Synology-Forum.nl

Overige software => Web Station => Topic gestart door: WelaRon op 17 maart 2011, 20:32:12

Titel: SSL-foutmelding bij verbinden via Synology Assistant
Bericht door: WelaRon op 17 maart 2011, 20:32:12
Hallo allen.

Indien ik met Synology Assistant (v.3.1) verbinding maak met mijn DS dan gebeurt dit via het interne IP-adres: https://192.168.1.61:5001/ maar dan ontvang ik telkens weer de volgende SSL-foutmelding: U probeert 192.168.1.61 te bereiken, maar u heeft een server bereikt die zich identificeert als hostname.no-ip.org. Dit kan worden veroorzaakt door een verkeerde configuratie op de server, of door iets ernstigers. Een hacker op uw netwerk wil u misschien een nepversie laten bezoeken van 192.168.1.61, die mogelijk schadelijk is. U kunt beter niet verdergaan.
Een benadering van mijn DS via hostname.no-ip.org geeft geen SSL-foutmelding omdat ik een geldig (self-signed) certificaat heb toegevoegd aan de Vertrouwde certificeringsinstanties van mijn browser.

Is het mogelijk om deze (irritante) melding te omzeilen?

Met vriendelijke groet, Ronny.
Titel: Re: SSL-foutmelding bij verbinden via Synology Assistant
Bericht door: WelaRon op 18 maart 2011, 19:56:24
De oplossing:

In het configuratiescherm van DSM 3.1, kies DSM-instellingen, kies vervolgens het tablad HTTP service-opties, zorg dat HTTP-verbindingen automatisch omleiden naar HTTPS uitgevinkt is!
Een beveiligde verbinding is niet nodig indien je je DS benadert via het interne IP-adres in plaats van met de hostnaam m.a.w. poort 5000 hoeft niet omgeleid te worden naar 5001.

PS. Kan ik mijzelf nu ook bedanken?