Synology-Forum.nl
Algemeen => The lounge => Topic gestart door: carmic op 10 februari 2016, 19:55:21
-
Tot voor kort werkte alles probleemloos. Sinds een up-date van mijn router (Netgear Nighthawk 7000) is mijn NAS 213+ niet meer via mijn DynDns te benaderen. Thuis in de woning kan ik hem wel benaderen via het interne Ip-adres maar daarbuiten (externe Ip-adres en DynDns) dus niet. De status van mijn DDNS staat ook op normaal.
Ook via mijn Synology DDNS (die ook de status normaal heeft) kan ik mijn NAS niet bereiken.
Aan portforwarding heb ik niets gewijzigd in de router. Ik heb enkel en alleen een up-date op de nighthawk geïnstalleerd.
De Nighthawk staat in de brugmodus achter een Ziggo modem.
Wat zie ik over het hoofd of waar maak ik de denkfout.
-
De Nighthawk staat in de brugmodus achter een Ziggo modem.
Typo ? Nighthawk staat in de brugmodus ?
an portforwarding heb ik niets gewijzigd in de router.
Wel even nagekeken of de poorten nog zijn geforward en naar het juiste NAS adres ?
-
Ja, de NAs heeft een statisch IP-adres en dat klopt nog.
-
Nas ff booten
-
@carmic Ik had 3 vragen en krijg (maar) 1 antwoord ? :S
-
Sorry, het betreft een Netgear R7000 'nighthawk' router.
In het Ziggo modem heb ik het routergedeelte uit laten zetten en de Nighthawk hangt dus als router achter het Ziggo modem.
Dit heb ik destijds gedaan n.a.v. de adviezen die ik las op dit forum.
Het Ziggo modem zou een minder router gedeelte hebben (met minder bereik).
-
Het modem betreft een Technicolor TC7210 wifi modem (van ziggo) Dit nog even voor de volledigheid.
-
Staat er nog 1 vraag open: "nagekeken of de poorten nog zijn geforward"
-
nee, alle geforwarde poorten met nummers zijn zichtbaar, maar alle veldjes die ervoor staat zijn allemaal blanco.
Ik kan ze ook niet opnieuw activeren. Als ik er eentje aanklik en deze probeer (opnieuw) toe te voegen krijg ik de melding "servicenummer bestaat reeds en kan niet twee keer worden gebruikt.
-
Kun je ze wel verwijderen of helemaal niet?
Netgear had aardig stabiele firmware maar lijkt de verkeerde kant op te gaan.
De laatste 2 firmware versies zaten ook al bugs in.
-
Bij de laatste update van de R7009 is aangegeven dat poortforwarding opnieuw moet worden ingevoerd. Op welke manier heeft eigenlijk de forwarding oorspronkelijk plaatsgevonden? Via handmatige invoer in de R7000 of via het verzenden van gegevens vanuit de nas naar de R7000 (UPnP). Ik liep tegen een vergelijkbaar probleem aan en heb de UPnP-instellingen in de router laten vervallen nadat ik in de nas ook de koppeling van forwarding had uitgezet. Daarna in de router zelf handmatig de forwarding geregeld.
-
Ik heb destijds alles handmatig ingevoerd en ga dit dus nu nog maar een keertje doen.
Bedankt voor je reactie.
-
Ik heb hem zelf ook en liep hier ook tegen aan, de oplossing is alle forwards te verwijderen en opnieuw aanmaken.