Auteur Topic: Ziggo SMTP (587) server ip-blokkade? Dringend hulp nodig!  (gelezen 4308 keer)

Offline m4v3r1ck

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3012
  • -Ontvangen: 318
  • Berichten: 2.630
  • $ sudo -i
Ziggo SMTP (587) server ip-blokkade? Dringend hulp nodig!
« Gepost op: 21 april 2017, 08:38:23 »
Omdat het ook een zakelijk account is, mijn dringende hulpvraag aan alle Ziggo goeroes hier!

Een vriend van mij heeft 2 abbo's; ziggo en ziggo zakelijk. In de situatie voor zijn verhuizing naar 1 pand (prive en zakelijk) waren deze fysiek gescheiden in twee panden.

Na zijn verhuizing naar 1 pand, waar zowel ziggo EN ziggo zakelijk fysiek op een adres zijn en via een en hetzelfde modem/router loopt, krijgt hij bij het versturen van mail (POP3 en IMAP geprobeerd) via Outlook 2011 - Mac OS X 10.10.2 - de melding dat er een ip-blokkade is. De melding wordt aangevuld met het feit dat hij teveel mails zou hebben verstuurd via de smtp server. Een officiële melding per mail - misbruik smtp poort 587 - heeft hij niet gekregen.

1. Betekend dit dat het ip-adres van Ziggo bij het versturen van zijn mails via smtp.ziggo.nl EN smtp.ziggozakelijk.nl is geblokkeerd, of moeten we het toch intern bij hem zoeken?

2. We hebben gisteren Ziggo gebeld, die geeft aan dat er geen blokkades zijn voor zijn Ziggo ip-adressen en dat de verbindingen van/naar zijn modem goed zijn.

Ik hoop dat het een duidelijk verhaal is en dat jullie ons even op weg kunnen helpen om deze - voor hem nadelige - situatie snel te kunnen tackelen!

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Cheers
Commander: DS1821+ | DSM 7.2.1-69057 Update 6
SightWinder: DS1821+ | DSM 7.2.1-69057 Update 6 VMM
Wingman:     DS1812+ | DSM 6.2.4-25556 U7
UPS:             APC Back UPS BE850G2-GR (2x)
________________________________________________________________________________
Cheers! - ! I am an advocate of the "if it ain't broke, you didn't fix it enough" modus operandi !

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2669
  • Berichten: 16.551
Re: Ziggo SMTP (587) server ip-blokkade? Dringend hulp nodig!
« Reactie #1 Gepost op: 21 april 2017, 10:15:28 »
Ziggo geeft nergens aan wat de dagelijkse limieten zijn. Wel mag je meer sturen via de beveiligde poorten dan via poort 25. Voor particulieren geldt volgens mij iets van 250 à 500 mailtjes per dag via poort 25 en 500 à 1000 mailtjes via poort 587.

Maar misschien dat er ook nog een weekmaximum op zit? Dit alles om spamming vanaf je account tegen te gaan.

En anders is dit toch een storing.

PS: is wist niet eens dat er een "smtp.ziggozakelijk.nl " bestond. Maar inderdaad en die heeft ook een ander IP dan "smtp.ziggo.nl".
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline m4v3r1ck

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3012
  • -Ontvangen: 318
  • Berichten: 2.630
  • $ sudo -i
Re: Ziggo SMTP (587) server ip-blokkade? Dringend hulp nodig!
« Reactie #2 Gepost op: 21 april 2017, 10:23:57 »
Super bedankt voor je snelle reactie @Briolet 8)

Deze aantallen heeft hij - en zijn gezin - zeker niet verzonden, zowel privé als zakelijk niet. Ik hink op de gedachten dat er een van de email-account gegevens zijn gelekt (gehacked) en er veel spam via deze smtp gegevens worden verzonden door derden. Wat ik zo vreemd vind is dat Ziggo er ook zo bar weinig en/of überhaupt iets zinnigs over kan zeggen. Het lijkt me toch dat je een zakelijke Ziggo klant verder helpt om dit voor hem/haar op te lossen.

Maar goed, ik hoorde ook dat er administratief (verhuizing van het privé account naar het nieuwe pand) ook nog zaken nog steeds niet zijn afgehandeld. Per 19-04 is wel zijn privé account afgesloten op het oude adres, zou dit ook een reden kunnen zijn voor een ip-blokkade?

EDIT:
Citaat
PS: is wist niet eens dat er een "smtp.ziggozakelijk.nl " bestond. Maar inderdaad en die heeft ook een ander IP dan "smtp.ziggo.nl".

Kijk, daar - verschillend ip-adres per smtp-server - moeten wij dan weer hier op dit forum achter komen, dus waarschijnlijk zit daar de hick-up in voor dit verhaal?

Cheers
Commander: DS1821+ | DSM 7.2.1-69057 Update 6
SightWinder: DS1821+ | DSM 7.2.1-69057 Update 6 VMM
Wingman:     DS1812+ | DSM 6.2.4-25556 U7
UPS:             APC Back UPS BE850G2-GR (2x)
________________________________________________________________________________
Cheers! - ! I am an advocate of the "if it ain't broke, you didn't fix it enough" modus operandi !

Offline duduf

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 7
  • Berichten: 143
Re: Ziggo SMTP (587) server ip-blokkade? Dringend hulp nodig!
« Reactie #3 Gepost op: 21 april 2017, 10:47:43 »
iets anders, om de blokkade op te heffen moet de wachtwoorden van de mail adressen en van de "mijn ziggo" veranderd worden.
DS1515+ met 3x WD40 + 2 x WD30 DSM 6.0.2-8451 Update 2
Virtual DS3615xs als test

Offline m4v3r1ck

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3012
  • -Ontvangen: 318
  • Berichten: 2.630
  • $ sudo -i
Ziggo SMTP (587) server ip-blokkade? Dringend hulp nodig!
« Reactie #4 Gepost op: 21 april 2017, 10:52:11 »
Dank voor je reactie, de mail wachtwoorden van zijn - hoofd - account hebben we gisteren al gewijzigd, of bedoel je van ALLE @home.nl / @ziggo.nl mailadressen onder zowel het prive- als zakelijk account?

Wat is de relatie tussen smtp en het MijnZiggo account?

Cheers
Commander: DS1821+ | DSM 7.2.1-69057 Update 6
SightWinder: DS1821+ | DSM 7.2.1-69057 Update 6 VMM
Wingman:     DS1812+ | DSM 6.2.4-25556 U7
UPS:             APC Back UPS BE850G2-GR (2x)
________________________________________________________________________________
Cheers! - ! I am an advocate of the "if it ain't broke, you didn't fix it enough" modus operandi !

Offline duduf

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 7
  • Berichten: 143
Re: Ziggo SMTP (587) server ip-blokkade? Dringend hulp nodig!
« Reactie #5 Gepost op: 21 april 2017, 11:06:13 »
bij een vriend van mij was een van zijn mail adres (ziggo) geblokkeerd en moest dus het wachtwoord van veranderen. Helaas bleef het blokkade op.. Na contact te hebben genomen met Ziggo bleek dat het wachtwoord van "mijn ziggo" ook moest gewijzigd worden.
DS1515+ met 3x WD40 + 2 x WD30 DSM 6.0.2-8451 Update 2
Virtual DS3615xs als test

Offline m4v3r1ck

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3012
  • -Ontvangen: 318
  • Berichten: 2.630
  • $ sudo -i
Re: Ziggo SMTP (587) server ip-blokkade? Dringend hulp nodig!
« Reactie #6 Gepost op: 21 april 2017, 11:11:54 »
Oke, dank voor je uitleg! Gaan we ook proberen.

Cheers
Commander: DS1821+ | DSM 7.2.1-69057 Update 6
SightWinder: DS1821+ | DSM 7.2.1-69057 Update 6 VMM
Wingman:     DS1812+ | DSM 6.2.4-25556 U7
UPS:             APC Back UPS BE850G2-GR (2x)
________________________________________________________________________________
Cheers! - ! I am an advocate of the "if it ain't broke, you didn't fix it enough" modus operandi !

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2669
  • Berichten: 16.551
Re: Ziggo SMTP (587) server ip-blokkade? Dringend hulp nodig!
« Reactie #7 Gepost op: 21 april 2017, 12:00:31 »
Wat is de relatie tussen smtp en het MijnZiggo account?

MijnZiggo is voor al je ziggo producten. Daar kun je ook e-mailadressen aanmaken en per e-mail adres wachtwoorden instellen. Via MijnZiggo kun je gewoon een nieuw mail wachtwoord instellen, zonder kennis van het oude mail wachtwoord. Als dat account gecompromiteerd is, kan een derde een nieuw wachtwoord instellen voor elk van je mail-accounts en van een geheel andere locatie spam versturen totdat de daglimiet bereikt is. Dat zal ook de reden zijn dat je dit ww verplicht moet aanpassen.

Maar goed, ik hoorde ook dat er administratief (verhuizing van het privé account naar het nieuwe pand) ook nog zaken nog steeds niet zijn afgehandeld.

Ziggo is erg traag met hun administratie. Ze lopen wel een maand achter met alles. Ik heb vorig jaar mijn account van privé naar zzp omgezet.  De facturen waren nog heel lang op de oude naam en verkeerde naam  etc. (Ze hadden de factuur eerst uitgeschreven op een andere firma van mij, op hetzelfde adres). Die firma is zelfs nooit genoemd in het contact met ziggo en stond ook niet in het contract. Na zo'n 1 à 2 maand kwamen er wel correctienota's etc. Het duurt dus heel lang voor dat bij hun alles administratief doorgevoerd is.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline m4v3r1ck

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3012
  • -Ontvangen: 318
  • Berichten: 2.630
  • $ sudo -i
Re: Ziggo SMTP (587) server ip-blokkade? Dringend hulp nodig!
« Reactie #8 Gepost op: 21 april 2017, 15:42:15 »
Dank weer voor je uitvoerige uitleg @Briolet! We zullen vanavond eens kijken wat alle hier verzamelde info, tips-and-trics opleveren bij hem. Bedankt! Wordt vervolgd...

Cheers
Commander: DS1821+ | DSM 7.2.1-69057 Update 6
SightWinder: DS1821+ | DSM 7.2.1-69057 Update 6 VMM
Wingman:     DS1812+ | DSM 6.2.4-25556 U7
UPS:             APC Back UPS BE850G2-GR (2x)
________________________________________________________________________________
Cheers! - ! I am an advocate of the "if it ain't broke, you didn't fix it enough" modus operandi !

Offline m4v3r1ck

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3012
  • -Ontvangen: 318
  • Berichten: 2.630
  • $ sudo -i
Re: Ziggo SMTP (587) server ip-blokkade? Dringend hulp nodig!
« Reactie #9 Gepost op: 24 april 2017, 15:39:47 »
Natuurlijk dan ook even een terugkoppeling!

Het is allemaal weer opgelost, MAAR:

Wat zijn het toch vreselijke ondingen, die 'help'deskmedewerkers van tegenwoordig!

Het blijkt dus, dat Ziggo ZELF gewoon de boel op slot heeft gegooid en dat administratief niet goed heeft verwerkt in hun systeem. Man-o-man wat een ergernis, zeker ook omdat we een hele avond bezig zijn geweest dit achteraf niet bij hem aanwezig probleem te tackelen.

Tja en een excuus krijgen is blijkbaar tegenwoordig ook teveel gevraagd van die minkukels. Ja, ik ben erg blij dat ik bij Ziggo weg ben. /

Jammer dat mijn vriend - net ~500 meter buiten het glasgebied - geen KPN kon nemen in zijn nieuwe pand!

Bedankt allemaal voor jullie bijdragen!

Cheers
Commander: DS1821+ | DSM 7.2.1-69057 Update 6
SightWinder: DS1821+ | DSM 7.2.1-69057 Update 6 VMM
Wingman:     DS1812+ | DSM 6.2.4-25556 U7
UPS:             APC Back UPS BE850G2-GR (2x)
________________________________________________________________________________
Cheers! - ! I am an advocate of the "if it ain't broke, you didn't fix it enough" modus operandi !


 

VERPLAATST: Reset modem ziggo

Gestart door BirdyBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 0
Gelezen: 794
Laatste bericht 26 juli 2022, 11:02:24
door Birdy
Het loopt mis tussen Ziggo en T-Moblie

Gestart door PippinBoard The lounge

Reacties: 7
Gelezen: 2045
Laatste bericht 18 oktober 2018, 20:20:03
door Pippin
snelheid DS416J blijft op Mbit steken.. opgelost ziggo probleem

Gestart door marcelvdwartBoard NAS hardware vragen

Reacties: 6
Gelezen: 2608
Laatste bericht 15 februari 2016, 10:31:32
door marcelvdwart
instellingen Mailplus i.c.m. Strato domeinnaam zonder dyndns en Ziggo modem

Gestart door MarckNLBoard Mailplus server en client

Reacties: 0
Gelezen: 814
Laatste bericht 16 oktober 2023, 19:36:09
door MarckNL
Opstelling in thuisnetwerk (Ziggo?) probleempje

Gestart door Ivo1967!Board Netwerk algemeen

Reacties: 1
Gelezen: 921
Laatste bericht 14 januari 2019, 12:17:46
door Ben(V)