Synology-Forum.nl

Algemeen => The lounge => Topic gestart door: Albert S op 12 maart 2019, 22:19:25

Titel: FTP server achter Experia Box V10 van KPN
Bericht door: Albert S op 12 maart 2019, 22:19:25
Heb sinds een aantal dagen een Experia Box V10 van KPN gekregen omdat mijn oude modem, een Experia Box V9 stroringen gaf.
In mijn netwerk draait lokaal ( al enige jaren) een FTP server, die van buiten af prima te benaderen was met mijn oude modem. Sinds het nieuwe modem is geplaatst, lukt het niet meer om de FTP server te benaderen.
De PC, waarop de server draait, heeft een vast IP adres: 192.168.2.50
Alle instellingen zijn volgens de richtlijnen aangepast, maar toch blijft poort 21 gesloten.
Bij KPN is er helaas niemand die mij antwoord kan geven op de vraag waarom het forwarden van de poort niet lukt.
Hieronder staan 2 afbeeldingen, 1 van de instellingen in het modem en 1 van de poort checker.

Wie kan mij helpen om toch de FTP server te kunnen benaderen.
Titel: Re: FTP server achter Experia Box V10 van KPN
Bericht door: Birdy op 12 maart 2019, 22:22:39
Dit is een Synology Forum, zou het KPN Forum (https://forum.kpn.com/) proberen.
Titel: Re: FTP server achter Experia Box V10 van KPN
Bericht door: Albert S op 12 maart 2019, 22:28:53
Birdy,

bedankt voor je reactie. Heb ik al geprobeerd, maar tot op heden geen succes. Daarom het hier maar eens geprobeerd.
Titel: Re: FTP server achter Experia Box V10 van KPN
Bericht door: Birdy op 12 maart 2019, 22:37:44
Sowieso niet handig om je extern ip-adres te vermelden, plaatje maar aangepast.
Titel: Re: FTP server achter Experia Box V10 van KPN
Bericht door: Babylonia op 18 maart 2019, 16:56:49
Wie kan mij helpen om toch de FTP server te kunnen benaderen.

Ik zie wel een port forwarding maar heb je in de router zelf ook een "DHCP-bidning" gedaan?
(Waarbij je de PC zelf op DHCP zet, zodat die een IP-adres krijgt toegewezen vanuit de router).
Zie de aanwijzingen / plaatjes in de volgende reactie < HIER > (https://www.synology-forum.nl/netwerk-algemeen/experiabox-v10a-icm-vpn-diensten-1900ac/msg266946/#msg266946)

Erna PC uitschakelen, Experia Box herstarten, PC opnieuw weer inschakelen,
zodat je zeker weet dat eerder uitgegeven IP-leases worden vernieuwd.