Jeetje.. Jullie maken er wel een hele soap van op dit forum. Een beetje moderator zou toch wel in de logs/db hebben gezien dat ik er al voor had gekozen om gelijk mijn account te verwijderen nadat ik het antwoord geplaatst had. Het is ook puur toeval dat ik de mail van Paul had gekregen anders was ik hier niet eens...
Ik hoef geen deel uit te maken van dit forum maar ik wilde Paul tijd besparen door te vertellen dat als de SYS-log service crashed, je het waarschijnlijk nooit meer goed krijgt zonder DSM opnieuw te installeren en dan van het python pakket af te blijven die bij die versie komt. Overigens is het altijd beter om python scripts in een venv te starten.
Ik ben niet op mijn 'teentjes getrapt' hoor zoals je suggereert, zeker niet van jouw antwoord. Synology helpdesk wist overigens ook net zoveel als hier (shocker).
Een ticket insturen bij Synology en Synology zelf laten oplossen.
De kennis ligt hier toch al lager dan een gemiddelde power-user, en als je dermate veel kennis hebt opgedaan in verschillende Linux distros dan heb je ook geen behoefte aan om hier lid te zijn. Er zijn veel betere bronnen van informatie over serieuze systemen.
Heb je gezien wat voor forum je hier draait? Pak een willekeurig topic en je ziet dat er op de meest akelig mogelijke manier uit de hoek wordt gekomen, als er antwoord gegeven wordt. 90% van de posts is ook geouwehoer waar je dan reactie terug krijgt van noobies die jullie de hemel in prijzen omdat ze denken dat ze op eierschillen lopen i.v.m. het commentaar, en dan ben je weer 5 nutteloze posts verder. Het forum zit ook vol met hobbyisten, er zijn nauwelijks power-users te vinden terwijl we over simpele Synology systemen praten, hobbyisten die vrij makkelijk te helpen zijn maar dan in elk random topic een lesje wordt geleert van dit forum 'team'.
Ik heb tweemaal aangegeven dat het gaat over een herinstallatie van DSM, en dat raad ik ook niet zo maar aan. Ik snap ook dat zoiets 'last resort' is maar daar zit je ook gelijk met dit probleem als je de SYS-LOG service en de log center bestanden die daar aanhangen uit een corrupted staat wilt halen.
Elke zogezegde novice/beginnende gebruiker op een van de meest gebruikersvriendelijke NAS OS's|UI's (DSM) kan uit mijn instructie halen dat we over een hard-reset praten, en ik heb vermeld dat je storage pools intact blijven, dus over het algemeen is er niet veel aan de hand, maar zelfs dan zou er al een belletje moeten gaan rinkelen bij jezelf dat het nooit kwaad kan om tóch een backup te maken van je meest belangrijke bestanden.
Als Paul zich hier niet in kan vinden met de problemen die hij beschrijft dan moet hij vooral mijn instructies niet volgen en reactie geven met meer informatie om het topic een andere richting op te sturen. Maar 'een soort gelijk probleem' duid bij mij op de SYS-Log service die blijft crashen, waar hebben we het anders over gehad?
Kortom, dit forum heeft 0,0 ingebracht en verder nooit onderzoek gedaan naar dit probleem in het algemeen voor hun gebruikers, om eventueel een pin te maken met een fix. Haalt het beste antwoord weg waarmee dit probleem vrijwel altijd mee opgelost gaat worden i.v.m. dat het zelfs via CLI niet uit een corrupted staat komt en nooit iemand een andere oplossing hiervoor heeft gevonden, en dat dan omdat ik niet een heel boekverslag erbij typ voor de meest 'common-sense' handelingen die er dan moeten gebeuren.
DSM is zo opnieuw ingesteld, zelfs hele geavanceerde setups met boven 50 docker containers en custom scripts, permissions, packages, scheduling, SMART/scrub, firewall rules, websites onder reverse proxies, etc.. Waar praten we over? Men weet toch wat die ingesteld heeft wanneer ze een nieuwe installatie hebben gedaan van DSM en wat er dient te gebeuren, dit is vrij eenvoudig.
Normaliter zou ik hier niet eens op reageren, ik klikte alleen nog even op de link die nog in mijn mail stond om te kijken dat Paul zijn probleem had opgelost of niet, en dan zie je dit waardeloos aftrksl* van een beheer.
Op de teentjes getrapt, nee. Oude garde op een stervend forum die niet mee gaat met de tijd? Ja.