Synology-Forum.nl
Synology Router => Synology Router => Topic gestart door: Babylonia op 15 oktober 2019, 14:14:13
-
SRM update versie 1.2.3 - 8017 - 4
EN RT1900ac https://www.synology.com/en-us/releaseNote/RT1900ac#ver_8017-4
EN RT2600ac https://www.synology.com/en-us/releaseNote/RT2600ac#ver_8017-4
EN MR2200ac https://www.synology.com/en-us/releaseNote/MR2200ac#ver_8017-4
(2019-10-15)
Zie de lijst met updates door op bovenstaande links te klikken.
(Ik heb het zelf nog niet geüpdatet. Verwijst uit zichzelf nog niet naar een nieuwe update).
[ EDIT 18:15 u. ] Handmatig geüpdatet. Nog geen vreemde dingen tegen gekomen.
-
update gedraaid en alles werkt nog......... :thumbup:
-
De update was ook meer bedoeld om de bugs van SRM versie 1.2.3 - 8017 - 3 te corrigeren.
Aanvankelijk waren de meest benoemde correcties die wat verder naar onderen genoteerd staan onder versie 4,
Fixed Issues 1 t/m 9, reeds gecorrigeerd in versie 3.
Dat lijstje is er nu uitgehaald bij de release notes van versie 3, omdat die firmware is terug getrokken.
Wat die release notes aanvankelijk bij versie 3 inhielden, is nog terug te lezen bij de eerdere reactie over die update versie 3. (https://www.synology-forum.nl/synology-router/firmware-update-srm-1-2-3-8017-*3*/msg274614/#msg274614)
-
Sinds update 3, en nu ook bij update 4 kan hij niet meer controleren op updates...
Iemand hetzelfde probleem?
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191022/a4dba6d34eb7ece07b02249850bf2d24.plist)
-
En als je nu eens gewoon via een webbrowser in SRM inlogt, in de plaats van via een mobieltje met de app?
(En als je het al via een app probeert, gebruik je dan de laatste versie ?)
[attachimg=1]
-
Dan heb ik hetzelfde...
Ook al eens een reboot uitgevoerd en al eens de settings gewijzigd mbt type Updates, tijdstip etc.
-
Ik kan het hier gewoon instellen (zoals het eerdere plaatje aantoont),
en controleert het ook:
[attachimg=1]
Zijn je Synology account gegevens nog wel juist?
In je account is je router geregistreerd. Als die koppeling weg is, is er mogelijk ook geen controle?
-
Bij mijn RT 2600ac ook geen probleem. Status wordt goed weergegeven
-
Sinds update 3, en nu ook bij update 4 kan hij niet meer controleren op updates...
De release noties even lezen: Checking for Updates & Installing Updates (https://www.synology.com/en-us/releaseNote/RT2600ac#ver_8017-4)
-
Ik heb ook dit probleem. Alle tips uit bovenstaande geprobeerd. Ik heb geen Synology account.
De check blijft zeggen dat versie 3 meest recente is. Die werkt op zich prima, maar bij blijven heeft mijn voorkeur.
Iemand nog een idee? Anders maar eens ticket bij Synology inschieten.
-
Ik heb mijn 2600 eens uitgezet voor ongeveer 10 min.
Log ik in via de webbrowser via pc, dan zoekt hij naar updates en geeft aan dat ik up to date ben (versie 4).
Log ik in via de app DS Router (ios), dan komt hij wederom met de fout...
Lijkt erop dat er in de app iets niet lekker gaat.
Overigens heb ik de app al eens opnieuw geïnstalleerd!
-
Oke. Voor mijn RT2600ac en MR2600ac zit ik helemaal vast.
Ik zit op versie SRM 1.2.3-8017 Update 3. Ik kan niet upgraden naar versie 4.
Automatisch pakt SRM het niet op. Ook niet na volgens tips uit release notes, zoals nalopen settings en reboot.
Handmatig klaagt SRM over dat de patch niveaus gelijk zijn (maar heb laatste versie uit Download centre)
Ticket aanmaken bij Synology vraagt blijkbaar tegenwoordig eerst een account en dan je apparaten registreren. Ik heb mijn RT geregistreerd op serienummer maar kan m niet selecteren bij het aanmaken van een ticket. Dus kan geen anoniem ticket insturen.
Wat nu? Over naar Twitter @Synology.
-
download update 4 (https://archive.synology.com/download/SRM/criticalupdate/update_pack/8017-4/)
bovenstaande link kan je gebruiken. In download centre staat update 4 nog niet
-
De check blijft zeggen dat versie 3 meest recente is.
@Birdy geeft net in een reactie voor je een link naar de release notes waarbij wordt omschreven in het waarom.
Lees je vorige reacties en verwijzingen dan niet?
-
Als @Birdy iets zegt, dan luister ik wel hoor :-).
Maar ook op basis van de release notes en de opmerkingen over opnieuw instellingen settings voor updates werkte het niet. Uiteindelijk is het wel gelukt op basis van de alternatieve downloadlocaties van @GerardR , en zit ik nu op 4.
-
Update 4 draait hier enkele dagen nu. Na de update bleken alle port forward rules inactief. Herstart hielp niet. Alle port forward rules uit en dan weer aan zetten en eea werkte weer als voorheen.
Na de update kwam ik op de web interface van de router terecht in plaats van op de Diskstation. Alle port forward rules inactief ondanks dat ze wel nog aangevinkt stonden. Herstart hielp niet. Alle port forward rules uit geschakeld, gesaved en dan weer aan gezet en eea werkte weer als voorheen. Ik heb niet gecheckt of hij de firewall rules misschien kwijt was...
Groeten,
Koen
-
Hier geen problemen met update 4
Ik heb niet gecheckt of hij de firewall rules misschien kwijt was...
Met de discrepanties die je eerder vond met Port Forwarders, zou je de rest van de instellingen beter toch ook even kunnen checken.