Auteur Topic: Geen internet meer...  (gelezen 1736 keer)

Offline Erwin1

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 64
  • -Ontvangen: 129
  • Berichten: 1.655
Geen internet meer...
« Gepost op: 14 september 2019, 14:37:26 »
Hoi!

Ik zit sinds gisteren met een vervelend probleem door mijn internetprovider welke ik graag even met jullie wil delen. Daarnaast ben ik benieuwd naar jullie adviezen en mogelijke ervaringen.

ik heb sinds een half jaar een 100 mb / 100 mb glasverbinding en interactieve tv. Na de kortingsperiode van 3 maanden betaal ik 66 euro per maand voor dit abonnement. Gisterenochtend ben ik gebeld over de tevredenheid, ik heb aangegeven dat ik graag terug wil schalen naar 50 / 50 mb verbinding dit scheelt me 5 euro per maand, plus dat de verbinding nu wat overkill is.

De provider zou dit meteen in orde maken.. dit kon namelijk on-the-flow.
Bij thuiskomst bleek ik helemaal geen verbinding meer te hebben, direct de router gereset maar helaas de verbinding bleef weg.
Direct telefonisch contact met de provider opgenomen, die vertelde me dat het mogelijk tot morgenochtend kon duren dat ik dus even moest wachten. Deze morgen had ik nog steeds geen verbinding, opnieuw telefonisch contact gelegd met de provider. Het blijkt een wat ingewikkelder (?) probleem te zijn, wat pas maandag opgepakt kan worden ivm het weekend. Betekent dus dat ik zeker tot maandag zonder internet en tv zit, waarbij er geen enkele andere oplossing is  :x

In hoeverre is dit echt pech? Ik ben namelijk druk opzoek naar een andere aanbieder omdat ik vind dat hier door de huidige provider echt te kort komt op het gebied van service en betrouwbaarheid.
DS718+ | 2x WD RED 3 TB SHR
DS214 maar met pensioen

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 272
  • -Ontvangen: 1801
  • Berichten: 10.983
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Geen internet meer...
« Reactie #1 Gepost op: 14 september 2019, 15:03:51 »
Lijkt mij toch echt pech.
Want waarom zou een wijziging in de snelheid moeten leiden tot een paar dagen helemaal geen verbinding?
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline Erwin1

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 64
  • -Ontvangen: 129
  • Berichten: 1.655
Re: Geen internet meer...
« Reactie #2 Gepost op: 14 september 2019, 15:08:26 »
Communicatie met de wijkcentrale lijkt mis te gaan, hiervoor moet een monteur naar de wijkcentrale. Deze monteur kan alleen aangestuurd worden door de afdeling die niet in het weekend werkt... dit zegt natuurlijk iets over de processen binnen de organisatie, en dus het service niveau.
DS718+ | 2x WD RED 3 TB SHR
DS214 maar met pensioen

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 272
  • -Ontvangen: 1801
  • Berichten: 10.983
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Geen internet meer...
« Reactie #3 Gepost op: 14 september 2019, 15:23:02 »
Geen enkele provider komt direct in actie ben ik bang.
Bij Ziggo staat er bijna altijd 5 werkdagen voor.
Maar moesten ze voor een verlaging dan ergens daadwerkelijk een handeling verrichten?
Zo niet, waarom dan niet voor tot na het weekeinde de oude snelheid terug
Vraag in ieder geval wel compensatie aan.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline Erwin1

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 64
  • -Ontvangen: 129
  • Berichten: 1.655
Re: Geen internet meer...
« Reactie #4 Gepost op: 14 september 2019, 15:27:10 »
De verlaging blijkt een technische handeling te zijn die achter de computer kan gebeuren, er is echter met de communicatie vanuit de provider naar de wijkcentrale iets misgegaan, signaal komt niet aan (?)
Het terugdraaien blijkt ook niet mogelijk te zijn, men krijgt dan een foutmelding.
Alleen dit lijkt me toch de reden dat er storingsdiensten zijn.

Uiteraard zal ik deze dagen waarin ik geen diensten krijg, ook niet betalen. Verder lijkt me een compensatie redelijk.
DS718+ | 2x WD RED 3 TB SHR
DS214 maar met pensioen

Offline aliazzz

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 97
  • -Ontvangen: 163
  • Berichten: 1.367
  • Yum yum brains...
Re: Geen internet meer...
« Reactie #5 Gepost op: 14 september 2019, 17:09:08 »
Citaat
Uiteraard zal ik deze dagen waarin ik geen diensten krijg, ook niet betalen. Verder lijkt me een compensatie redelijk
Een kleine korting op je abbonnement voor de niet geleverde dienst is redelijk.
Echter een verdere compensatie zal je niet krijgen ben ik bang, aldus mijn geval bij Ziggo. Mocht je er meer uitslepen dan natuurlijk goed voor jouw!
Homelab;
DS415+ 4*4TB SHR5 Btrfs, 8 GB RAM
DS1515+ 5*3TB SHR5 Btrfs 16 GB RAM
DX513 4*6TB SHR5 Btrfs
RT6600ax meshed 1 x RT2600ac, 3 x MR2200ac

Intel N5105 NUC 4x2.5Gbit, 32GB Ram, Proxmox

HP Proliant DL360 Gen9 (aka 19" Pizzabox)
2*XEON E5-2697A V4 total: 32C/64T
256GB RAM, 20TB RAID5 SSD Cluster, Proxmox

Offline Erwin1

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 64
  • -Ontvangen: 129
  • Berichten: 1.655
Re: Geen internet meer...
« Reactie #6 Gepost op: 14 september 2019, 17:29:21 »
DS718+ | 2x WD RED 3 TB SHR
DS214 maar met pensioen

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2667
  • Berichten: 16.537
Re: Geen internet meer...
« Reactie #7 Gepost op: 14 september 2019, 17:30:40 »
Geen enkele provider komt direct in actie ben ik bang.
Bij Ziggo staat er bijna altijd 5 werkdagen voor.

Ligt aan het soort abonnement. Bij een zakelijk abonnement bij Ziggo staan voor heel veel dingen dat dit binnen 24 uur verholpen wordt. (Mits dit technisch mogelijk is). Dit was voor mij een van de redenen om op het nauwelijks duurdere abonnement over te stappen.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline aliazzz

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 97
  • -Ontvangen: 163
  • Berichten: 1.367
  • Yum yum brains...
Re: Geen internet meer...
« Reactie #8 Gepost op: 14 september 2019, 17:42:38 »
De compensatie die consuwijzer voorstelt is heel redelijk en voor de hand liggend. Die compensatie (korting op abbo) heb ik dan ook genoten. Snelheid van storingsafhandeling is echter abonnement (of SLA) gebonden.
Homelab;
DS415+ 4*4TB SHR5 Btrfs, 8 GB RAM
DS1515+ 5*3TB SHR5 Btrfs 16 GB RAM
DX513 4*6TB SHR5 Btrfs
RT6600ax meshed 1 x RT2600ac, 3 x MR2200ac

Intel N5105 NUC 4x2.5Gbit, 32GB Ram, Proxmox

HP Proliant DL360 Gen9 (aka 19" Pizzabox)
2*XEON E5-2697A V4 total: 32C/64T
256GB RAM, 20TB RAID5 SSD Cluster, Proxmox

Offline dirklammers

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 126
  • Berichten: 1.012
Re: Geen internet meer...
« Reactie #9 Gepost op: 14 september 2019, 20:04:06 »
Ach, een simpele verhuizing zorgde er bij KPN voor dat ik drie weken geen internet en tv had. Foutje, verhuismelding was wel genoteerd maar verder niet opgepakt. Ik kijk echt nergens meer van op.
DS1821+ met 8 X WD30EFZX in SHR-2 configuratie BTRFS als fileserver
DS720+ met 2 X WD30EFRX VPN/SS/Backup/Caldav/Carddav
DS118 met WD20EFRX als test-NAS
DS220+ als Cloudserver
DS220+ als backupserver


 

VERPLAATST: Geen toegang tot \\"Naam NAS"\"Naam map"

Gestart door BirdyBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 0
Gelezen: 606
Laatste bericht 14 mei 2022, 16:43:00
door Birdy
VERPLAATST: PHP Geen single quotes maar '

Gestart door BirdyBoard Web Station

Reacties: 0
Gelezen: 890
Laatste bericht 11 januari 2023, 21:22:22
door Birdy
Opeen geen toegang tot NAS via TV

Gestart door swinnyBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 15
Gelezen: 1025
Laatste bericht 05 december 2023, 16:55:41
door Birdy
[RAID 5] SPARE of Geen spare kiezen

Gestart door michaBoard NAS hardware vragen

Reacties: 4
Gelezen: 5945
Laatste bericht 28 april 2010, 14:52:12
door micha
Geen hibernation met DSM 6.1.2-15132

Gestart door zakhooiBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 3
Gelezen: 1174
Laatste bericht 20 juni 2017, 13:25:24
door Benjamin