Na het updaten van DSM 6 naar 7 werkt het Content Management Systeem niet meer naar behoren. Van de 4 doelservers werken er 2 en eigenlijk maar één correct. Het CMS zelf draait op een 5e machine, ook 918+. Tot de updates werkte het probleemloos.
Er wordt verbinding gemaakt (soms) en daarna 'koppelen' en daarna wordt gelezen. Na ca. 1 uur is de verbinding verloren. Het gaat wel goed met de DS1520+ en de oude DS218+.
Het CMS draait bij mij. Alle andere systemen staan op andere adressen in NL. Allen glasvezel 100+.
Het lijkt een intern rebind probleem. Bij de ene NAS die geen verbinding kan maken staat de correcte FQDN van de server waarop het CMS systeem draait. Bij de andere die niet werkt wordt verwezen naar het interne IPv4 adres van de NAS in het netwerk waar het CMS draait. Heel vreemd, want die data worden automatisch geladen bij het initialiseren en het interne netwerkadres is niet relevant voor de externe machine.
Maar ook bij de 218+ is iets geks aan de hand. Daar moet ik poort 443 selecteren, terwijl DSM echt op 350001 staat ingesteld. Net als bij de andere servers.
Alle DNS verwijzingen IPv4 en IPv6 worden geregeld voor de verschillende domeinen via de DNS van onze server in het datacenter. Controles geven A+ voor zowel IPv4 als IPv6. Dus dat lijkt in orde.
Ik heb bij de targets CMS uitgeschakeld, daarna in het CMS de connectie verwijderd. Later in het CMS opnieuw de doelservers geactiveerd. Geprobeerd met de FQDN, het IPv4 adres en het IPv6 adres. Allemaal geldige verbindingen. Ook poorten 443, 5001 en 35001 geprobeerd. Wel reactie bij 35001, maar niet consequent zoals blijkt.
Wat is hier aan de hand?

En waarom reageert alleen 443 terwijl toch echt 5001 is vervangen door poort 35001

Ook in de firewalls is alles conform. Uitzetten hiervan heeft geen effect. (Ik heb Active Insight voor de zekerheid ook maar weer uitgeschakeld op de server en beide doelmachines die niet werken.)