Synology-Forum.nl
Algemeen => The lounge => Topic gestart door: luwidgiani op 29 januari 2017, 20:46:25
-
Goeiedag allemaal
Vreemt voorval dat ik hier heb:
ik kan via mijn tv (samsung 7-series) vja wifi en via de app van ds naar mijn synologie, geen probleem voor maanden.
nu heb ik een switch gekocht (TP-Link TLSG1024DE) en deze ertussen gezet en alles bedraad aangesloten.
nog geen instellingen gedaan dus alles standaard.
Nu komt het vreemde voorval dat ik niet meer kan inloggen, er komt volgende melding
synology aanmelden mislukt controleer of het ip-adres van diskstation juist is en of de dsm versie recenter is dan 4.2.
ter info de versie van mijn nas is
DSM 6.0.2-8451 Update 9
zet ik hem terug op de wifi heb ik weer geen problemen
iemand enige ervaring hoe dit op te lossen of aan wat dit kan liggen?
dank bij voorbaad
extra:
- alles is fixed ip
- gebruik ik de telenet router heb ik ook dit probleem
-
nog geen instellingen gedaan dus alles standaard
Ik heb die switch even opgezocht maar, ik denk dat je toch wel eerst even moet gaan configureren, zie handleiding (http://static.tp-link.com/Easy%20Smart%20Switch_User%20Guide.pdf).
[attachimg=1]
-
Het ip adres van een managed switch mag gerust anders zijn dan het ip segment van de router.
Of bedoel je dat niet?
-
Misschien wel, heb zelf nog nooit een managed switch gehad maar, ik zag die handleiding en vroeg mij af of je zo'n switch niet eerst moet configureren.
M.a.w. werkt zo'n switch wel goed als je een dergelijke switch standaard laat.
Ik blijf het volgen. ;)
-
Een managed switch zo uit de doos werkt precies zo als een unmanaged switch.
-
Ok, weer wat geleerd :thumbup:
Dan moet er wat anders aan het handje zijn dus.
-
Ja dat dacht ik dus ook dat hij als een unmanaged moest werken.
ik heb beide ook rechtstreeks op de telenet router gehangen en zo werkt het ook niet.
ik begin meer te denken dat het probleem in de ds app zit.
-
Alles met vast ip adressen, weet je zeker dat je in de tv daar niet een foutje hebt gemaakt met de instellingen?
Zet de vaste aansluiting van de tv anders eens op dhcp, kijken wat er dan gebeurd.
-
net de test gedaan met ip adressen door dhcp uitgereikt en geeft hetzelfde.
wifi werkt
bedraad niet
-
Probeer het hele verhaal (bedraaf n wifi aanlog) eens achter een andere router. Bij een kennis bijv
Kun je iig uitsluiten dat t in je router zit
DS115j / DS213j / DS216
-
Dit heb ik gedaan via de telenet router en hier werkt het ook niet
ik ga deze avond eens een laptop op de internet socket van de tv aansluiten en zien of het niet aan de kablage ligt.
-
ok een update
heb verschillende routers geprobeerd (managed en unmanaged) -> blijvend probleem
kan surfen en de youtube app kan video's spelen op de smart-tv -> dus kabel en internet connectie is in orde
fixed ip en dynamic ip geprobeerd -> blijvend probleem
kabel in socket gestoken waar normaal de tv is op aangesloten en met laptop naar nas gegaan -> geen probleem
volgens mij kan het enkel de ds video app nog zijn
-
Je hebt waarschijnlijk meer dan een router in huis en daardoor is het wifi netwerk gescheiden van je bekabelde netwerk.
Klopt het dat je een modem/router van je provider hebt en zelf ook een eigen router?
PS Een switch is geen router
-
Begint bijna te klinken als een hw defect op een vj upt poorten
Leen eens ergens eeb router bij iemand, en hang je tv en nas als enige daar aan
Wat gebeurt er dan?
Idd @Ben(V): router<>switch
DS115j / DS213j / DS216
-
Telenet, doet mij denken aan:
https://www.synology-forum.nl/surveillance-station/oorzaak-achter-verbinding-verbroken/msg199287/#msg199287
Misschien kom je daar verder mee.
-
ok ik ga eens verder testen wat er in het aangegeven topic staat.
idd switch router was alles wat doorheen aan het halen
telenet router met 4 poorten is inderdaad van provider
hier heb ik 1 poort van aangesloten die naar de switch TL-SG1024DE gaat
en alles van bekabeling in het huis komt hierop toe
dhcp server zit in de telenet router
en omg wat in zalige info in de doorgestuurde link
IP adres tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.49 instellen (deze zijn ongebruikt door telenet en dus vrij toe te kennen)
Opgelet: de telenet router deelt een DHCP range uit aan jouw toestellen van 192.168.0.100 tot 192.168.0.254.
Toch mag je de adressen 192.168.0.50 tot 192.168.0.99 niet gebruiken, deze worden door de router nl aan telenet apparatuur voorbehouden (bv telenet access points, digicorders, digiboxen).
dat wordt wel nergens vermeld
thx ga hier eens verder mee gaan
-
ik heb nogmaals alles eens veranderd en andere vaste ip adressen genomen zoals aangegeven in het doorgegeven topic, nu is het als volgt
NAs:
ipadres fixed 192.168.2.10;
subnet mask 255.255.255.0
default gateway 192.168.2.1
tl-sg1024de
ipadres fixed = 192.168.2.2,
subnet mask 255.255.255.0
default gateway 192.168.2.1
tv (fixed en dhcp geprobeerd, nu ingesteld via dhcp)
ip adres dhcp: 192.168.2.111
subnet mask 255.255.255.0
default gateway 192.168.2.1
ik heb nog geen andere switch genomen (die heb ik ook niet liggen) maar ik ga ervan uit als het probleem aan de switch is dan zou het moeten werken als ik ze beide in de telenet router steek
om te vervolledigen de tl-sg is volledig gereset dus staat als unmanaged in het netwerk
ik kan met elk toestel aan het internet en alles is pingbaar en zichtbaar via een ip scanner