Synology-Forum.nl

OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: _-_Robin_-_ op 22 november 2020, 22:06:32

Titel: Geen verbinding
Bericht door: _-_Robin_-_ op 22 november 2020, 22:06:32
Goeie dag,

Als ik via http://find.synology.com/ en de Synology Assistent, probeer mijn NAS via windows 10 te zoeken vind hij deze niet.
Doe ik het via het IP adres lukt het ook niet om verbinding te krijgen.
Schakel ik op de computer alle firewall uit kan hij hem ook niet vinden.
Wijzig de SMB instellingen gebeurt er ook niets.

Heeft iemand nog goede adviezen?

Robin Kaashoek
Titel: Re: Geen verbinding
Bericht door: _-_Robin_-_ op 22 november 2020, 22:16:05
Goeie dag,

Vergeet ik nog te vermelden als ik hem via mijn iPhone gebruik op het zelfde netwerk vind hij hem wel.
Titel: Re: Geen verbinding
Bericht door: _-_Robin_-_ op 24 november 2020, 21:27:47
Goeie avond.

Iemand met toeval nog een suggestie waar ik kan kijken?

Robin Kaashoek
Titel: Re: Geen verbinding
Bericht door: Birdy op 24 november 2020, 22:33:37
Ben eigenlijk wel benieuwd of dit de eerste keer is, dat je met deze Windows PC, je NAS wilt benaderen.
Als dat niet zo is, dan zou ergens iets gewijzigd moeten zijn waardoor het niet meer werkt, lijkt mij.
Titel: Re: Geen verbinding
Bericht door: Briolet op 24 november 2020, 23:47:04
Citaat
Doe ik het via het IP adres lukt het ook niet

Als je al het IP kent, heb je toch geen zoekprogramma nodig?  Verder heb je het over http en smb protocollen. Waarmee probeer je verbinding te maken?
Titel: Re: Geen verbinding
Bericht door: Hofstede op 25 november 2020, 07:04:54
Mogelijk is jouw PC door de NAS geblokt vanwege teveel foute inlogpogingen?
Titel: Re: Geen verbinding
Bericht door: _-_Robin_-_ op 25 november 2020, 20:45:07
Goeie avond,

1.Dit is de eerste keer dat ik de NAS via Windows wil benaderen.

2.Dit klopt als ik hem via het Synology.me benader hij wel werkt, maar ik heb hem juist via Windows benodigd om de backup functie via de computer te kunnen gebruiken want die vind hem dus ook niet.

3. Ik kan er wel inloggen, via Synology.me

Alvast bedankt

Robin
Titel: Re: Geen verbinding
Bericht door: a.zwartkruis op 26 november 2020, 17:09:53
Geef eens in je zoekveld ( naast  je  startknop) in \\ IP adres  nas  ( hier  bv   \\192.168.2.***)

als het goed is komt er dan een pop-up met de mogelijkheid  een username en WW in te geven.

Maar  synology assistent  zou  de NAS ook  moeten kunnen zien. laat die eens een paar maal achter elkaar zoeken?
Titel: Re: Geen verbinding
Bericht door: _-_Robin_-_ op 26 november 2020, 17:58:05
Goeie dag,

Na contact met Synology ben ik er waarschijnlijk uit.

In het info center en geavenceerd zit tegenwoordig een knop die de bepaling maakt of je hem kan vinden in het netwerk.

Robin
Titel: Re: Geen verbinding
Bericht door: Briolet op 26 november 2020, 18:02:14
Maar je schrijft dat het met IP ook niet lukt. Dan heeft het probleem niets met 'vinden' te maken.
Titel: Re: Geen verbinding
Bericht door: _-_Robin_-_ op 06 december 2020, 22:06:02
Goeie dag,

Klopt ik had de hoop dat het nu zou werken maar helaas nog geen oplossing.

Kan het zijn dat deze nooit met windows 10 gaat praten omdat hij te oud is?
Titel: Re: Geen verbinding
Bericht door: Birdy op 06 december 2020, 22:16:21
De DS218+ te oud ?
Nee hoor, kijk maar naar mijn lijstje onderin, ze werken allemaal en heb geen problemen met Windows 10.
De oudste die ik heb is de CS406 (2006) !