Synology-Forum.nl
Algemeen => The lounge => Topic gestart door: Pippin op 14 oktober 2018, 20:34:56
-
Sinds onbekende tijd lukt verbinden met de NAS op geen enkele manier meer als een gebruiker zich op een Ziggo netwerk bevindt.
De NAS bevindt zich op het T-Mobile netwerk.
Op andere netwerken getest, XS4ALL, T-Mobile, KPN, Telfort en Simpel werkt het allemaal prima, ook vanuit het buitenland.
Een trace laat zien dat de twee Ziggo klanten, tevens OpenVPN clients, niet voorbij "de grens" komen van Ziggo naar T-Mobile.
Voor de bevestiging, iemand anders daar ook last van?
-
Bevestiging gevonden:
https://community.ziggo.nl/stel-je-vraag-211/geen-toegang-tot-externe-ip-nas-blokade-32211
-
Ik lees in jouw link dat het wel lukt via een vpn. (Die buiten het Ziggo/vodafone netwerk zit). Op die manier ga je even het (echte) internet op, vanuit het Ziggo netwerk.
Blijkbaar heeft Ziggo die netwerken niet goed gekoppeld. Nu maar hopen dat Ziggo snel actie onderneemt.
-
Is toch niet algemeen.
Hier een wel werkende Ziggo - T-Mobile verbinding.
-
Ik lees in jouw link dat het wel lukt via een vpn.
Dat klopt, probleem is alleen de benodigde configuratie, tunnel in tunnel, om bij de NAS te komen.
Die is alleen bereikbaar via OpenVPN en voor mij alleen SSH.
Dat het bij jou wel werkt @Robert Koopman zal waarschijnlijk liggen aan de regio waar je woont, andere routering.
Even afwachten dan maar.
-
Waarschijnlijk oud Chello netwerk. Ik zou een Klacht indienen bij de provider. Misschien een oude modem van chello. Die wat zwaarder staat afgesteld?
-
Zie net op het Ziggo forum dat men een dood spoor gevonden heeft.
Nog even afwachten dan maar.
-
En het werkt weer.