Synology-Forum.nl
OS Specifieke ondersteuning => Windows => Topic gestart door: Legolees op 03 augustus 2015, 17:05:35
-
Goedemiddag,
Wij gebruiken zakelijk nu al enige tijd een DS214+ naar tevredenheid, er is echter 1 probleem waar we niet van af komen.
We krijgen heel vaak de melding dat bestanden in gebruik zijn als we deze proberen te openen. Dan kunnen we er pas mee verder werken als we voor "opslaan als" kiezen. Lijkt zich vooral voor te doen met office bestanden.
Ik heb al in de instellingen van DSM lopen zoeken, echter tot nu toe geen oplossing kunnen vinden. Weten jullie een oplossing voor dit frustrerende probleem?
Gr, Bjorn
-
We krijgen heel vaak de melding dat bestanden in gebruik zijn als we deze proberen te openen.
Bestanden ?
Wat voor bestanden, systeem bestanden van de NAS of bestanden die door jullie zelf zijn opgeslagen?
Staan die nog in een speciale folder op de NAS ?
Kan het zijn dat andere gebruikers er op dat moment ook gebruik van maken ?
Sent from my iPad using Tapatalk
-
Het gaat om bestanden die door ons zijn opgeslagen op gedeelde mappen van de NAS.
Het lijkt vooral te gebeuren bij office bestanden en we weten zeker dat de bestanden niet door iemand anders in gebruik zijn.
Ze lijken op 1 of andere manier geblokkeerd te worden door de NAS.
Gr, Bjorn
-
Heb je opportunistic locking niet toevallig uitgezet?
Lees dit eens door.
http://blogs.technet.com/b/the_microsoft_excel_support_team_blog/archive/2012/05/14/the-definitive-locked-file-post.aspx
-
Lees deze Topic ook even in z'n geheel door. (http://www.synology-forum.nl/windows/bestand-ltbestandsnaamgt-is-mogelijk-door-een-andere-gebruiker-gewijzigd/)
-
Hebben wij ook gehad met xls en doc bestanden.
Terwijl er echt niemand anders in het bestand aan het werken was.
In Windows verkenner moet je voorbeeldvenster uitschakelen.
(In windows 10 onder beeld, linksboven).
Dat was in ieder geval de oplossing bij ons.
Succes!