Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Time Backup => Topic gestart door: jlk op 14 augustus 2014, 21:25:33
-
Ik maak dagelijks een backup van mijn DS212+ naar mijn DS111. Dat is wekenlang goed gegaan. Nu krijgt ik de melding dat de externe server (de DS111) niet beschikbaar is of Timebackup niet heeft aanstaan. Dat laatste is zeker wel het geval. Naar mijn idee heb ik geen instellingen gewijzigd. Uiteraard al beide systemen opnieuw opgestart en Timebackup opnieuw geinstalleerd. De backup van schijf 1 naar schijf 2 van de DS212+ geeft geen problemen. Blijkbaar "ziet" de 212+ de 111 niet. Iemand een idee?
-
Heeft je DS111 een ander IP adres gekregen ? (DHCP).
Of staat het IP adres vast in de DS111 of krijgt de NAS altijd hetzelfde IP adres van de DHCP (gereserveerd).
-
Ik werk met vaste IP-adressen. Ik zei dat de 212 de 111 niet ziet, maar dat is niet correct (denk ik): als ik een nieuwe taak in Time backup maak (de oude taak heb ik verwijderd) ziet de 212 de 111 wel, maar komt met de melding dat de externe server niet beschikbaar is.
-
Nu krijgt ik de melding dat de externe server (de DS111) niet beschikbaar is of Timebackup niet heeft aanstaan. Dat laatste is zeker wel het geval. Naar mijn idee heb ik geen instellingen gewijzigd.
Volgens mij moet je op de DS111 de network backup service aanzetten, daarmee wordt hij beschikbaar als rsync target. Misschien heb je die service per ongeluk uitgezet?
/Erik
-
In "backup en replicatie" staan back up services en Time Backup ingeschakeld. Als je Rsync inschakelt wordt Time Backup automatisch uitgeschakeld en kan de DS 111 dus niet meer als doel voor Time Backup gebruikt worden.
-
Klopt. Die kunnen niet tegelijk draaien.
-
Mijn laatste backup dateert van 4 augustus middernacht. Diezelfde dag heb ik o.a. mijn wachtwoorden versterkt ivm Synolocker. Uiteraard gebruik ik nu de nieuwe wachtwoorden, maar heb ook gechecked of het oude ww niet is blijven zitten. Mogelijk heb ik nog andere wijzigingen aangebracht die effect hebben op het functioneren van Timebackup, maar ik zou niet weten welke dat zouden kunnen zijn. Gebruikersrechten zijn niet gewijzigd, en het lijkt mij niet dat poorten van invloed zijn op dit soort interne activiteiten.
-
Heb je niet iets in de firewall aangepast? En per ongeluk intern verkeer geblokt?
Of is je ene NAS door het veranderen van password in de andere NAS in de auto-block lijst opgenomen?
-
Dat was 'm, Hofstede. De 212 werd geblokkeerd in de 111. Waarschijnlijk is dat automatisch gebeurd na foute pogingen. Bedankt!
Jaap
-
Mooi. Bedankt voor de terugkoppeling.