Synology-Forum.nl
Algemeen => The lounge => Topic gestart door: rommert op 20 maart 2014, 21:18:12
-
Beste mensen,
Aangezien ik merk dat de netwerkkennis hier op een hoog peil ligt even een netwerk/internet vraagje.
Hier in huis 2 internet verbindingen:
1. KPN (voormalig planet) ism telefonie: sloom
2. UPC: 120 mbit
Beide modem/routers heb ik op 192.168.1.1 gezet.
Ik maak gebruik van planet mail mbv MS outlook.
Als ik de switch waar mijn PC aan hangt aansluit op het UPC modem kan ik geen planet-mail verzenden (uitgaande server is mail.kpnmail.nl). Ik krijg meteen de melding "Unable to relay to".
Is er een workaround om deze foutmelding te omzeilen?
Webmail gebruik ik niet.
Alvast bedankt voor het meedenken.
-
Je loopt tegen de beperkingen van je provider op die niet toestaat dat via andere verbindingen de uitgaande mailserver (smtp) benaderd wordt.
Er zijn providers die dat niet doen (XS4ALL) en alleen autorisatie verlangen.
Alternatief is om de uitgaande mailserver van UPC in te stellen ipv die van Planet (kpnmail).
Als je weer terug switcht moet je de instelling ook weer aanpassen want beide providers hebben die beperking dacht ik.
-
Als je via de lijn van upc gaat internetten moet je een smtp server van upc gebruiken.
Andersom zou ook niet werken ( upc smtp via kpn lijn )
Staat in je ms outlook bij server voor uitgaand verkeer ook authenticatie aan?
Als je met je planet inloggegevens authenticeert bij de planet mailserver ( via de upc lijn) dan heb je nog wel eens kans dat het werkt
Mvg
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
-
Als je een ds hebt kan je daar mailserver op installeren. Heb je geen server van je provider nodig :-)
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
-
Ik begrijp nog niet precies hoe de provider het blokkeert. Is dat een bepaalde poort die wordt geblokkeerd of ip-adressen? :oops:
Even praktisch: als ik het goed begrijp zijn er 3 oplossingen:
- 2 outlook profielen aanmaken: 1 voor planet en 1 voor upc
- zelf mailserver draaien (alleen voor uitgaande mail)
- hosted exchange (van mijn provider Argeweb) nemen
Ben ik nog een alternatief vergeten?
-
De providers blokkeren gewoon de poort naar de server als je via een andere verbinding binnen komt.
Je kunt wellicht secure proberen, wellicht dat het via die poort wel gaat.
-
Je kunt wellicht secure proberen, wellicht dat het via die poort wel gaat.
Als de server een van de twee secure poorten ondersteunt gaat het eigenlijk altijd goed. Bij Ziggo b.v. wordt poort 25 niet eens meer genoemd in hun mail settings.
-
Mijn streven
is was zakelijke en privemail gescheiden te houden.
Heb bij wijze van uitzondering voor alle planet-mailaccounts de mailserver van mijn hostingprovider maar ingevoerd :oops:
Werkt tot nu toe ook prima 8)
Bedankt voor jullie feedback
-
Graag gedaan. :!: