Auteur Topic: DSM 6.2.1-23824 Update 4 - Connection Failed. Pls check your Internet connection  (gelezen 3783 keer)

Dit onderwerp bevat een als beste antwoord gemarkeerd bericht. Klik hier om er direct naartoe te gaan.

Offline webkabouter

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 37
  • -Ontvangen: 11
  • Berichten: 202
Als ik een check op mijn huidige DSM OS (DSM 6.2.1-23824 Update 4) probeer uit te voeren, krijg ik vandaag de melding

"Connection failed. Please check your internet connection"

Heb gewoon een netwerkverbinding (zojuist nog een backup uitgevoerd) en een ping vanaf de root prompt naar 'buiten' levert ook een response op. Is de update server off-line? Heb hetzelfde probleem op mijn andere Synology NAS.
  • Mijn Synology: DS716Plus2
  • HDD's: 2 x WD10EFRX-68FYTNO
  • Extra's: 8Gb
-- met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder

Offline Atmikes

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 18
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 129
  • DS1813+ / RS815+ / RS816 / RT2600ac
Re: DSM 6.2.1-23824 Update 4 - Connection Failed. Pls check your Internet connection
« Reactie #1 Gepost op: 22 februari 2019, 17:39:53 »
Zonet gecheckt en bij mij draait alles "normaal".

moet toch ergens aan een firewall of lokaal probleem liggen (of DNS ? probeer eens met 8.8.8.8 )
  • Mijn Synology: RS815+
  • HDD's: WD 4-6TB red purple
DS1813+ / RS815+ & RX418 / RS816 / RT2600ac / MR2200

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.172
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: DSM 6.2.1-23824 Update 4 - Connection Failed. Pls check your Internet connection
« Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2019, 17:44:09 »
8.8.8.8) moet zijn 8.8.8.8 natuurlijk  ;)
Edit: Tis al gewijzigd, zie ik 8)


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline Atmikes

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 18
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 129
  • DS1813+ / RS815+ / RS816 / RT2600ac
Re: DSM 6.2.1-23824 Update 4 - Connection Failed. Pls check your Internet connection
« Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2019, 18:06:47 »
Ja ik zag het net LOL blijkbaar is een 8 met een haakje een emoticon  :lol:
  • Mijn Synology: RS815+
  • HDD's: WD 4-6TB red purple
DS1813+ / RS815+ & RX418 / RS816 / RT2600ac / MR2200

Offline webkabouter

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 37
  • -Ontvangen: 11
  • Berichten: 202
Re: DSM 6.2.1-23824 Update 4 - Connection Failed. Pls check your Internet connection
« Reactie #4 Gepost op: 22 februari 2019, 23:38:37 »
Was het maar zo simpel  8)
Het probleem zit hem klaarblijkelijk in het ip adres dat ik gebruik om de Syno DSM update server te benaderen.
Als ik via mijn tweede gateway/provider dezelfde check doe, werkt het wel.

Mbt DNS settings:
- zijn correct omdat mijn geinstalleerde apps ook werken (voor zover daar een internet request door wordt gebruikt).
- als ik vanaf de root prompt op mijn Synology een ping naar een willekeurig ip adres doe, krijg ik netjes een overzicht terug.

Het is net alsof de syno server voor DSM updates die mij de toegang ontzegt.
Kan iemand mij vertellen welk ip adres die heeft?
  • Mijn Synology: DS716Plus2
  • HDD's: 2 x WD10EFRX-68FYTNO
  • Extra's: 8Gb
-- met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder

Ben(V)

  • Gast
Re: DSM 6.2.1-23824 Update 4 - Connection Failed. Pls check your Internet connection
« Reactie #5 Gepost op: 23 februari 2019, 09:25:10 »
Was het maar zo simpel  8)
Het probleem zit hem klaarblijkelijk in het ip adres dat ik gebruik om de Syno DSM update server te benaderen.
Als ik via mijn tweede gateway/provider dezelfde check doe, werkt het wel.

Heb je dan twee providers en dus 2 internet aansluitingen en dus twee modem/routers?
Of heb je soms een VPN provider en werkt het via die VPN niet?

Offline webkabouter

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 37
  • -Ontvangen: 11
  • Berichten: 202
Re: DSM 6.2.1-23824 Update 4 - Connection Failed. Pls check your Internet connection
« Reactie #6 Gepost op: 23 februari 2019, 13:50:36 »
Klopt, heb in mijn netwerk 2 gateways waar ik gebruik van maak (geen VPN actief - gewoon twee high speed modem/routers).
Alles werkte prima totop de dag dat ik melding maakte van het euvel (natuurlijk alles gechecked en getest voordat ik hier melding van maakte).
  • Mijn Synology: DS716Plus2
  • HDD's: 2 x WD10EFRX-68FYTNO
  • Extra's: 8Gb
-- met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder

Ben(V)

  • Gast
Re: DSM 6.2.1-23824 Update 4 - Connection Failed. Pls check your Internet connection
« Reactie #7 Gepost op: 23 februari 2019, 14:27:01 »
En je hebt maar een provider?
Dat werkt namelijk niet, dan heb je maar een wan adres en kun je zomaar een reply op de andere verbinding krijgen, je routeert dan namelijk niet.
Dat gaat soms goed en soms fout.

Offline webkabouter

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 37
  • -Ontvangen: 11
  • Berichten: 202
Re: DSM 6.2.1-23824 Update 4 - Connection Failed. Pls check your Internet connection
« Reactie #8 Gepost op: 23 februari 2019, 17:27:20 »
Ik heb twee twee providers. Alles staat goed ingesteld volgens mij.
Op dit moment Ik kan niet anders stellen dan dat mijn ip adres van die specifieke gateway wordt geblokkeerd. Zal het nog een keer proberen door eerst met die gateway via een externe VPN provider in te loggen.
  • Mijn Synology: DS716Plus2
  • HDD's: 2 x WD10EFRX-68FYTNO
  • Extra's: 8Gb
-- met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder

Ben(V)

  • Gast
Re: DSM 6.2.1-23824 Update 4 - Connection Failed. Pls check your Internet connection
« Reactie #9 Gepost op: 23 februari 2019, 19:28:14 »
Een gateway kan natuurlijk niet geblokkeerd worden die zit aan de Lan kant van je router.
En je router stuurt al het verkeer dat jij naar dat gateway adres stuurt door naar het gateway adres van je provider.

Het enige wat geblokkeerd zou kunnen worden is het verkeer naar en/of van Synology en dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Gebruik je soms quickconnect of heb je dat in ieder geval ingesteld?
Dan loop je namelijk de kans dat Synology antwoordt naar het ipadres dat je gebruikt hebt tijden het aanvragen van een quickconnect id.

Offline webkabouter

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 37
  • -Ontvangen: 11
  • Berichten: 202
Re: DSM 6.2.1-23824 Update 4 - Connection Failed. Pls check your Internet connection
« Reactie #10 Gepost op: 23 februari 2019, 20:25:21 »
Een netwerk gateway is de modem/router die in verbinding staat met de server van de betreffende provider.
In mijn netwerk hebben mijn NASsen geen directe verbinding met de buitenwereld maar loopt alles via mijn LAN via een van beide gateways naar buiten (lees: de betreffende provider). Voordeel hiervan  is dat ik niet van de 'gammele' portbescherming van mijn NASsen afhankelijk ben maar dit centraal regel (zowel uitgaand als inkomend) via mijn beide gateways.

Quickconnect werk ik niet mee (relayed quickconnect sessies nemen meer tijd in beslag ivm netwerk latency).
  • Mijn Synology: DS716Plus2
  • HDD's: 2 x WD10EFRX-68FYTNO
  • Extra's: 8Gb
-- met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder

Ben(V)

  • Gast
Re: DSM 6.2.1-23824 Update 4 - Connection Failed. Pls check your Internet connection
« Reactie #11 Gepost op: 23 februari 2019, 21:34:58 »
Elke router is uiteraard een gateway dus jouw situatie is precies gelijk zoals bij iedereen, alleen hebt jij twee netwerken gemaakt doordat je twee providers hebt.
In een routed netwerk wordt altijd al het verkeer dat buiten het lan moet, naar een gateway gestuurd zijnde  je router.

Ik weet niet hoe je de rest van je Lan hebt ingesteld, maar vermoed dat je enkel gateway adressen hebt aangepast en dan kun je hele vreemde effecten krijgen.
Heb je twee verschillende netwerken of zit je Lan gewoon in hetzelfde subnet, als je routering dan niet goed zit, werkt het niet zoals je verwacht vrees ik.
Als je wilt weten wat er echt gebeurd zul je met wireshark moeten gaan kijken.

Wat betreft QuickConnect.
Alleen de initiele connectie loopt via de Synology servers, als de sessie eenmaal is opgezet zit er echt geen Synology server meer tussen.
Wat er gebeurd is dat quickconnect een sessie opzet vanuit je Nas met de Synology servers bij het opstarten.
Als je dan via quickconnect je Nas wilt benaderen, dan connect je naar de Synology server en die geeft zijn sessie die hij met je Nas heeft aan jouw over en ben je daarna rechtstreeks met je Nas verbonden.

Dus latency verschil is echt onzin, als je dat al zou merken met een webbrowser.

Gemarkeerd als beste antwoord door joombler Gepost op 23 februari 2019, 23:34:09

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1399
  • -Ontvangen: 8046
  • Berichten: 44.172
  • Fijne feestdagen.......
    • Truebase
Re: DSM 6.2.1-23824 Update 4 - Connection Failed. Pls check your Internet connection
« Reactie #12 Gepost op: 23 februari 2019, 22:16:29 »
Citaat
Dus latency verschil is echt onzin, als je dat al zou merken met een webbrowser.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-2
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-2   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.2-65567                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Ben(V)

  • Gast
Re: DSM 6.2.1-23824 Update 4 - Connection Failed. Pls check your Internet connection
« Reactie #13 Gepost op: 24 februari 2019, 01:32:21 »
Dat is de laatste optie, maar normaal gesproken is er geen enkele reden waarom de anderen niet zouden functioneren.
Dan moet je een firewall hebben die alle uitgaande poorten blokkeert en als je die hebt doen een heleboel andere dingen het ook niet meer.

@joombler
En als je denkt alles zo goed te weten waarom kan jouw Nas dan de Synology servers niet bereiken voor een simpele update test?

Offline mrijnvis

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 7
Re: DSM 6.2.1-23824 Update 4 - Connection Failed. Pls check your Internet connection
« Reactie #14 Gepost op: 27 februari 2019, 14:37:25 »
ik heb 2 nassen staan (2 locaties) op de ds112+ draait 6.2.1-23824 update 4 en verbinding is mislukt
op de 213+ draait 6.2.1-23824 update 6 (gisteravond auto update) en geeft dsm is up-to-date

locatie waar de 112+ staat heeft normaal internet. met de hand de dns die al jaren werkt aangepast naar 8.8.8.8 maar geeft steeds verbinding mislukt
zie ook dat de ddns ook niet meer werkt sinds 22 feb, rest werkt op die locatie helemaal normaal. de nas is ook over de vpn tunnel vanaf extern benaderbaar
op de 22e geen aanpassingen gemaakt op het netwerk

reboot op de nas en hele netwerk heeft niet geholpen

AANPASSING: boel op dhcp gezet en werkt weer prima????????  hoe??

  • Mijn Synology: 213+, 112+
  • HDD's: 3tb wd red
  • Extra's: -


 

Internet verbinding met Surveillance Station 7.0

Gestart door kcuypers1Board Surveillance Station

Reacties: 1
Gelezen: 1264
Laatste bericht 25 februari 2015, 09:40:49
door oboema
[Opgelost] Niet meer te bereiken na update

Gestart door jellerubenBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 6
Gelezen: 1976
Laatste bericht 12 mei 2015, 11:28:13
door jelleruben
Is EZ-Internet gek geworden?

Gestart door BrioletBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 5
Gelezen: 2327
Laatste bericht 30 juni 2015, 11:58:03
door Briolet
Onvoldoende capaciteit om bij te werken bij update naar Version:5.2-5644

Gestart door cym67Board Synology DSM 5.2

Reacties: 28
Gelezen: 12253
Laatste bericht 15 april 2016, 09:13:51
door Birdy
DS Mobile geeft foutmelding:Please check if Download Station is running.

Gestart door SynodaveBoard iOS Apps (iPhone, iPad en iPod)

Reacties: 3
Gelezen: 1792
Laatste bericht 28 juni 2013, 17:26:41
door Robert Koopman