Je kunt de TV-ontvanger vanuit het menu ook nog eens volledig naar fabrieksinstellingen terugzetten / firmware opnieuw laten inladen.
Eventueel ingestelde kanalen lijsten blijven daarmee wel overeind. (Dat zijn instellingen die bij KPN worden bewaard).
Donkerblauw achtergrond thema of zwart. Beeld- (beeldfrequentie e.d.) en geluidsinstellingen (Stereo / Dolby),
tijd dat de TV-ontvanger naar idle/slaapstand gaat, zonder een kanalenwissel, zou je daarna wel weer opnieuw moeten instellen.
Zie ook aanvulling
2 reacties verder.
Heb je mogelijk in je netwerk ook nog switches in gebruik? En apparaten als Sonos, of Chromecast?
Beste om daarbij
managed switches in te zetten, die IGMP Snooping ondersteunen.
(Sonos is al helemaal een verhaal apart, zou je beter bij fora van Sonos kunnen bekijken, en op het forum van KPN).
Om verbindingen nog "strakker" binnen het netwerk te routeren, zou je veel gebruikte thuis apparaten een vast IP-adres kunnen geven.
Netwerkcenter ----> Lokaal netwerk ----> DHCP-clients: kies je apparaat, + menuknop
"Aan adresreservering toevoegen".
Binnen het menu van "DHCP-reservering" kun je IP-adressen wijzigen naar een reeks die jezelf prettig vind om in volgorden vast te leggen.
(Alleen IP-adressen die nog niet in gebruik zijn). Herstart de aangesloten apparaten waarvan het IP-adres is aangepast,
zodat de oude IP lease wordt vrijgegeven, en erna het aangepaste adres aan het apparaat wordt gegeven.
Verder een vaak onderschat probleem juist bij
bekabelde verbindingen, wat een grillig / onbegrepen gedrag kan opleveren bij apparaten.
Is het gebruik van slechte kwaliteit kabel, en/of gebruik van onvoldoende afscherming m.b.t. elektromagnetische interferentie (crosstalk).
Meer daarover
< HIER > en vervolg daarop
< HIER > (bij zelfde onderwerp).