Omdat ik straks in januari 2 maand in Thailand, Laos en Maleisië ben laat ik dat eerst even zo.
Ik wil het risico niet lopen dat als ik daar ben, dat ik niet bij mijn nas kan door een fout in de firewall.
Dat risico van je NAS niet kunnen bereiken loop je juist WEL, als instellingen niet goed doordacht zijn opgezet.
En je nu al aanloopt tegen onbegrijpelijke blokkeringen, juist vanuit of naar "Verweggistan", waarvan je niet weet wat het inhoud.
Met hetzelfde gemak als je straks zelf in Verweggistan zit, blokkeert het mogelijk een connectie met / vanuit je NAS?? En dan?
Als ik vanuit
dat eerdere onderwerp al heb opgemerkt dat je "klakkeloos", zonder kennelijk te begrijpen waar je mee bezig bent,
instellingen gebruikt waarbij je in de NAS subnet masks instelt om 3 reeksen LAN bereiken
meer dan
16 miljoen + 1 miljoen + 65.000 lokale thuis IP-adressen op te nemen als workflow. Lijkt me voor twee personen thuis,
een paar handjes vol thuis apparaten wat je misschien gebruikt, mogelijk slechts één netwerk in gebruik, geen logische instellingen.
Je benoemt ene "Spacerex". Alleen een naam, verder geen URL, niets. Dat is voor ons niet controleerbaar.
Moeten wij maar gissen wat dat inhoud?
Wat jij als informatie in je hoofd hebt, dat weten wij niet. Jij moet
ons informeren wat je aan instellingen gebruikt. Dat is het enige wat telt.
Als je al externe bronnen wilt aanhalen, dan meteen met een link erbij naar de betreffende webpagina's / URL's waar die info is te vinden.
(Wat begrijp je niet aan info binnen ons eigen forum aan tutorials / voorbeelden waar expliciet naar is verwezen met URL's?)
Verder wat voor jou situatie geldt, is om alle relevante zaken zo compleet mogelijk aan info te verstrekken, geen "halve" informatie.
In dat eerdere onderwerp heb je het alleen over een Firewall
in de NAS, maar rep je met geen woord over het gebruik van de Synology router,
met eveneens ook daarin een firewall, waarvan wij niet kunnen weten wat je daarin dan weer hebt ingesteld?
(Welke SRM versie gebruik je daarbij, want instellingen in SRM 1.2.5 zijn "anders" dan binnen SRM 1.3.x).
Moeizaam proces zo, om voor je vertrek in januari zekerheid te hebben of alles wel werkt zoals bedoeld?
Is het een idee om via persoonlijk contact met een
TeamViewer gerelateerde sessie, de instellingen eens na te lopen?
Je zou dan een persoonlijke bericht kunnen sturen via de "persoonlijk bericht" knop.