Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: SamSaBal op 06 januari 2019, 00:06:05
-
Hallo allemaal.
Ik heb een NAS van een klasgenoot van mij gekregen, werkt perfect behalve 1 ding.
Ik kan hem niet bereiken via windows verkenner...
* ja ik kan ernaar pingen (zowel via IP als NAS naam)
* ja ik kan via internet hem bereiken (zowel via IP als NAS naam)
* nee er staan geen firewall op aan
* firewall van m'n eigen laptop maakt ook niet uit (getest terwijl de firewall zowel uit als aan staat)
* heb het ook vanaf een andere laptop geprobeerd, werkte ook niet...
Als iemand iets heeft zou je me heel gelukkig maken.
Met vriendelijke groet
SamSaBal
-
Windows 10 computer? Dan staat waarschijnlijk SMB1 uit. En de DS107 kent alleen SMB1.
-
Windows 10 laptop ja.
Ik heb SMB Direct aanstaan, kan geen SMB1 vinden.
-
Ik zie het anders toch op je screenshot staan.

“Ondersteuning voor SMB 1.0/CIFS voor het delen van bestanden”
-
[attach=1]
-
Hij staat aan, maar het lukt nog steeds niet.
Laptop is opnieuw opgestart, en via synology assistant krijg ik de melding 'Kan het netwerkpad niet vinden' in plaats van 'verificatie mislukt' maar windows verkenner zegt nog steeds zie bijlage 2
-
Nieuw probleem, pingen is niet meer mogelijk naar de NAS wat eerst wel mogelijk was voor dat ik smb 1.0 heb aangezet
-
Doe eens: Aanmeldingsgegevens van de administrator en netwerkinstellingen resetten (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_reset_my_Synology_NAS#t2)
-
bedankt!!!.
mijn Nas is nu ook bereikbaar vanuit verkenner.
-
;D :thumbup: