Synology-Forum.nl
Algemeen => The lounge => Topic gestart door: aliazzz op 13 januari 2017, 14:44:24
-
Heren,
In navolging van mijn issue met artefacten in de tv ontvangst heb ik contact opgenomen met Ziggo en wat blijkt. Mijn vorige kabelmodem, de Technicolor (ja die club van de films in Technicolor! Zie Google) type TC7210.Z (speciale ziggo revisie) bleek defect.
Ik heb een vervanger gekregn, de Ziggo Connect Box van het merk CBN Type CH7465CE.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/ (https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/)
Na uitpakken, aansluiten kwam het configureren. Dit bleek een fluitje van een cent. De menustructuur en algemene indruk is zeer goed! Er is zelfs een ingebouwde functie om het modem zelfstandig, dus zonder tussenkomst van ziggo, in bridge mode te zetten, om dan bijvoorbeeld achter de gateway een RT2600ac te zetten.
Ik vroeg me af of hier ook mensen aanwezig zijn die dit modem al wat langer in bezit hebben en wat jullie indruk is en of je je ervaringen wilt delen.
Ps uiteraard Upnp en wps meteen uitgezet en het default admin pw gewijzigd.
Aliazzz
-
Sinds mei 2016 in gebruik als bridge en geen centje pijn.
Maar er zijn er wel een hoop die er moeite mee hebben, vooral T3 errors in de verbinding.
Het chelloo.com forum staat er vol (https://chelloo.nl/ziggo/index.php?topic=56460.0) mee :)
-
Beste Robert,
Ik had het modem binnen 10 minuutjes van a tot z ingesteld met de settings voor mijn specifieke thuissituatie.
Wat een mooi extraatje is t.o.v. de technicolor is de toevoeging van het draadloze gastnetwerk. Ik zal dat onderdeel eens testen tijdens een verjaardag :geek:
Verders tot op heden maakt ze een zeer stabiele indruk en de interface is lekker fris. De tijd zal het leren, maar een goede eerste indruk! Ook de artefacten op tv zijn verdwenen.
De box draait op firmware versie: CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH, met deze firmware schijnen diverse issues verholpen te zijn.
-
Ik heb die connect box nu zo'n twee weken, nog geen reboot nodig gehad o.i.d.
Ook de down en uploadsnelheid (300/30) test ik met enige regelmaat en kan kan niets anders zeggen dat ik het een leuk apparaat vindt. Qua gebruiksvriendelijkheid krijgt ze van mij een 8.
-
En weer een week verder en (nog steeds) geen gezeur met het apparaat :thumbup:
-
Het enige wat ik een beetje vreemd vind (tot nu toe van de connectbox) is dat ik mijn nas alleen via het interne ip (192.168.x.x) kan bereiken.
Met mijn vorige modem (Ubee EVW321B) kon ik intern (192.168.x.y) ook via mijn domainname (xxxxx.xxxxx.xxx) inloggen.
Daarnaast geeft de EZ Hulp het volgende aan:
Warning two or more routers were found in your network. Please consult your ISP to set the modem/router to Bridge mode or try setting your router to Bridge Mode
Wat vreemd is, aangezien er maar 1 modem/router aanwezig is, namelijk de ConnectBox
MAdD
-
Mijn enige advies: EZ niet gebruiken en UPnP uitzetten (https://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/zoveelste-waarschuwing-om-geen-ez-internet-te-gebruiken/)!
-
Dat van die twee routers gedetecteerd, komt dat bij Ziggo niet vanwege IPv6?
Bij een modemwisssel zet Ziggo je misschien over?
Als ik test bij http://test-ipv6.com heb ik het niet, geen IPv6 adres aanwezig.
Ik zit ook bij Ziggo en heb wel een Connect Box maar geen IPv6.
-
Daarnaast geeft de EZ Hulp het volgende aan:
Warning two or more routers were found in your network. Please consult your ISP to set the modem/router to Bridge mode or try setting your router to Bridge Mode
https://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/setup-up-router-detecteert-twee-of-meer-routers/msg208781/#msg208781
-
Er is zelfs een ingebouwde functie om het modem zelfstandig, dus zonder tussenkomst van ziggo, in bridge mode te zetten, om dan bijvoorbeeld achter de gateway een RT2600ac te zetten.
@aliazzz, kun je me vertellen waar je die mogelijkheid gevonden hebt om de router zonder ziggo in bridge mode te zetten?
In mijn exemplaar is dat niet te vinden.
Ziggo zegt dat dat alleen via hun tussenkomst kan. Daarbij zetten zij dan eerst WifiSpots uit.
Ik zie echter wel dat jij een CH7465CE hebt, terwijl de mijne een CH7465LG is.
-
Zit je in oud UPC gebied dan kan je het zelf.
In oud Ziggo gebied dan moet Ziggo het doen.
-
Zit je in oud UPC gebied dan kan je het zelf.
In oud Ziggo gebied dan moet Ziggo het doen.
Dat verklaart het. Ik zit in oud Ziggo gebied.
Dank je.
-
@PeterK
Die aanname is niet correct. Ik zit namelijk ook in oud ziggo gebied(voorheen multikabel).
Ik kan ook zelf de bridgemodus aan/uit zetten. Schijnbaar een kwestie van model/type/firmware.
Zowiezo is het bij Ziggo altijd maar een verassing wat je nou weer aan hwardware toegeorpen krijgt.
Het ergste is dat een voorkeur aangeven geen zin heeft (althans dat is mijn ervaring).
-
Ho, die aanname is niet correct. Ik zit in oud ziggo (voorheen multikabel) gebied.
Ik kan ook zelf de bridgemodus aan/uit zetten.
Schijnbaar een kwestie van model/type/firmware.
Ok. Maar dan herhaal ik mijn vraag: hoe kom je bij de instelling waar je bridge mode aan of uit zet?
-
Heel simpel, in het menu kies je router status ( 3e optie van boven).
Daar staan slechts 2 keuzes, bridged modus en router actief.
Als je die optie niet hebt moet je even met de helpdesk bellen. Dan zetten zij het modem in bridge.