Auteur Topic: Geen verbinding met de NAS via verkenner  (gelezen 2190 keer)

Offline Crazycow

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Geen verbinding met de NAS via verkenner
« Gepost op: 04 oktober 2019, 15:42:25 »
Sinds een aantal weken kunnen wij niet meer via de Windows verkenner op de NAS. Heel vervelend.
We hebben diverse dingen geprobeerd maar geen oplossing gevonden.
Ik kan in overige topics geen oplossing vinden.

Weet iemand wat het probeer zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen?
46206-0
  • Mijn Synology: DS213J
  • HDD's: 2x 1 TB

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.176
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: Geen verbinding met de NAS via verkenner
« Reactie #1 Gepost op: 04 oktober 2019, 15:44:36 »
Laat eens zien hoe je verbinding maakt en wat de error is als je probeert verbinding te maken.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Crazycow

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 2
Re: Geen verbinding met de NAS via verkenner
« Reactie #2 Gepost op: 04 oktober 2019, 16:22:59 »
Er zijn twee verschillende foutmeldingen.
Eén als ik een snelkoppeling naar een map open en de ander naar de NAS zelf.

We hebben al een keer de verbindingen geheel opgeheven van de NAS en opnieuw toegevoegd aan Windows via Synology Assitant. Daarna konden we er een paar keer in maar vaker niet dan wel en uiteindelijk helemaal niet
Daarnaast is de NAS wel te bereiken via de browser en als ik ga naar de eigenschappen van MY NAS onder netwerk staat het juiste ip-adres en kan ik gewoon inloggen.
  • Mijn Synology: DS213J
  • HDD's: 2x 1 TB

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.176
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: Geen verbinding met de NAS via verkenner
« Reactie #3 Gepost op: 04 oktober 2019, 16:48:19 »
Bekijk deze officiële Synology Topic eens.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline ufosyno

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 71
  • Berichten: 488
Re: Geen verbinding met de NAS via verkenner
« Reactie #4 Gepost op: 04 oktober 2019, 23:21:28 »
Ik had ogenschijnlijk hetzelfde probleem. Het heeft inderdaad te maken met het feit, dat Microsoft in de laatste Windowsupdate de ondersteuning voor de oude SMB-protocollen (1 en 2) heeft uitgeschakeld.

Bij mij werkte de volgende -relatief eenvoudige - oplossing:

Op de NAS bij Configuratie/bestandservices het maximale SMB protocol instellen op "3", en minimale op "2 en Large MTU". Dan blijkt de NAs weer zichtbaar onder netwerk, maar geeft een foutmelding als het wordt aangeklikt. Vreemd genoeg kan je dan via "\\IP-adres-NAS" wél gewoon bij de bestanden. Daarom paste ik op de PC het windows\system32\drivers\etc\hosts bestand aan, nam daar als vermelding het IP-adres-NAS en de Netwerknaam van mijn NAS op.

Daarna een IPconfig \dnsflush -opdracht en de verkenner opnieuw openen. Toen was alles weer als vanouds... bij mij tenminste.
  • Mijn Synology: ds720+
  • HDD's: 2 x WD40EFRX-68N32N0
  • Extra's: 6 gb RAM
Ik noem mijzelf een ervaren amateur, anderen noemen mij leuk gek, weer anderen.... ach, laat maar


 

DS Video naar Chromecast: geen AC3 / Dolby Digital 5.1 geluid?

Gestart door mikkelnlBoard iOS Apps (iPhone, iPad en iPod)

Reacties: 3
Gelezen: 3838
Laatste bericht 08 september 2015, 10:43:20
door Ben(V)
Geen toegang tot "surveillance" folder

Gestart door subsenseBoard Surveillance Station

Reacties: 7
Gelezen: 3874
Laatste bericht 25 november 2015, 10:42:32
door Birdy
Geen toegang tot NAS buiten mijn netwerk

Gestart door henkvvBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 15
Gelezen: 5307
Laatste bericht 24 januari 2016, 16:27:01
door henkvv
bestand downloaden uitschakelen = geen thumbnails?

Gestart door mauraBoard File Station

Reacties: 6
Gelezen: 2339
Laatste bericht 31 maart 2016, 08:39:27
door Birdy
geen video beelden meer in surveillance na update high siërra

Gestart door krulsysBoard Mac OS X

Reacties: 13
Gelezen: 6399
Laatste bericht 25 maart 2018, 22:11:26
door Kick17