De support afdeling van Synology had me gevraagd om een log file op te sturen, die ik verkregen heb met het programma 'WireShark'.
De logfile moest ik genereren na een aantal foute pogingen om via WEBDAV in te loggen. In de logfile staat waarschijnlijk een hoop info over het netwerkverkeer.
Ondertussen heb ik een antwoord gehad van Synology, en ik kom er niet goed aan uit wat ze bedoelen :
After checking the packet, we also find more MACs to do this test.
To our surprise, it seems even on the same MAC, sometimes it works and sometimes it fails.
Next when we trace the detail of communication, we found sometimes MAC will respond webdav is not supported.
That's strange and since we can't change MAC, we would like to suggest you to try another kind of WebDAV client:
https://cyberduck.io/
Please help try it and feedback if it works for you.Ik heb dan even geprobeerd met die CyberDuck , hiermee krijg ik ALTIJD verbinding op de Mac naar de NAS waarmee ik problemen had.
Vanuit de finder 'verbind met server' gaat het dus niet.
Dit is zo op mijn twee Macs.
Nu ben ik ook aan het testen geweest op een Windows 8 en 10 PC. Daarop krijg ik het hélemaal niet aan het werken, ook niet naar die twee NAS toestellen die op de Mac wel werken.
Als ik een nieuwe netwerk drive wil aanmaken, geeft hij steeds 'De opgegeven map is geen geldige map'.
Ook even CyberDuck geïnstalleerd op de Windows PC's en daarmee gaat het weer wel.
Ik word er gewoon gek van.
Het is toch heel simpel zou je zeggen.
Gewoon ingeven :
http://xxxx.synology.me:5005Naam en paswoord, en hup met de geit.
Maar de geit gaat niet vooruit.
Wat doe ik in hemelsnaam fout?