Auteur Topic: Geen verbinding met de NAS via verkenner  (gelezen 2146 keer)

Offline Crazycow

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Geen verbinding met de NAS via verkenner
« Gepost op: 04 oktober 2019, 15:42:25 »
Sinds een aantal weken kunnen wij niet meer via de Windows verkenner op de NAS. Heel vervelend.
We hebben diverse dingen geprobeerd maar geen oplossing gevonden.
Ik kan in overige topics geen oplossing vinden.

Weet iemand wat het probeer zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen?
46206-0
  • Mijn Synology: DS213J
  • HDD's: 2x 1 TB

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7983
  • Berichten: 44.003
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Geen verbinding met de NAS via verkenner
« Reactie #1 Gepost op: 04 oktober 2019, 15:44:36 »
Laat eens zien hoe je verbinding maakt en wat de error is als je probeert verbinding te maken.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Crazycow

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Re: Geen verbinding met de NAS via verkenner
« Reactie #2 Gepost op: 04 oktober 2019, 16:22:59 »
Er zijn twee verschillende foutmeldingen.
Eén als ik een snelkoppeling naar een map open en de ander naar de NAS zelf.

We hebben al een keer de verbindingen geheel opgeheven van de NAS en opnieuw toegevoegd aan Windows via Synology Assitant. Daarna konden we er een paar keer in maar vaker niet dan wel en uiteindelijk helemaal niet
Daarnaast is de NAS wel te bereiken via de browser en als ik ga naar de eigenschappen van MY NAS onder netwerk staat het juiste ip-adres en kan ik gewoon inloggen.
  • Mijn Synology: DS213J
  • HDD's: 2x 1 TB

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7983
  • Berichten: 44.003
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Geen verbinding met de NAS via verkenner
« Reactie #3 Gepost op: 04 oktober 2019, 16:48:19 »
Bekijk deze officiële Synology Topic eens.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline ufosyno

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 71
  • Berichten: 488
Re: Geen verbinding met de NAS via verkenner
« Reactie #4 Gepost op: 04 oktober 2019, 23:21:28 »
Ik had ogenschijnlijk hetzelfde probleem. Het heeft inderdaad te maken met het feit, dat Microsoft in de laatste Windowsupdate de ondersteuning voor de oude SMB-protocollen (1 en 2) heeft uitgeschakeld.

Bij mij werkte de volgende -relatief eenvoudige - oplossing:

Op de NAS bij Configuratie/bestandservices het maximale SMB protocol instellen op "3", en minimale op "2 en Large MTU". Dan blijkt de NAs weer zichtbaar onder netwerk, maar geeft een foutmelding als het wordt aangeklikt. Vreemd genoeg kan je dan via "\\IP-adres-NAS" wél gewoon bij de bestanden. Daarom paste ik op de PC het windows\system32\drivers\etc\hosts bestand aan, nam daar als vermelding het IP-adres-NAS en de Netwerknaam van mijn NAS op.

Daarna een IPconfig \dnsflush -opdracht en de verkenner opnieuw openen. Toen was alles weer als vanouds... bij mij tenminste.
  • Mijn Synology: ds720+
  • HDD's: 2 x WD40EFRX-68N32N0
  • Extra's: 6 gb RAM
Ik noem mijzelf een ervaren amateur, anderen noemen mij leuk gek, weer anderen.... ach, laat maar


 

Phillips tv ziet nas maar geen inhoud

Gestart door Rein84Board Smart TV apps

Reacties: 9
Gelezen: 7194
Laatste bericht 04 mei 2016, 22:14:00
door Ben(V)
OpenVpn geen internet

Gestart door AlbelBoard VPN Server

Reacties: 3
Gelezen: 2102
Laatste bericht 01 mei 2017, 18:05:48
door Birdy
Geen toegang tot map photo ondanks RW rechten

Gestart door rijiBoard FTP, NFS and Samba Server

Reacties: 7
Gelezen: 2306
Laatste bericht 06 december 2016, 17:08:37
door riji
Ik kan geen bestanden aanpassen via WebDav

Gestart door TrapslowBoard WebDav

Reacties: 8
Gelezen: 4196
Laatste bericht 01 februari 2017, 13:27:30
door Trapslow
Geen hibernation met DSM 6.1.2-15132

Gestart door zakhooiBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 3
Gelezen: 1189
Laatste bericht 20 juni 2017, 13:25:24
door Benjamin