Synology-Forum.nl

Firmware => Synology DSM 7.2 => Topic gestart door: Kroonp op 02 april 2024, 08:03:04

Titel: Na update lukt reparen niet
Bericht door: Kroonp op 02 april 2024, 08:03:04

Beste mensen,
Gisteren heb ik DSM 7 geüpdatet tot de laatste versie. Bij het opstarten gaf het systeem aan dat ik diverse onderdelen moet repareren. Dit heb ik geprobeerd maar ik krijg dan na enige tijd steeds foutmeldingen dat dit niet lukt en de het de optie stopt dan weer.
Ik heb geen idee wat ik kan doen op dit op te lossen. Kan dus niets meer gebruiken  websites- homeassistant etc.
Ik zie wel bij opslagbeheer de status:  8.2 TB toegewezen 0 bytes beschikbaar.
Kan iemand mij op weg helpen om dit op te lossen?

DS918+   4x4TB

Titel: Re: Na update lukt reparen niet
Bericht door: Birdy op 02 april 2024, 10:10:37
Het zijn eigenlijk 2 onderwerpen, maar goed......

Heb je nog een keer een reboot uitgevoerd en daarna de Packages repareren ?

Citaat
Ik zie wel bij opslagbeheer de status:  8.2 TB toegewezen 0 bytes beschikbaar.
Dat lijkt mij niet goed als je 4x4TB hebt in SHR/RAID5, je zou dan 12TB toegewezen moeten zijn (grofweg gezien).
Maar, dat kan niets te maken hebben met de update, controleer:
[attachimg=1]
1

[attachimg=2]
2
Titel: Re: Na update lukt reparen niet
Bericht door: Kroonp op 02 april 2024, 10:57:05
DiskStation opnieuw opgestart

File Station (met rood !)
Filestation geselecteerd.

STATUS: File Station Stopgezet (dropdown) ->Herstellen
Na activeren van herstellen
Bezig met bijwerken
Daarna weer
STATUS: File Station Stopgezet (dropdown) ->Herstellen
Dus blijft in de lus

Zelfde met:
Virtual Machine Manager
WebDav Server
phpMyadmin
LDAP Server

Centraal Management Systeem geïnstalleerd. (Dat lukt wel)

DSM bijwerken: Alle servers zijn bijgewerkt
Station: gezond
File Station: abnormaal
Virtual Machine Manager: abnormaal


Volume1: gezond
5.1 TB | 2.7 TB  beschikbaar
Bestandsysteem: Btfs
Totale capaciteit: 7.8 TB
Titel: Re: Na update lukt reparen niet
Bericht door: Birdy op 02 april 2024, 11:16:27
Volume1: gezond
5.1 TB | 2.7 TB  beschikbaar
Bestandsysteem: Btfs
Totale capaciteit: 7.8 TB
Dat is niet wat ik liet zien en is geen antwoord op de vraag in mijn 2e printscreen, je kunt beter dezelfde printscreen maken en hier plaatsen.
Titel: Re: Na update lukt reparen niet
Bericht door: Kroonp op 02 april 2024, 11:19:57
Ik heb maar 1 volume en krijg dat scherm niet in beeld.
Titel: Re: Na update lukt reparen niet
Bericht door: Kroonp op 02 april 2024, 11:27:17
Ik ben aan het zoeken hoe ik een afbeelding kan toevoegen.
Titel: Re: Na update lukt reparen niet
Bericht door: Bobo op 02 april 2024, 11:32:54
Onderaan je bericht zie je de optie Bijlage en daarbij kun je aangeven hoe die bijlage in je bericht verschijnen moet.
Titel: Re: Na update lukt reparen niet
Bericht door: Kroonp op 02 april 2024, 11:49:48
Hierbij de afbeelding
Titel: Re: Na update lukt reparen niet
Bericht door: Birdy op 02 april 2024, 11:54:25
Bij instellingen naar beneden scrollen zodat je hetzelfde plaatje krijgt als ik
Titel: Re: Na update lukt reparen niet
Bericht door: Kroonp op 02 april 2024, 12:04:30
Ik heb 4 opties:
-Gebruikersdetails
-Bestandssysteemdefrafmentatie
-Verwijderen
-Instellingen
Bij instellingen onderaan :
Titel: Re: Na update lukt reparen niet
Bericht door: Birdy op 02 april 2024, 12:21:24
Ik zie het al, kijk naar mijn 1e plaatje, je moet Volume1..............
Titel: Re: Na update lukt reparen niet
Bericht door: Kroonp op 02 april 2024, 13:06:28
Sorry, Ik voel me erg dom. Zit ik dan in het verkeerde scherm?
Ik selecteer: Opslagbeheer->Opslag->Opslagpool 1->Volume 1
Dan op Volume 1 -> de onderste van optie van de drie ... = instellingen
En dan krijg ik instellingen popup
Zie bijgaand plaatje

Titel: Re: Na update lukt reparen niet
Bericht door: Birdy op 02 april 2024, 14:25:29
[attach=1]
Titel: Re: Na update lukt reparen niet
Bericht door: Kroonp op 02 april 2024, 14:54:35
In mijn eerdere post van 11:49:48 staat een afbeelding. Boven gebruikersdetails staat

Frequentie;      En dropdown Dagelijks

Daaronder:

Gebruikersdetails

Boven gebruikersdetails staat geen kader met de mogelijkheid iets te wijzigen.

Ook niet de tekst:
U kunt de toegewezen grootte wijzigen wanneer het volume op een opslagpool is gemaakt die meerdere volumes ondersteunt.
en GEEN toegewezen grootte die op Max is te zetten.
Titel: Re: Na update lukt reparen niet
Bericht door: Birdy op 02 april 2024, 15:16:11
Hmmm...zie het nu pas:

Je laat zien: DS918+   4x4TB
Ik zie in Reactie #7:
[attachimg=1]

Je hebt dus 4x3TB dus, "Ik zie wel bij opslagbeheer de status:  8.2 TB toegewezen 0 bytes beschikbaar." is gewoon goed in SHR/RAID5, was dus een Topic dwaling :lol:

Voor het probleem met je Packages, zou ik een Ticket inleggen.
Titel: Re: Na update lukt reparen niet
Bericht door: Kroonp op 05 april 2024, 11:01:29
Daar ben ik weer. Ik heb de NAS gereset met behoud van alle bestanden. Daarna nieuwe installatie van DSM gedaan. Ook gelukt.
Virtual machine en Filestation werken weer correct.
Wat ik nog niet opgelost krijg is een foutmelding bij webstation. (zie bijgaande image)
Hoe kan ik dit oplossen?
Titel: Re: Na update lukt reparen niet
Bericht door: Kroonp op 05 april 2024, 12:07:43
Sorry, Webser opnieuw geinstalleerd. Nu is het oke.