Ben niet alles kwijt hoor.
Ik maak backups naar een externe locatie en kan daar ook niet oneindig veel data opslaan en moet eerlijk zeggen dat backuppen met de NAS retetraag is, daar mogen ze van mij nog wel veel aan sleutelen.
Naast de externe backup ruimte (is ook een syn nas) heb ik ook nog lokale backups.
Gezien ik mijn NAS dus een volledige cleane install gegeven heb en meteen naar BRTFS file system ben over gegaan en dus een volledig schone NAS had dacht ik ik zal schone nieuuwe backups maken vanaf nu.
Gezien ik 5TB aan ruimte in gebruik heb op de NAS kan ik zo wie zo niet alles backuppen, dan zou de NAS alleen maar aan het backuppen zijn 24/ 7 365 dagen per jaar...
IK backup dus alleen maar apps, config bestanden en persoonlijke bestanden (photo's, documenten, cloudstation files, belangrijke files die ik niet kwijt wil), multimedia (films, series en muziek) backup ik dus NIET.
Dit laatste is ook de grootste ruimte gebruiker met ruim 4TB aan plaatst, niet te doen dus.
Nu had ik dus een schone installatie, heb direct toen ik klaar was met herstellen van alle data (gistermorgen) nieuwe backups ingesteld. Ik backup elke dag (4 in totaal) iets anders, bv maandag alle app's, op dinsdag alle home folders etc
Nu heb ik van de 4 ingestelde backup er 2 maar kunnen draaien (met de hand) tot de crash.
Gezien de externe backup ruimte geen plaats had om nogmaals dezelfde backup ruimte te kunnen opslaan en ik NIET de oude backup wilde gaan aanvullen met de nieuwe data heb ik de oude backups verwijderd om plaatst te maken voor de nieuwe....
Tsja, heb maar 2 van de 4 ingestelde backups (handmatig) 1 keer kunnen draaien, dus ik mis iets ..
Gelukkig heb ik hier de multimedia nog op externe harddisken liggen en ook vrijwel alle andere data staat er nog op, enkel dit zijn puur de bestanden, zal niets aan bestanden kwijt zijn, hooguit nieuwe dit de afgelopen week erbij gekomen zouden zijn....
Heb vannacht een support ticket ingestuurd ik las net dat ze vanmorgen al geantwoord hebben, dat is snel!
Ik moest de NAS voorbereiden en klaar zetten zodat ze er remote in konden, ik hoop dat ze net zo snel actie ondernemen als dat ze antwoorden.
De NAS staat nu klaar voor hun om er remote in te kunnen en ik hoop dat ze heb gewoon kunnen herstellen zonder dat ik alles opnieuw hoef te fixen, heb geen zin om weer 1 week bezig te zijn hiermee.