Synology-Forum.nl
Synology Router => Synology Router => Topic gestart door: gurbe50 op 14 december 2015, 22:41:02
-
Gisteren iets vreemds. Ineens was mijn 2,4 GHz netwerk "weg". Alles wat verbonden was was nog wel verbonden, maar niet meer bereikbaar. (Homewizard,nefiteasy, airplay speaker ) na wat gepruts werkte het weer een uurtje en poef weg was het. Nieuwe verbinding die ik met de iPhone probeerde te maken lieten geen zichtbaar 2,4 GHz netwerk zien wel het 5. Weer alles resetten , aanzetten en uiteindelijk werkte het weer. In de ds-routerapp heb ik nu wel planning aan gezet. Waar het voor is geen idee maar 24 uur later werkt het nog wel steeds. RaRa. Van synology nog geen oplossing of antwoord op het probleem gekregen maar we zijn nog bezig. Al met aal erg vreemd
-
Toevallig niet eerder een weekschema (planning) WiFi aan/uit functie gekoppeld gehad? (Die kun je per gebruikte WiFi band apart instellen).
Met alles resetten naar fabrieksinstellingen is een mogelijk ingesteld schema gewist, maar kun je eerder aangemaakte logbestanden ook niet meer raadplegen om een mogelijke oorzaak te kunnen bestuderen waarom iets is uit- of ingeschakeld.
Mocht je nog een keer een vergelijkbaar issue hebben, bestudeer eerst de logbestanden voordat je reset.
Dat geeft je meer informatie wat een mogelijke oorzaak is of ideeën om tot een oplossing te komen.
Nu blijft het gissen. (Ook voor Synology support).
In de ds-routerapp heb ik nu wel planning aan gezet. Waar het voor is geen idee maar 24 uur later werkt het nog wel steeds.
Met name je opmerking "Waar het voor is geen idee" (m.b.t. planning) geven niet bepaalt de indruk dat mogelijke problemen gezocht moeten worden in de werking van de router zelf, maar eerder een gevolg lijken te zijn in een gebrek aan inzicht hoe de functies van de router werken.
Let wel, ik bedoel het niet als een verwijt hoor (het kost best een leercurve om alles te doorgronden m.b.t. de router)
maar probeer voor jezelf wel zo goed mogelijk het onderscheid te maken.
-
Eh dat doe pijn. Je valt over één opmerking. In de app staat planning maar in de router zelf heb ik verkeer beheer niet aan dus zal er met de "planning" in de app niets worden gedaan. Daarnaast heb ik niet de router gereset maar de nefit easy en de homewizard. En met reset bedoel ik in dit geval uit en weer aan. Oké had ik iets duidelijker in kunnen zijn. Verder heb ik met de router zijn instelling zelf niets gedaan!! Ook bij aansluiten een standaard installatie gedaan. Verder niet "onkundig" lopen prutsen. Blijft het wegvallen van 2,4 zonder enig aanleiding nog steeds vreemd. Uit de logbestanden heeft men ook bij synology niets kunnen vinden. De instellingen hebben ze gecheckt. Niks mis misschien dat de laatste update de problemen voor mij heeft opgelost. Tot op heden werkt alles weer naar behoren