Synology-Forum.nl
Algemeen => The lounge => Topic gestart door: m4v3r1ck op 12 oktober 2016, 14:53:45
-
Ik verhuis per 02-11 met mijn al mijn abbo's (incl. mobiel) naar KPN (glasvezel)!
Ziggo tijdens de telefonische opzegging:
1. " u wilt opzeggen?, dat kan ik even voor u in het systeem zetten hoor..."
2. " ohh meneer, wat doet u nu! Ik zie dat u als sinds 1987 klant (oud @HOME) bent, toen was ik nog niet eens geboren..."
3. " heeft u een klacht over het TC-7210.Z modem of afhandeling hiervan, dan kunt u even een mail sturen naar onze klantenservice..."
End of story! :x
Ik wil in ieder geval iedereen, die mij in de afgelopen jaren (als klant van Ziggo) heeft getracht te helpen, bedanken hiervoor!
Cheers
-
Die Ziggo toch. :lol:
-
Tja @Birdy , als klant die ~30 jaar trouw is geweest wordt je even door een 22 jarig callcenter meisje afgepoeierd... shit happens ::)
NU me maar even voorbereiden (leesvoer) op de komst van de KPN monteur.
Cheers
-
Ze moeten elke klant tevreden houden, net abonnee of 30 jaar maakt niet uit 8)
Niet tevreden dan gewoon naar een ander.
Dat kan gelukkig :)
-
Precies @RobertKoopman !
Cheers
-
Bereid je mentaal maar vast voor op nieuwe shit, kpn is niets beter dan ziggo wat betreft service.
En mocht je alleen coax naar je tv hebben liggen en geen utp begin maar vast te denken aan kabeltrekken of anders investeren in een moca setje (ip over coax converters).
-
@Ben(V) Nergens is het 100%, die ervaring heb ik inmiddels wel. Ja naar de TV ligt een utp kabel naar een 8x switch voor diverse apparaten.
Cheers
-
Ik weet niet of het nu nog zo is, maar knp werkte met een apart vlan voor iptv, op een vaste poort van de experiabox.
Daar is dan niet het normale lan niet op beschikbaar en kun je op die switch niets anders aansluiten dan het kpn kastje voor tv.
Tenzij je daar een managed switch hebt die met vlans overweg kan.
-
Ik laat me, al dan niet (on)aangenaam, gewoon verassen door de KPN monteur! Ik heb uitgelegd wat mijn netwerk configuratie (hoe-wat-waar) is en waar de tv's staan.
Cheers
-
Ik weet niet of het nu nog zo is, maar knp werkte met een apart vlan voor iptv, op een vaste poort van de experiabox.
Daar is dan niet het normale lan niet op beschikbaar en kun je op die switch niets anders aansluiten dan het kpn kastje voor tv.
Tenzij je daar een managed switch hebt die met vlans overweg kan.
Dat was vroeguh toen we nog jong waren
-
Ik verhuis per 02-11 met mijn al mijn abbo's (incl. mobiel) naar KPN (glasvezel)!
Ben heel benieuwd naar je ervaring met mobiel over glasvezel. Is dat een nieuwe dienst van kpn? Ik denk er zelf ook al een tijdje over. Heb alleen nog niiet echt scherp if dat lekker belt: bijv hoe moet dat in de auto met 120 km/u, en dan 100km gladvezel achter je aan sleuren?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
:D 8)
-
Probeer er voor te zorgen dat je meteen de Experiabox V10 krijgt, niet de V8 die ze ook nog uitleveren met glasvezel.
Ik zou er ook meteen over denken om TV en telefoon aan te (laten) sluiten op de Experiabox, en dan een tweede router er achter te hangen voor je eigen netwerk.
Dit omdat KPN van alles kan uitvoeren met hun Experiabox en overal bij kan. Ik vindt het toch een prettiger gevoel dat ik zelf bepaal wat er op mijn netwerk gebeurt en hoe het is geconfigureerd, en niet KPN. En je houdt ook al het televisie en telefoonverkeer van je interne netwerk.
-
Voor de reacties van de lolbroeken hier! :D 8)
Hallo @Hofstede en @Ben(V),
Goede aanvulling en tips om te bespreken met de monteur. Ik heb met KPN afgesproken dat ik een V10 wil hebben en die wordt dan ook opgestuurd!
Altijd weer goed om kennis te hebben van... Ik heb zelf een Sitecom X6N900 in de meterkast hangen (niet icm TC-7210 gebruikt), dus zou ik die kunnen gebruiken omdat ik zo-wie-zo van plan was om mijn netwerk weer eens helemaal opnieuw in te richten Ik heb al een concept opzet gemaakt. Als alles gereed is na de installatie door KPN, dan zal ik mijn netwerk schema delen hier. Altijd goed als er 'lotgenoten' zijn met MEER verstand van zaken dan ik, die eens kritisch meekijken.
Goed weekeinde allen.
Cheers
EDIT: ben deze website (http://netwerkje.com/over) aan het doorspitten.
-
Leuke site, die je aan doorspitten bent. Zou bijna willen suggereren dat die in een soort favorites komt op dit forum. Lijken veel topics in te steaan die hier ook wel eens langskomen
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
kpn is niets beter dan ziggo wat betreft service.
Zal ook van het abonnement afhangen. Ik heb b.v een ZZP abonnement bij Ziggo. Daar zitten heel andere contract voorwaarden bij dan bij een consumentencontract. B.v. hun verplichtingen bij storingen zijn veel strenger. Bij een defect/storing gedurende kantooruren moeten ze volgens mij binnen 4 uur een monteur langs sturen. Voor KPN zakelijk gelden contractueel vergelijkbaar strengere service eisen.
Voor die extra service betaal je natuurlijk wel met een iets duurder abonnement.
-
Bereid je mentaal maar vast voor op nieuwe shit, kpn is niets beter dan ziggo wat betreft service.
Vaak zo persoonlijks, ikzelf nog nooit problemen gehad met kpn als particulier.
Maar zo zijn er over elk bedrijf voorstanders en tegenstanders.
Lijkt me niets nieuws
-
@Briolet ik heb een ZZP abbo bij Ziggo ivm de DL/UL sneldheid. Ondanks dat hebben ze me gewoon aan laten modderen met het TC-7210.Z modem! Dus dat was voor mij de reden om weg te gaan bij Ziggo! Waarom betalen voor een dienst die alleen maar geduldig op papier staat. Een NO-GO voor mij.
Toegegeven dat KPN ook nog moet bewijzen wat ze beloofd, ik sta er iig vooralsnog cart blanche in.
Cheers
-
Inderdaad @Handige Harry helemaal eens met je!
Cheers