
Mijn hoofdcomputer heb ik idd al een vast ip adres gegeven zodat dit niet weer voorkomt.
Zoals eerder aangegeven heb ik ook al mijn ip adres op de ignore list gezet.

Ik heb verder geen huisgenoten die op mijn computer kunnen komen, dus hieraan zal het wel niet hebben gelegen.

gelukkig weet ik nu wast het probleem was, en gelukkig niets ernstigs!

Nogmaals bedankt iedereen!