We hebben tot nu toe van ongeveer 10 gebruikers klachten ontvangen over een zeer trage draadloze verbinding met de Synology RT1900ac router. Ik zelf ervaar de problemen ook en
heb van het weekend flink gestoeid om uit te vinden waar het probleem precies zit.
Kenmerken van het probleem:
- Niet iedereen heeft last van trage wifi. Voor de meeste mensen werkt het gewoon prima.
- Het lijkt 99% bij klanten van Ziggo voor te komen (tot nu toe 1 klant van telfort, de rest allemaal ziggo)
- Als je een VPN verbinding opzet vanuit de router werkt alles prima (dus dan omzeil je de gateway/servers van Ziggo/je ISP)
- De doorvoersnelheid is gewoon prima. Ik haal op 5GHz gewoon rond de 110mbit bij speedtest.net. Tegelijkertijd laden pagina's heel traag. Afbeeldingen komen ook heel langzaam binnen.
- Ping werkt ook gewoon snel
- Browsen van websites op je interne netwerk (bijvoorbeeld DSM of Plex op je Synology NAS) werkt wel gewoon snel.
De voorlopige conclusie is dat het niet aan de hardware ligt maar dat er een software probleem speelt. Het lijkt of er ergens iets in de router gaat flippen icm. wireless en bepaalde servers van Ziggo.
We willen klanten die dit probleem ook ervaren vragen om een
ticket aan te maken op de website van Synology.
Heb je ook last en wil je op de hoogte gehouden worden? Log dan in en klik op de "Notificatie" knop boven en onder en bovenaan. Je krijgt dan vanzelf bericht als er een nieuw bericht in dit topic geplaatst wordt.
Op dit topic kan niet worden gereageerd (anders krijgt iedereen een notificatie bij elke reactie en dan valt het weer een beetje weg als er nieuws is). Reacties over dit probleem kunnen
hier geplaatst worden.