Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => VPN Server => Topic gestart door: michaelolivier op 08 september 2015, 22:15:11
-
Goedeavond,
Ik ben al enkele dagen bezig om een VPN verbinding op te zetten via mijn nas naar mijn iPhone. Ik loop echter tegen een probleem aan waar ik niet mee verder kom. Heb al vele forum afgezocht, en vele instellingen meerdere malen veranderd maar helaas zonder succes. Ik heb op dit forum dit probleem al elders voorbij zien komen, maar ik krijg het niet werkend. De situatie zoals het er nu uitziet:
modem: Arcadyan VGV7519 Firmware Version:02.00.132v3W4
NAS, FTP en VPN apparaatje: Synology DS112j met DSM versie 5.2 en VPN center versie 1.2 (verbonden met kabel en vast IP-adres)
Apparaten die ik via VPN toegang wil geven: iPhone 6 (iOS 9.0) laptop met windows 8
Poorten die open staan in de router: 500 / 4500 / 1701 / 1723 allemaal op TCP
Instellingen op VPN nas:
PPTP: Aan
Dynamisch ip-adres: 10.0.0.0
Max. verbindingen: 5
Max. verbindingen: 5
Verificatie: MS-CHAP 2
Codering: Require MPPE 40/128
MTU: 1400
Instellingen op me telefoon:
Beschrijving: thuis
Soort: PPTP
Server: [mijn extern IP-adres ]
Account: admin
RSA SecurID: uit
Wachtwoord: [wachtwoord van admin account]
Coderingsniveau: automatisch
Stuur alle verkeer: uit
Proxy: uit
- Wifi heb ik uitgezet op me telefoon. Melding die verschijnt op me telefoon: De PPTP-VPN server reageert niet. Probeer opnieuw verbinding te maken. Controleer de instellingen en neem contact op met uw beheerder als het probleem aanhoudt.
Via verschillende poorten-controleer-sites staan de poorten open. Deze worden door me internet provider Telfort niet geblokkeerd dus.
Ik heb via configuratie scherm > beveiliging > firewall niets aan staan. Voorheen had ik hier de VPN services aangevinkt maar dit heeft niet het probleem verholpen.
Als ik kijk bij het logboek van de VPN server zie ik steeds Service was started en even later Service was stopped staan.
Ik kan me nas en me site buiten me netwerk wel bereiken maar VPN is een groot struikelblok. Ik wil hiervan gebruik maken omdat sommige sites in het buitenland tijdens me vakantie geblokkeerd zijn.
-
Standaard staat Auto Block aan, kijk eens daar of het IP-adres van je iPhone erbij staat, na teveel foutieve pogingen.
[attachimg=1]
-
Birdy, bedankt voor je reactie. De blocklist is leeg.
-
Ok....dat weten we dan.
Als ik kijk bij het logboek van de VPN server zie ik steeds Service was started en even later Service was stopped staan.
Dan is dit een verdachte.
Heb net even PPTP ingesteld en zie, Server was started en niet Service was started, even kijken of we naar hetzelfde kijken:
[attachimg=1]
Je ziet hier overigens ook dat ik gewoon een verbinding heb getest.
De vraag is nu waarom zou die Server starten en stoppen ?
Doe anders even een printscreen van het scherm die ik ook laat zien.
-
Dit is wat ik zie.
-
Ok, dan zitten we naar hetzelfde te kijken. ;)
Het vreemde is dus, dat die PPTP Server gewoon stopt, stopt deze spontaan als je een verbinding wilt maken met je telefoon ?
Of stopt deze gewoon willekeurig.
Ik heb b.v. wat foute verbindingen willen maken maar, bij mij stopt die Server niet, ik zie ook geen reden hiervoor.
-
Hij stopt na 15 sec. Ik heb zojuist alle poorten verwijderd en alleen poort 1723 nog open staan en dan krijg ik een foutmelding VPN Verbinding Identiteitscontrole mislukt. Krijg meer het idee dat het ergens aan de router ligt aangezien er tussenposes zijn van ong. 3 minuten als ik het probeer volgens het logboek van de nas.
-
Ik heb logs tot maanden terug, maar daar staat niet één keer in dat de "service is gestart". Alleen connect/disconnect meldingen. (Meestal een ander protocol, maar ook een paar PPTP) Ook na een reboot van de nas verschijnt er geen "service is gestart" melding.
De melding is er bij mij alleen als ik via het menu, de vpn service van dat protocol aan/uit zet.
-
Starten, stoppen zonder dat je daar zelf de hand aan hebt is niet normaal en je zult dan ook geen verbinding krijgen.
VPN Server verwijderen, DS nieuw opstarten en weer installeren.
Dan nog eens proberen.
-
MOD: Onnodige citaat is verwijderd, lees even. (http://www.synology-forum.nl/vragen-en-opmerkingen-over-het-forum/gebruik-de-citaatknop-met-mate-17838/)
Helaas heeft dit ook niet geholpen. Ook niet als ik alle VPN opties en poorten open zet.
-
Ok...persoonlijk heb ik dit probleem nog niet voorbij zien komen, maar je zou hiervoor contact op kunnen nemen met Synology Support:
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://account.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
Of als je wilt bellen:
https://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
-
Heb je zelf een regel toegevoegd bij je firewall, die alles blokkeert?
Dan moet je de ipadressen toevoegen die vrijkomen.
Bijvoorbeeld : 10.8.0.0 tot 10.8.0.10
Probeer dat eens.
-
@ Handige Harry
Bedankt voor het mee denken. Ik had bij firewall en dan bron IP alles aangevinkt. Ik ga nu kijken of jou optie werkt.
-
Het probleem hier is, dat de PPTP Server zomaar stopt en start, de reden hiervoor ontgaat mij.
Maar goed, probeer eerst het idee van @Handige Harry werkt dat ook niet ?
Probeer dan eens een andere VPN verbinding, b.v. L2TP/IPSec (http://www.synology-forum.nl/vpn-server/een-vpn-server-opzetten-en-gebruiken-met-android-client/msg166564/#msg166564), gewoon om te zien of deze ook zomaar stopt en start.
-
Ik had het zelfde met open vpn.
Waarom dat afsluiten en herstarten gebeurt, geen idee.
Dit was voor mij iig de oplossing 
-
Al nieuws?
-
+1
-
Nog steeds geen nieuws????
Zou graag weten of het geholpen heeft!
-
@michaelolivier was laatst actief hier: 11 september 2015, 19:12:26
-
Excuses heren,
Ik ben op dit moment druk bezig met Synology. Zij kunnen op afstand het probleem niet ontdekken.
Tot op heden heeft nog niks geholpen van jullie tips helaas.
-
Ben benieuwd iig