Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: Jan-Willem op 05 september 2019, 19:47:36
-
Hoi,
Ik heb een DS716 met met DSM 6.2.
Op mijn laptop heb ik een windows account om in te loggen en daar is de Nas wel zichtbaar.
Op mijn PC ook met windows 10 pro heb ik een lokaal account aangemaakt na allerlei ellende met office 365.
Op de PC is de Nas niet zichtbaar. Ik heb nog een oude seagate in het netwerk hangen en die ziet de verkenner wel.
Mag ik dan concluderen dat het aan de DS716 ligt? Of is dat te gemakkelijk?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik heb al aardig wat suggesties geprobeerd.
Vriendelijke groeten
Jan Willem
-
Dit onderwerp is redelijk uitgekauwd op vele forums. Meestal heeft het te maken met de onveilige SMB1, dat al een paar jaar geleden standaard is uitgeschakeld door Microsoft in W10.
Best om maar even te googlen: Keywords SMB1, SMB3 Windows 10, network discovery,
wellicht help deze post:
https://community.synology.com/enu/forum/1/post/123419?reply=399040
-
oke, dank voor je suggestie.
Dat heeft wel geholpen want ik zie in de verkenner de synology weer staan.
De toegang er toe lukt nog niet.
Is dat een gebruikers issue? Moet dat gelijk zijn aan de toegang tot de PC?
Weet je een document waar dat goed beschreven staat?
-
Als het goed is, dan vraagt Windows om een gebruikers naam en password als je de NAS voor het eerst wilt benaderen.
Gebruik dan je gebruikers naam en password van je NAS om in te loggen.
-
Birdy,
Ik krijg deze meldingen. zie bijlage
Inloggen via een browser gaat prima.
Alleen via guest kan ik verbinding krijgen.
Zou terugzetten naar fabrieksinstellingen helpen? Of ben je dan ook je data kwijt?
-
Het is opgelost.
In de inlognaam staat nu het ipadres\inlognaam
en voila