Synology-Forum.nl
Overige software => WebDav => Topic gestart door: Sylvester op 11 januari 2017, 19:33:27
-
Ik ben aan het proberen om een publieke agenda te configureren, maar dat lukt niet zo goed.
WebDav ingesteld met poort 5005 en 5006
Caldav ingeschakeld
Kalender aangemaakt, en staat in kalenderlijst met status 'normaal'.
in iCal op de Mac probeer ik te abonneren :
Ik geef in : http://abcdefgh.synology.me:5005/map/map
Ik klik op 'abonneer'
Dan verschijnt er het login venster, waarin ik mijn naam en paswoord ingeef. Ik heb alle privileges op die agenda mappen (map/map)
Als ik probeer in te loggen verschijnt deze error :
Er heeft zich een fout voorgedaan bij het abonneren op de agenda
Je hebt geen toestemming om naar de agenda op http://abcdefgh.synology.me:5005/map/map te gaan
Ik heb al alle privileges nagekeken, ingelogd met ander account enz...
Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn? Alle tips welkom
Dank.
-
En als je een account toevoegt?
Misschien een beetje verder uitleggen. Je gaat naar systeemvoorkeuren -> internetaccounts -> voeg caldav account toe.
-
Dat werkt ook niet. Als ik dat probeer, krijg ik telkens de opmerking : 'controle van accountnaam of paswoord mislukt '
Zelfs als ik het serveradres met opzet fout ingeef, meld hij 'controle van accountnaam of paswoord mislukt '
-
Lukt het wel als je een besloten agenda maakt? Met een account eraan?
-
Help me eens even... Besloten agenda?
Het is de eerste keer dat ik met die agenda's experimenteer.
Bedoel je gewoon een agenda van mezelf (via iCloud)? Zo heb ik er al een aantal, ook eentje gedeeld met het gezin.
-
Nee je hebt nu een openbare agenda gemaakt. Probeer eens een agenda te maken die niet openbaar is, dus alleen toegankelijk met een account op DSM.
Anders kan het misschien ook liggen aan het synology.me domein, misschien dat zij geen agenda doorlaten? Ik zou je extern ip adres eens proberen in te vullen.
-
Ik ben er gedeeltelijk uit. Ik had de gegevens totaal verkeerd ingegeven : server adres, poort, enz...
De agenda werkt op m'n MacBook Pro.
Maar helaas krijg ik hem niet aan het werken op de iPhone. Hij geeft nochtans de bevestiging dat alles goed is gegaan, maar ik vind nergens de agenda terug. Ik heb er nochtans verschillende in die het wel doen : gmail, iCloud, Facebook, Lotus Notes,... Maar niet die van de Synology.
-
Dat probleem heb ik ook in IOS, is denk ik een bug ::)
Probeer je iPhone is opnieuw op te starten, vaak komt het account dan wel in de agenda te staan.
-
Ik heb net gemerkt dat ik nergens het 'serverpad' /map/map/ kan ingeven. Dat heb ik wél moeten ingeven in de instellingen van mijn agenda van de Macbook Pro.
Zou dit het probleem kunnen zijn?
-
Vraagt die daar niet om? Anders moet je dat bij het serveradres ingeven.
-
Ja, ik ben nog wat gaan experimenteren.
Ik heb het zo moeten doen :
Server : abcdefgh.synology.me/map/map (dus zonder poort)
Bij geavanceerd geef ik poort 5005 in.
Daarna druk ik op 'gereed'.
Als ik daarna nog eens ga kijken in de instellingen, heeft hij zelf de server terug veranderd in abcde.synology.me (zoals ik het eerst fout had ingegeven), maar nu staat er bij account url :
http://abcdefgh.synolgy.me:5005/map/map/
Heel eigenaardig hoe de iPhone met zijn eigen instellingen omgaat.
Maar nu werkt het. Ben ik al dagen achter aan het zoeken.... ::)
Dank.
-
… krijg ik telkens de opmerking : 'controle van accountnaam of paswoord mislukt '…
Dat is een andere foutmelding dan in je eerste bericht. Van deze melding heb ik sinds een paar week ook last op mijn MacBook. Volgens mij is dit een mac issue.
Bij mij begon het ermee dat mijn bestaande agenda plots niet meer werkte en steeds om het wachtwoord vroeg. Vorige week heb ik het account op de macbook gewist en opnieuw aangemaakt. Dat lukt ook niet meer. Dit probleem is op de MacBook onder OS Sierra. Op mijn iMacs onder Sierra en El Capitan werkt het account nog gewoon zodat het niet aan de nas zou moeten liggen.
Bij het aanmaken van een account moet je overigens automatisch kiezen met de hele url incl poort. (Met de geavanceerd optie heb ik altijd al problemen gehad)
-
bij mij heeft het dus vooral te maken met m'n eigen fouten. Ik had de gegevens blijkbaar fout ingegeven.
-
Ik vermoed hier dat het mis is sinds de Sierra update 10.12.2. Maar het gebeurd niet op alle Sierra apparaten.
De " 'controle van accountnaam of paswoord mislukt '…" melding is overigens misleidend omdat je die ook krijgt als je een niet bestaand IP intikt.
-
Ik heb het voor de zekerheid nog eens opnieuw ingegeven. Alles van die agenda verwijderd uit instellingen>internetaccounts , door op 'verwijder alle' te klikken.
Opnieuw aangemaakt :
CalDAV account
Type account : geavanceerd
Gebruikersnaam : (login naam Synology)
Wachtwoord (wachtwoord Synology)
serveradres : abcdefgh.synology.me
serverpad : /map/map/ (let op /)
Poort : 5005
geen SSL
geen identiteitscontrole kerberos
en hij doet het weer...