Auteur Topic: Certificaat  (gelezen 7446 keer)

Dit onderwerp bevat een als beste antwoord gemarkeerd bericht. Klik hier om er direct naartoe te gaan.

Offline Rob Dekker

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 17
Certificaat
« Gepost op: 14 april 2015, 21:21:39 »
Ik heb de software in Windows geïnstalleerd en op mijn bureaublad staat dan keurig het icoon van Synology Assistant.
(zie figuur; begin 0)

Dan opent keurig een scherm met dat er 1 Synology Server is gevonden.
(zie figuur: begin 1)

Binnen in dat venster heb ik in de menuregel:  Verbinden geklikt.

In welke browser dan ook krijg ik de melding: Ongeldig certificaat
(zie figuur: begin 2)

Ik ben toen op zoek gegaan naar wat van soort certificaat ik dan moet hebben.
Via vele vele web sites kwam ik terecht bij Xolphin.
Ik heb daar mijn bevindingen neer gelegd en zij raden mij een Comodo certificaat aan, te meer ik ook op de DS214play een website willen hosten. Goed ik heb dus dat certificaat ontvangen en dit in DSM keurig ingevoerd.
Prima dacht ik, dit gaat goed. Maar wat een teleurstelling: Ik kreeg week figuur: begin 2 weer op het scherm

Dus wat doe ik fout?

  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2x WD30EFRX

Offline Hofstede

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 10
  • -Ontvangen: 1457
  • Berichten: 6.103
Re: Certificaat
« Reactie #1 Gepost op: 14 april 2015, 21:48:03 »
Welke melding krijg je als je in de adresbalk van je browser intypt:

http://192.168.1.65:5000

Edit: Ik zie net dat de melding die jij laat zien mogelijk een bug was in een oudere versie van Synology Assistant. Het lijkt er op dat je een oudere versie (waarschijnlijk van de meegeleverde CD) hebt geïnstalleerd. Download en installeer eens de nieuwste versie van Synology Assistant en probeer het dan weer.

Download voor je NAS vindt je hier: https://www.synology.com/nl-nl/support/download/DS214play

Offline Rob Dekker

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 17
Re: Certificaat
« Reactie #2 Gepost op: 15 april 2015, 10:56:41 »
Bedankt voor het meedenken.
Ik had al de laatste versie van Synology Assistant Setup 5.2.5005 al bij Synology opgehaald en toen geïnstalleerd. Toch krijg ik in Internet Explorer, Firefox, Opera en Chrome (ik heb ze allemaal uitgeprobeerd) weer dezelfde melding: Zie bijlage; begin 2
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2x WD30EFRX

Offline Hofstede

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 10
  • -Ontvangen: 1457
  • Berichten: 6.103
Re: Certificaat
« Reactie #3 Gepost op: 15 april 2015, 11:37:42 »
En als je de link rechtstreeks in de browser ingeeft? In plaats van via Synology Assistant?

Offline Rob Dekker

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 17
Re: Certificaat
« Reactie #4 Gepost op: 15 april 2015, 15:15:29 »
Je bedoeld zo?
zie bijlage

Zoals je ziet krijg ik dan hetzelfde met nog meer opmerkingen van de browser (in dit geval Opera)
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2x WD30EFRX

Stephan296

  • Gast
Re: Certificaat
« Reactie #5 Gepost op: 15 april 2015, 15:22:05 »
Jij opent met poort 5001 ipv 5000 dus hij maakt dan gebruik van dat ssl certificaat die standaard op de Nas staat

Offline Erwin1

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 64
  • -Ontvangen: 129
  • Berichten: 1.657
Re: Certificaat
« Reactie #6 Gepost op: 15 april 2015, 15:55:37 »
Je moet inderdaad het certificaat in DSM zelf laden.
Nog een ander dingetje, ik heb alleen een certificaat voor mijn domein dus. www.mijndomein.nl en mijndomein.nl
Het intern ip-adres niet, en die geeft bij ook nog steeds een foutmelding, logisch omdat ik voor z'n certificaat moet bij betalen.
DS718+ | 2x WD RED 3 TB SHR
DS214 maar met pensioen

Offline Hofstede

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 10
  • -Ontvangen: 1457
  • Berichten: 6.103
Re: Certificaat
« Reactie #7 Gepost op: 15 april 2015, 16:06:00 »
Het probleem is dat voor de NAS toegang over https is ingeschakeld terwijl Rob dat eigenlijk helemaal niet wil. Als ik het goed begrijp heeft hij alleen een certificaat gekocht om het probleem op te lossen.

Rob: Wat gebeurt er als je op "Toch doorgaan" klikt in de browser?


Offline Rob Dekker

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 17
Re: Certificaat
« Reactie #8 Gepost op: 15 april 2015, 16:56:12 »
Rob: Wat gebeurt er als je op "Toch doorgaan" klikt in de browser?

Dan kom ik in het opstart scherm van DSM waar ik naam en wachtwoord kan ingeven. Als ik er eenmaal in ben, dan gaat alles van een leie dakje. Ik ben druk bezig om vanaf de NAS een eigen website te hosten en daar ben ik al in geslaagd. Ik heb er nu maar wat ingezet om te kijken of dat werkt en dat gaat prima. Ook op mijn smartphone kan ik muziek streamen die op de NAS staat. Het ergert mij dat ik steeds die foutmelding dus krijg als ik in DSM wat wil wijzigen. Daar gaat het bij mij om.
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2x WD30EFRX

Stephan296

  • Gast
Re: Certificaat
« Reactie #9 Gepost op: 15 april 2015, 17:09:05 »
Dan weet ik het al. Omdat jou certificaat voor een domein is afgegeven en jouw interne IP adres is niet het juiste domein. Je moet dacht ik het host bestand aanpassen in je laptop/PC om dit te verhelpen maar alleen hoe en wat moet ik je schuldig blijven.

Offline Rob Dekker

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 17
Re: Certificaat
« Reactie #10 Gepost op: 15 april 2015, 17:19:20 »
Aardig antwoord, maar ik heb geen flauw idee waar je het over hebt.
Kan iemand be-amen of dit de oplossing is en zo ja hoe ik dit moet doen?
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2x WD30EFRX

Stephan296

  • Gast
Re: Certificaat
« Reactie #11 Gepost op: 15 april 2015, 17:25:30 »
Stuur eens een print screen van het feit in google chrome dan kan ik zien of ik dezelfde melding krijg.

Gemarkeerd als beste antwoord door Rob Dekker Gepost op 15 april 2015, 18:53:08

Offline Hofstede

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 10
  • -Ontvangen: 1457
  • Berichten: 6.103
Re: Certificaat
« Reactie #12 Gepost op: 15 april 2015, 17:28:51 »
Rob. Waarschijnlijk heb je in DSM in Configuratie->Netwerk onder de tab DSM-instellingen het vinkje bij Https-verbinding inschakelen aangezet. Dit moet je uitzetten. Dan heb je ook geen certificaat nodig voor toegang tot DSM.

Offline Rob Dekker

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 17
Re: Certificaat
« Reactie #13 Gepost op: 15 april 2015, 18:38:58 »
G E W E L D I G  :!:

Dat is de oplossing van het probleem.
Wel vreemd dat het probleem zich voordoet, terwijl ik toch een certificaat heb.
Maar ik ben heel blij dat dat probleem voorbij is. Kan ik verder met mijn andere probleem.

Iedereen  ook bedankt voor het meedenken.
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2x WD30EFRX

Offline Hofstede

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 10
  • -Ontvangen: 1457
  • Berichten: 6.103
Re: Certificaat
« Reactie #14 Gepost op: 15 april 2015, 18:57:08 »
Mooi dat het is opgelost.!


 

Let's encrypt certificaat onveilig

Gestart door SylvesterBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 5
Gelezen: 2437
Laatste bericht 03 december 2018, 13:15:33
door Briolet
Cloudstation niet meer bereikbaar na nieuw certificaat

Gestart door rvldjBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 3
Gelezen: 1204
Laatste bericht 23 juli 2020, 16:46:57
door wbree
Sickrage + SSL Certificaat van derde

Gestart door JAJBBoard SickRage

Reacties: 2
Gelezen: 3432
Laatste bericht 09 december 2015, 16:15:19
door Birdy
VERPLAATST: certificaat van een externe partij te verlengen

Gestart door BirdyBoard Synology Router

Reacties: 0
Gelezen: 627
Laatste bericht 15 augustus 2021, 15:36:18
door Birdy
SSL Certificaat aanvragen

Gestart door Luuk2017Board Synology DSM algemeen

Reacties: 7
Gelezen: 2707
Laatste bericht 25 juli 2017, 18:49:16
door Briolet