Auteur Topic: Probleem met starten van Migration assistant  (gelezen 975 keer)

Offline @rno

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 25
    • My homelan
Probleem met starten van Migration assistant
« Gepost op: 15 december 2021, 21:27:03 »
Ik wil mijn oude nas (DS716+II met 2x 6TB SHR) migreren naar een DS920+ met 2x 18TB SHR.
Beide units zijn volledig up-to-date op DSM7.x

De DS920+ is volledig leeg, enkel de migration assistant is gestart. Bij stap 1 (preparation) is het systeem ruim 10 minuten bezig en vinkt dat dan groen af.
Bij stap2 (Data) zou alle data overgezet moeten worden, maar na enkel minuten springt hij steeds op pauze zonder dat er ook maar iets is overgezet.
De melding in de LOG is telkens: Migration from [DS716 (10.0.0.1)] to [beast (10.0.0.2)] was paused due to network disconnection.

Ik heb de beide units inmiddels via LAN2 rechtstreeks met elkaar verbonden en dat zijn ook bovenstaande IP-adressen. Verder heb ik op de bron ongeveer alle packages gestopt zodat er zo weinig mogelijk activiteit is.

Ook staan op beide units de SSH poorten op 22 (ergens gelezen dat ze gelijk zouden moeten zijn), maar er gebeurt steeds niets.

Weet iemand nog een optie om die kopieerslag wel aan de gang te krijgen?
  • Mijn Synology: DS920+
  • HDD's: 2x EXOS 18TB
  • Extra's: 12GB/2x256GB SSD

Offline @rno

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 25
    • My homelan
Re: Probleem met starten van Migration assistant
« Reactie #1 Gepost op: 17 december 2021, 13:05:06 »
Mocht iemand nog weten wat er was dan zou ik graag weten, maar inmiddels via Backup/Restore het meeste inmiddels weer aan de praat gekregen.
  • Mijn Synology: DS920+
  • HDD's: 2x EXOS 18TB
  • Extra's: 12GB/2x256GB SSD

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.169
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: Probleem met starten van Migration assistant
« Reactie #2 Gepost op: 17 december 2021, 13:48:46 »
Citaat
Migration from [DS716 (10.0.0.1)] to [beast (10.0.0.2)] was paused due to network disconnection
Slechte kabel of MA vind 2 NASsen aan elkaar geknoopt niet "leuk" ?
Heb je het ook geprobeerd om de 2 NASsen normaal in je netwerk te zetten en dan MA starten ? 


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline @rno

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 25
    • My homelan
Re: Probleem met starten van Migration assistant
« Reactie #3 Gepost op: 17 december 2021, 14:06:14 »
Bedankt voor je reactie.

Ja, ik had eerst de bron verbonden met een LACP bond (zoals het altijd is geweest).
Toen dat niet werkte heb ik de bond verbroken en het met een enkele NIC (op een andere switchpoort die niet in LACP geconfigureerd is) verbonden, maar daar hetzelfde probleem.
Als laatste heb ik inderdaad beide units rechtstreeks met elkaar verbonden via LAN2 en ook daar geen success.

Diverse kabels ook geprobeerd, zelfs één van de kabels nog getest met een kabeltester.

Enfin, het loopt bijna allemaal nu. Voordeel van deze opzet om met Hyperbackup om te zetten is wel dat er hier en daar wat handmatige aanpassingen nodig zijn en ik nu ook maar de tijd heb genomen om alle websites van Apache naar Nginx om te zetten en de rewrites hiervoor in orde te maken met custom configuratiebestanden en ook een van de docker containers nu eindelijk eens een keer de database geüpgradet omdat ik nu voor docker toch aparte actie moest ondernemen.
  • Mijn Synology: DS920+
  • HDD's: 2x EXOS 18TB
  • Extra's: 12GB/2x256GB SSD


 

Probleem met Cloud Station Server

Gestart door srna513006Board Cloud Station & Drive

Reacties: 6
Gelezen: 1756
Laatste bericht 28 september 2019, 22:04:18
door Briolet
Update probleem

Gestart door JrkBoard Synology Router

Reacties: 14
Gelezen: 2246
Laatste bericht 27 oktober 2020, 18:20:21
door Jrk
Probleem Opslagpool 2.

Gestart door Clan1511Board NAS hardware vragen

Reacties: 3
Gelezen: 910
Laatste bericht 18 november 2021, 22:08:12
door Birdy
ds finder probleem met dsm mobile

Gestart door FransentomBoard iOS Apps (iPhone, iPad en iPod)

Reacties: 2
Gelezen: 2400
Laatste bericht 04 oktober 2012, 14:09:08
door raptile
UPC Horizon box probleem

Gestart door rolfvw205Board DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 5
Gelezen: 5786
Laatste bericht 20 februari 2013, 20:16:26
door spikehome