Synology-Forum.nl
Synology Router => Synology Router => Topic gestart door: blackgoku op 20 december 2015, 00:36:19
-
Sinds 2 dagen ben ik in het bezit van een Synology router voor op kantoor wat ik ga inrichten voor mijn ICT projecten.
Nou dacht ik, laat ik de router al vast testen in mijn huidige netwerk.
Het ziet er allemaal heel netjes uit, precies wat ik van Synology had verwacht, nu valt mij alleen het internet snelheid heel erg tegen.
Via mijn kpn netwerk - PPPoE (netwerkje.com)
Netgear - R7000: 100-Mbps down en 120-Mbps up.
Synology router: 60,41-Mbps down en 44,44-Mbps up.
Via mijn Telfort lijn met de modem in bridged modus.
Laptop direct aangesloten (extern ip) 24,34-Mbps down en 1,12-Mbps up.
Synology router 17,53-Mbps down en 0,99-Mbps up.
Weet iemand waarom de synology een veel lager internet snelheid haalt op beide netwerken ?
-
Welke LAN IP-subnet heb je ingesteld voor je Synology router?
Standaard is de Gateway van de Synology router ik dacht 192.168.1.1
Het achterliggende VLAN van een WiFi gast netwerk wat één nummertje hoger als subnet krijgt, waarvan het VLAN zelf ook zonder ingesteld WiFi gastnetwerk actief is, conflicteert met de standaard IP-range van een KPN/Telfort IP-subnet, wat 192.168.2.254 is.
Zie ook:
http://www.synology-forum.nl/synology-router/1e-gebruikservaringen-synology-router-rt1900ac/msg172338/#msg172338
en vanaf EDIT:
http://www.synology-forum.nl/synology-router/1e-gebruikservaringen-synology-router-rt1900ac/msg172491/#msg172491
Misschien dat daar een probleem zit?
Hoe heb je een Telfort modem in bridge gezet (ik ga even uit van een Experia Box V8 met firmware 02.00.135W4 ),
zonder andere functionaliteit m.b.t. bijv. VOIP te verliezen?
(Ondanks in bridge kun je altijd volgens het LAN van de Experiab Box nog inloggen, dus dat LAN sub-net blijft nog wel actief).
Of gebruik je een andere modem/router van Telfort? (Oud Concepts, Lijbrandt, KickXL of XMS abbo).
En heb je ook meteen de laatste firmware updates erachteraan geïnstalleerd bij de 1e set-up van je router?
https://www.synology.com/nl-nl/releaseNote/RT1900ac
-
Sorry voor de erg late reactie, het probleem is verholpen na dat ik de router geüpdatet had.
Ik heb trouwens geen KPN router deze heb ik er uit geconfigureerd.