Synology-Forum.nl
Algemeen => The lounge => Topic gestart door: Gaffel op 26 april 2022, 12:32:40
-
Wie kan mij vertellen waar de vragen of reacties terecht komen die op de site van Synology.nl gesteld kunnen worden.
Heb al een paar keer gewoon in Nederlandse taal (er staat nergens bij dat dit in het Engels moet) een opmerking of vraag gesteld, maar er volgt nooit een reactie. Of zijn er nog mensen die dit ondervonden hebben?
Han
-
Bedoel je in de community?
https://community.synology.com/enu (https://community.synology.com/enu)
-
Wie kan mij vertellen waar de vragen of reacties terecht komen die op de site van Synology.nl gesteld kunnen worden.
Synology.nl bestaat helemaal niet, je komt dan terecht op synology.com/nl-nl.
Daarna kan je, via het menu, naar Ondersteuning > Contact opnemen met ondersteuning........ is dat wat je bedoelt?
Geef anders gewoon de link waarin je de vraag hebt gesteld........
-
@Birdy, heb zitten slapen, was idd op de door jou aangegeven site.
Bovenaan staat dat de vragen in het Engels gesteld moeten worden.
Ga ze gewoon opnieuw indienen!!
Bedankt overigens.
-
;D
-
Het makkelijkste is om de "taal" van een Synology NAS of router tijdelijk even op Engels in te stellen.
Ga dan naar het aparte appje "Support Center". Van daaruit opent dan je Synology account = dan in het Engels !!
Alle menu's / vragen en vooruit ingestelde vragen zijn dan in het Engels.
Vult het zo uitvoerig mogelijk in.
In eerste instantie zul je bericht krijgen vanuit "1e lijns" support. (Op dit moment vanuit Synology "France").
Afhankelijk van je vraagstelling en de inschatting of een antwoord mogelijk "dieper ligt" dat interactie vanuit Synology Taiwan nodig is, krijg je daar wel aanvullende reacties over, tot en met vraagstelling om direct in te kunnen loggen op je Synology NAS of router vanuit de Support afdeling.
Inmiddels ben ik daar zo mee "vertrouwd" (en Synology Support met mij) dat meteen na de eerste reactie men mij,
met de nodige aanvullende procedures en aanpassing van gegevens die ik heb verstuurd om direct in te kunnen loggen,
mijn Ticket direct wordt doorgeleid naar Synology Taiwan.
Om redenen van beveiliging, stel en geef ik een andere poort op voor SSH benadering (default = port 22 ----> boven port 8000).
Omdat ik zelf "regio" blocking heb geactiveerd, voor alles wat buiten Nederland probeert in te loggen + nog enkele buitenland regio's,
activeer / schakel ik "speciale" één op één Firewall regels in voor toegang voor de IP-adressen van Synology Support.
Op dit moment zijn dat de volgende IP's:
220.130.175.235 = Synology Support Taiwan 1
218.211.169.24 = Synology Support Taiwan 2
81.252.207.153 = Synology Support France
-
Babylonia, bedankt voor de tip!!
Zal kijken wat ik er mee aan kan.
-
Om redenen van beveiliging, stel en geef ik een andere poort op voor SSH benadering (default = port 22 ----> boven port 8000).
Omdat ik zelf "regio" blocking heb geactiveerd, voor alles wat buiten Nederland probeert in te loggen + nog enkele buitenland regio's,
activeer / schakel ik "speciale" één op één Firewall regels in voor toegang voor de IP-adressen van Synology Support.
Op dit moment zijn dat de volgende IP's:
220.130.175.235 = Synology Support Taiwan 1
218.211.169.24 = Synology Support Taiwan 2
81.252.207.153 = Synology Support France
Dank voor deze zeer goede en informatieve post! 8)
Zijn de door jou genoemde IP-adressen nog steeds actueel? Ik zou deze extra beveiliging ook willen inbouwen.
-
Nou ja, voor het merendeel de "hoofd" IP-adressen kloppen wel voor Synology (die adressen zijn ook op te zoeken aan wie ze toebehoren).
Maar sinds corona zijn er best nogal wat thuiswerkers actief, ook bij Synology Support.
Dan worden toch ook wel andere IP-adressen gebruikt.
Kunnen ze er niet in, en vraagt men om de instellingen nog eens goed door te nemen.
Stel ik dan toch maar toegang in per regio = Frankrijk en Taiwan.
Als het afwijkt controleer ik altijd waar het vandaan komt. Kom je soms naar in denk door Synology "ingehuurde" ICT bedrijfjes tegen.
(Mogelijk dat Synology in een ICT verzamelgebouw zit, en er nog een aparte organisatie is voor support van diverse bedrijven ??)
Verder, omdat men niet kan werken met twee factor authentificatie wordt gevraagd een voldoende moeilijk wachtoord op te geven.