Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM 6.2 => Topic gestart door: fransbas op 15 mei 2019, 20:24:20
-
Post had ook bij mail station of mail server gekund, maar omdat ik denk dat het door de update komt, heb ik hem hier neergezet.
Gisteravond de update naar DSM 6.2.2-24922 gedaan.
Na de update ontvang ik geen mail meer, maar versturen gaat wel.
Verder niets veranderd, poorten staan open, pingen naar ip-adres gaat ook.
Mail server niet veranderd, maar POP3/SSL, mailstation haalt iedere 2 minuten van de externe accounts de mail op...... nu even niet dus.
Mail is via webmail van de provider wel te benaderen.
-
Ik ben er inmiddels achter dat het fetchmail proces niet draait....
Mailstation aan/uit gezet... helpt niet.
-
Ik heb het zelfde probleem, geen email wordt opgehaald.
Icoon van mailstation is ook verdwenen
-
Ik heb een support ticket aangemaakt bij Synology.
-
Zojuist geupdated. En ook hier ontvangen wij geen mail meer......
Hoe nu verder.
-
Er is een Ticket ingelegd, zoals je kon lezen, dus even afwachten wat @fransbas te melden heeft.
-
En ook hier ontvangen wij geen mail meer......
Een beetje verwarrend die mededeling. Mail ontvangen werkt nog gewoon. Als ik het eerste probleem lees, is het probleem dat ophalen van mail via pop niet meer werkt. Ontvangen van mail is iets anders dan ophalen. Ontvangen loopt via smtp en mailserver. pop3 loopt via mailstation.
-
Het is bij mij inmiddels opgelost en de mailtjes stromen weer binnen.
Ik heb bij de POP server het adres van de POPserver even aangepast en hierna weer goed neergezet.
En voila het werkt weer.
Misschien werkt deze truc ook bij jullie.
Suc6!!!!!
-
Bij mij werkt het nog niet.
Van Synology heb ik gisteren de volgende reactie gekregen:
Thank you for contacting Synology support.
This is similar to our one known issue. To look deeper into this issue, please follow the instructions below and provide the information requested, so that we can check your system from here.
@whoopi zou je iets specifieker kunnen zijn in wat je waar hebt aangepast?
-
Bij mij werkt het ook weer! Bedankt Whoopi.
Bij het mailstation pop3 account nog een keer op opslaan gedrukt,
Vervolgens kwam alle mail binnen.
-
@whoopi bedankt voor de oplossing.
Dit is wel opper knullig ;)...... Maar inderdaad het werkt weer.
Ik zal de melding ook even bij mijn ticket zetten... ze moeten bij de volgende update het bitje weer even rechtzetten.
-
Het adres van de pop server: dus bijvoorbeeld mail.mijndomein.nl aangepast naar mil.mijndomein.nl en op opslaan geklikt.
Hierna weer het juiste adres vermeld: mail.mijndomein.nl en op opslaan geklikt.
Dit ter verduidelijking...
-
Het aanpassen van de POP3 instellingen werkt helaas niet bij alle DSM users. Ik wacht ook nog op een oplossing van Synology.
-
Dit is de reactie die ik kreeg van Synology. Ze hebben "iets" gedaan, maar ik weet niet wat.
Ik heb wederom gevraagd wat ze gedaan hebben, of ik het zelf kan doen en hoe ik kan voorkomen dat het weer gebeurd.
Thank you for your patience.
Yes, pressing the save button will fix the problem and our engineer has implemented a solution on your system. We will also keep tracking this situation further.
We apologize for your inconvenience caused.
If there is no other problem, please do not forget to disable the remote access.
-
Het was enigszins te verwachten, maar dit is het antwoord van Synology support:
Thank you for the feedback.
The engineer modifies one parameter from the programming side.
This problem should be fixed permanently.
If there is any further question or problem, please feel free to contact us.
Ik adviseer dus de mensen die het probleem ook hebben en het zelf niet gefixt krijgen met de het opnieuw opslaan van de POP3 instellingen om zelf een ticket aan te maken bij Synology Support.
-
Ik gebruik pop3 alleen voor een heel oud mailaccount uit de tijd dat de gemiddelde Nederlander nog nooit van het woord 'internet' gehoord had. Ik pop dat account slechts 1x per week maar mistte inderdaad mijn maandelijkse nieuwsbrief al een tijdje.
Ik heb voor de aardigheid toch op roundcube ingelogd en de "opslaan" button bij pop3 ingedrukt. (van de instellingen ben ik afgebleven.) Ik kreeg nu alsnog enkele mailtjes binnen. De oudste van 7 april. Die bug zit er dus al een tijdje in. Waarschijnlijk al vanaf de eerste versie van 6.2.2-24922
-
Bij mij heeft de (fetch)mail gewerkt tot de laatste update. Sindsdien werkte het fetchen bij 4 users niet.
Ik heb de "workaround" (POP config opnieuw opslaan) gebruikt, dit werkte in eerste instantie maar voor één user met meerdere POP accounts. Voor de overige users werkte deze workaround niet.
Nadat Synology Support heeft aangelogd op het systeem en iets aangepast had, werkte het nog steeds niet. Wel na het opnieuw opslaan van de configuratie werkte het voor alle users behalve eentje. Synology gaat nu verder uitzoeken wat aan de hand is.
-
Dit is het antwoord van Synology op mijn vraag hoe ze het probleem opgelost hebben:
Our developers did not provide all the details, but they renamed .fetchmailrc configuration file and reconfigured it through the UI to create a new and correct file for it to work correctly.
-
Er staat een update voor Mailstation klaar waarmee het probleem opgelost wordt!
-
Of juist weer nieuwe problemen genereert. Ik had dit weekend die update ook geïnstalleerd. Zoals altijd gooit zo'n update weer allerlei eigen installaties weg. (automatische https re-direct, mijn carddav ondersteuning etc. Gelukkig heb ik een eigen script die dit weer recht zet na een update.)
Nu log ik net in en zie dat er weer een update is:
[attachimg=1]
Maar die versie heb ik dus al. ;D
EDIT: Ik zie nu dat de synology doornummering gelijk gebleven is (0289), maar dat er wel een andere datum in staat. Dan zijn ze weer aan het knoeien door veranderde versies met een bestaand versienummer uit te geven.
In elk geval staan deze nu wel beide in de releasenotes (https://www.synology.com/nl-nl/releaseNote/MailStation?model=DS415%2B): Wel beide met dezelfde omschrijving. Die van het weekend werkte niet, of er zat een nieuwe bug in.
-
Zo, update uitgevoerd:
[attachimg=1]
Script uitgevoerd:
sudo sh /volume1/Logs/Mail/ReinstallMailStationModifications.sh
En alles werkt weer:
[attachimg=2]
Jammer dat Synology zelf niet de CardDav functie installeert. Dat hadden ze eigenlijk direct moeten doen bij de introductie van hun CardDav server.