Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: color152 op 29 april 2018, 15:03:59
-
Ik krijg geen toegang tot mijn nas via verkenner.
De nas is verbonden via lan en ik kan verbinden via browser. Maar in de verkenner toont hij hem ook maar als ik erop klik krijg ik geen toegang.
geen toegang tot \\nas
foutcode 0x80070035
Firewall heb ik uitgeschakeld zowel op pc als op Dsm. Ik werk met windows 10.
-
Ben nieuwsgierig, heb nl hetzelfde probleem...
-
Zorg er eerst voor dat je NAS een vast IP-adres heeft, kun je vastleggen in DSM zelf of in je router, als je NAS op DHCP staat, in de DHCP sectie en het IP-adres laten vastzetten op basis van het IP-Adres.
Zet dan in de C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts file het ip-adres en de naam van je NAS.
Het IP adres is een voorbeeld:
192.168.1.22 Je NAS naam
-
En zorg ervoor dat max. SMB3 hebt in:
[attachimg=1]
-
opgelost bedankt :)
-
Goedendag, ik heb er weinig verstand van, nog even een aanvullend vraagje.
Ik zie dat zowel LAN1 en 2 uitgeschakeld zijn, ik weet niet hoe, maar ik het het niet bewust gedaan.
Nu kan ik deze bewerken, zie bijlage, maar wat ik nu precies moet invullen...geen idee. Mijn kennis is zo beperkt, dat ik een aantal afkortingen moest opzoeken op internet ........
-
De DHCP server draait op je Router dus niet op je NAS.
Maar goed, kijk in netwerk > LAN1 of die op DHCP staat.
-
Ok, maar ik zag in configuratie scherm van de NAS "DHCP-server" staan en je verwees in 1e reactie naar het volgende: "als je NAS op DHCP staat, in de DHCP sectie en het IP-adres laten vastzetten". Vandaar.
Maar goed, in ieder geval bedankt!!
-
Ok, het is maar hoe je het leest, met komma's en zo en ik heb niet geschreven DHCP Server. ;)
-
Dag Birdy,
Ik heb de NAS een enkele reset gegeven en, zoals jij zei, SMB-protocol op SMB3 gezet. Het werkt weer! Bedankt.
gr
Paul
-
:thumbup: