Ik merk dat steeds meer mensen hier vragen stellen (domme vragen bestaan niet overigens, alleen domme antwoorden) waarbij je inderdaad merkt dat ze geen enkele kennis hebben van netwerken of computers in het algemeen. Op zich is dat niet erg, maar dat is wel iets dat je je moet beseffen voor je een NAS koopt. Een NAS is een systeem, een computer die draait op een besturingssysteem dat op zijn zachtst gezegd niet bepaald gebruikersvriendelijk is. Om dat te omzeilen bouwt de fabrikant een schil om het besturingssysteem. De ene fabrikant slaagt daar beter in (synology) dan de ander. Maar het blijft een computer met een schil. En om een computer te bedienen heb je kennis nodig.
Ik ben wat nachten aan het worstelen geweest voordat ik nzbget en spotweb werkend heb gekregen. Dat is me uiteindelijk gelukt door heel veel te lezen op fora. Te vaak merk ik hier geïrriteerde reactie waar ik een ondertoon in lees. Ik heb een NAS, ik snap er de ballen van en jullie moeten mij maar helpen. Sommige problemen zijn rechtstreeks op te lossen door ff te googlen wat ik regelmatig voor iemand anders aan het doen ben. Is dat dan de bedoeling?
Ik ben al een computergebruiker van de éérste dag...tevens ben ik altijd gecertificeerd satelliet verkoper geweest en dan vooral gespecialiseerd in Linux ontvangers (Dream Multimedia)
Mijn "bijnaam" onder mijn vrienden en oude klanten is Goegell omdat ik "bijna"alles weet te vinden / op te lossen als het computer / satelliet gerelateerd is.
Toen ik mijn NAS kocht dacht ik er niet simpel over maar inderdaad na vele vrije uren (en die bezit ik helaas niet door mijn huidige werk)gaf ik ook de moed bijna op!!!En dacht ik dat heb ik weer.....Dan uiteindelijk draait je NAS crasht nota bene binnen de kortste keren je HD...Dan inderdaad zoek ik hulp op een forum.
Ik kan me alleen niet heugen dat ik ergens een posting heb gedaan van "hij doet het niet meer" en nu???Ik zeg tegen mijn vrienden / klanten ook altijd wat heb je zelf al gedaan en hoe is het ontstaan??
Ik neem vooral de moeite om veel te lezen / proberen..maar sorry de "schil"die om mijn NAS zit lijkt in geen enkel iets op wat ik de afgelopen jaren onder handen / ogen heb gehad...
Maar inderdaad een ticket aan kunnen maken zou al een hoop verlichting geven..
En voor de mensen die willen reageren???Reageer met een zinnig antwoord en anders doe het liever niet...Om de mensen op de vingers te tikken en om er weer een bericht bij te hebben daar heb ik niets aan maar menig ander ook niet!!!
Ik wil iemand best wel vertellen wat er scheelt aan zijn vraag stelling maar ik neem de moeite om hem dan te proberen te ontcijferen en alsnog een passende oplossing te vinden....maar ook ik merk dan nog wel eens dat de persoon ook dat niet leest en wijselijk stop ik dan met beantwoorden.
Verder een goed en leerzaam forum...
Keep up the good work
Gr.Dreamsharing