Auteur Topic: Geen reactie op vragen door Synology  (gelezen 2241 keer)

Offline Gaffel

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 87
  • -Ontvangen: 23
  • Berichten: 362
Geen reactie op vragen door Synology
« Gepost op: 26 april 2022, 12:32:40 »
Wie kan mij vertellen waar de vragen of reacties terecht komen die op de site van Synology.nl gesteld kunnen worden.
Heb al een paar keer gewoon in  Nederlandse taal (er staat nergens bij dat dit in het Engels moet) een opmerking of vraag gesteld, maar er volgt nooit een reactie. Of zijn er nog mensen die dit ondervonden hebben?

Han

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 117
  • -Ontvangen: 104
  • Berichten: 1.791
Re: Geen reactie op vragen door Synology
« Reactie #1 Gepost op: 26 april 2022, 12:34:35 »
Bedoel je in de community?
https://community.synology.com/enu
DS1517+, DS1522+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 8003
  • Berichten: 44.017
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Geen reactie op vragen door Synology
« Reactie #2 Gepost op: 26 april 2022, 13:14:58 »
Wie kan mij vertellen waar de vragen of reacties terecht komen die op de site van Synology.nl gesteld kunnen worden.
Synology.nl bestaat helemaal niet, je komt dan terecht op synology.com/nl-nl.
Daarna kan je, via het menu, naar Ondersteuning > Contact opnemen met ondersteuning........ is dat wat je bedoelt?
Geef anders gewoon de link waarin je de vraag hebt gesteld........


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Gaffel

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 87
  • -Ontvangen: 23
  • Berichten: 362
Re: Geen reactie op vragen door Synology
« Reactie #3 Gepost op: 26 april 2022, 17:00:32 »
@Birdy, heb zitten slapen, was idd op de door jou aangegeven site.
Bovenaan staat dat de vragen in het Engels gesteld moeten worden.
Ga ze gewoon opnieuw indienen!!
Bedankt overigens.

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 8003
  • Berichten: 44.017
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Geen reactie op vragen door Synology
« Reactie #4 Gepost op: 26 april 2022, 17:06:48 »
 ;D


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 903
  • -Ontvangen: 1482
  • Berichten: 7.950
Re: Geen reactie op vragen door Synology
« Reactie #5 Gepost op: 26 april 2022, 21:58:27 »
Het makkelijkste is om de "taal" van een Synology NAS of router tijdelijk even op Engels in te stellen.
Ga dan naar het aparte appje "Support Center".  Van daaruit opent dan je Synology account = dan in het Engels !!

Alle menu's / vragen en vooruit ingestelde vragen zijn dan in het Engels.

Vult het zo uitvoerig mogelijk in.
In eerste instantie zul je bericht krijgen vanuit "1e lijns" support.  (Op dit moment vanuit Synology "France").

Afhankelijk van je vraagstelling en de inschatting of een antwoord mogelijk "dieper ligt" dat interactie vanuit Synology Taiwan nodig is, krijg je daar wel aanvullende reacties over, tot en met vraagstelling om direct in te kunnen loggen op je Synology NAS of router vanuit de Support afdeling.

Inmiddels ben ik daar zo mee "vertrouwd" (en Synology Support met mij) dat meteen na de eerste reactie men mij,
met de nodige aanvullende procedures en aanpassing van gegevens die ik heb verstuurd om direct in te kunnen loggen,
mijn Ticket direct wordt doorgeleid naar Synology Taiwan.


Om redenen van beveiliging, stel en geef ik een andere poort op voor SSH benadering (default = port 22   ---->  boven port 8000).
Omdat ik zelf "regio" blocking heb geactiveerd, voor alles wat buiten Nederland probeert in te loggen + nog enkele buitenland regio's,
activeer / schakel ik "speciale" één op één Firewall regels in voor toegang voor de IP-adressen van Synology Support.

Op dit moment zijn dat de volgende IP's:

220.130.175.235 = Synology Support Taiwan 1
218.211.169.24   = Synology Support Taiwan 2
81.252.207.153   = Synology Support France
DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline Gaffel

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 87
  • -Ontvangen: 23
  • Berichten: 362
Re: Geen reactie op vragen door Synology
« Reactie #6 Gepost op: 27 april 2022, 09:46:28 »
Babylonia, bedankt voor de tip!!
Zal kijken wat ik er mee aan kan.

Offline m4v3r1ck

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3012
  • -Ontvangen: 318
  • Berichten: 2.629
  • $ sudo -i
Re: Geen reactie op vragen door Synology
« Reactie #7 Gepost op: 04 juli 2022, 12:16:01 »
Om redenen van beveiliging, stel en geef ik een andere poort op voor SSH benadering (default = port 22   ---->  boven port 8000).
Omdat ik zelf "regio" blocking heb geactiveerd, voor alles wat buiten Nederland probeert in te loggen + nog enkele buitenland regio's,
activeer / schakel ik "speciale" één op één Firewall regels in voor toegang voor de IP-adressen van Synology Support.

Op dit moment zijn dat de volgende IP's:

220.130.175.235 = Synology Support Taiwan 1
218.211.169.24   = Synology Support Taiwan 2
81.252.207.153   = Synology Support France

Dank voor deze zeer goede en informatieve post!  8)

Zijn de door jou genoemde IP-adressen nog steeds actueel? Ik zou deze extra beveiliging ook willen inbouwen.
Commander: DS1821+ | DSM 7.2.1-69057 Update 6
SightWinder: DS1821+ | DSM 7.2.1-69057 Update 6 VMM
Wingman:     DS1812+ | DSM 6.2.4-25556 U7
UPS:             APC Back UPS BE850G2-GR (2x)
________________________________________________________________________________
Cheers! - ! I am an advocate of the "if it ain't broke, you didn't fix it enough" modus operandi !

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 903
  • -Ontvangen: 1482
  • Berichten: 7.950
Re: Geen reactie op vragen door Synology
« Reactie #8 Gepost op: 04 juli 2022, 13:37:04 »
Nou ja, voor het merendeel de "hoofd" IP-adressen kloppen wel voor Synology (die adressen zijn ook op te zoeken aan wie ze toebehoren).
Maar sinds corona zijn er best nogal wat thuiswerkers actief, ook bij Synology Support.
Dan worden toch ook wel andere IP-adressen gebruikt.
Kunnen ze er niet in, en vraagt men om de instellingen nog eens goed door te nemen.

Stel ik dan toch maar toegang in per regio = Frankrijk en Taiwan.

Als het afwijkt controleer ik altijd waar het vandaan komt. Kom je soms naar in denk door Synology "ingehuurde" ICT bedrijfjes tegen.
(Mogelijk dat Synology in een ICT verzamelgebouw zit, en er nog een aparte organisatie is voor support van diverse bedrijven ??)

Verder, omdat men niet kan werken met twee factor authentificatie wordt gevraagd een voldoende moeilijk wachtoord op te geven.

DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....


 

VERPLAATST: Na DSM update 6.2-23739 geen netwerktoegang meer via W10

Gestart door BirdyBoard Netwerk algemeen

Reacties: 0
Gelezen: 1214
Laatste bericht 05 juli 2018, 21:51:06
door Birdy
Eerste opstart DS718+ loopt onmiddellijk fout: geen volume gemaakt

Gestart door RihoNASBoard NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 1458
Laatste bericht 06 november 2018, 11:15:58
door RihoNAS
Probleem met interne toegang + geen externe toegang mogelijk

Gestart door Dementor69Board Netwerk algemeen

Reacties: 11
Gelezen: 2307
Laatste bericht 21 april 2019, 17:31:49
door Briolet
DS112J installeert geen nieuwe DSM

Gestart door WimKeBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 3
Gelezen: 1103
Laatste bericht 17 augustus 2019, 15:11:37
door Briolet
Geen connectie met DSM

Gestart door xxipBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 1
Gelezen: 851
Laatste bericht 27 december 2019, 10:26:23
door Birdy