Synology-Forum.nl

Synology Router => Synology Router => Topic gestart door: ronhoo op 09 augustus 2019, 21:08:57

Titel: geen internet met Ziggo in Bridge
Bericht door: ronhoo op 09 augustus 2019, 21:08:57
Ik heb zojuist mijn Ziggo modem in bridge laten zetten.
Indien ik mij router ac 2600 op lan poort 1 aansluit heb ik geen internet.
Sluit ik mijn PC direct op de ziggo modem aan, dan heb ik wel internet.

Welke instelling kan verkeerd zijn op mijn synology router.

Ik heb mijn ziggo modem dus maar weer (tijdelijk) uit bridge gehaald. En heb dus weer internet via Synology
Titel: Re: geen internet met Ziggo in Bridge
Bericht door: Birdy op 09 augustus 2019, 21:23:57
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/how-to-router-achter-modem-17853
Of
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/met-losse-router-instellen/#eigen_router
Titel: Re: geen internet met Ziggo in Bridge
Bericht door: aliazzz op 09 augustus 2019, 21:30:22
Hmm... denk echt dat het wel gaat werken hoor!
Draai hier ook met een ziggo doos in bridge met een RT2600ac erachter.
Hoef daarvoor geen enkele instelling te wijzigen in de RT2600ac. Op bridge zetten, draadje in de juiste poort (ff lezen!) en gang is alles!

Succes bij poging twee
Titel: Re: geen internet met Ziggo in Bridge
Bericht door: hoorna op 09 augustus 2019, 21:52:04
Misschien helpt het als je zowel het Ziggo modem als het Synology modem opnieuw opstart na instelling in bridge mode en aangesloten in de nieuwe configuratie.
Titel: Re: geen internet met Ziggo in Bridge
Bericht door: krekel op 15 augustus 2019, 13:33:18
Draai hier ook met een ziggo doos in bridge met een RT2600ac erachter.

Zelfde hier, geen enkel probleem...
Titel: Re: geen internet met Ziggo in Bridge
Bericht door: Plerry op 16 augustus 2019, 13:17:13
"Geen Internet" is een ruim begrip.
Geen browser (http/https), geen ping naar bijv een Ziggo server, of zelfs geen ping naar het Ziggo modem … ?

Ik ken het Ziggo modem niet, dus weet ook niet of de LAN-IP range van het Ziggo modem verandert (of kan veranderen) door dit modem in bridge-modus te zetten.
Wat je echter kan checken is welk IP-adres je PC heeft/krijg wanneer die direct op het in bridge modus staande modem aansluit.
(tik ipconfig een een cmd command venster). En dat vergelijken met het IP-adres van de WAN poort van je RT2600AC.
Vergelijk dan ook beide gateway- en DNS-adressen.
Als die twee IP adressen in verschillende IP ranges zitten en/of je gateway en/of DNS server verschillen staat het WAN poort IP adres van je RT2600AC wellicht ingesteld op een vast IP adres (binnen de LAN IP- range van het Ziggo modem in niet-bridge modus), een vaste gateway en/of DNS server.
Je kan dan proberen de WAN poort van je RT2600AC om te zetten van vaste instellingen naar DHCP.

Het is ook nog denkbaar dat, met het Ziggo modem in bridge-modus, de LAN ranges van Ziggo modem en RT2600AC identiek zijn of overlappen. Verander in dat geval de LAN IP-range van een van beide.